Plaats reactie
1
Op mijn pc draait al jaren norton internetsecurity, tot een paar maanden geleden nooit problemen gehad behalve dat ik het op de laptop van mijn pa een keer opnieuw moest installeren omdat het internet niet meer werkte wat volgens de geleerden door norton kwam. Vorige maand wilde het bij mij niet meer scannen en toen het programma ook op mijn pc maar opnieuw geinstalleerd. Vorige week deed het internet het bij pa niet meer en na opnieuw installeren weer wel. Op dit moment wil het programma bij mezelf weer niet scannen en ja als ik het opnieuw installeer werkt het waarschijnlijk allemaal wel weer een tijdje maar ik ben niet van plan dat programma elke maand opnieuw te installeren. Heb ik nog een bijkomend probleem, op het moment dat norton het niet goed doet kan ik ook geen ander programma installeren. Is er een goede vervanger voor norton? Zo ja, welke?

Groetjes Barbara
Groetjes Barbara
2
Hallo,

Er zijn genoeg alternatieven voor Norton Internet Security, deze maand is bijvoorbeeld Emsisoft Internet Security in de aanbieding. Deze kan nu met 20% korting aangekocht worden. Ik heb deze nu zelf sinds de eerste bèta versie in gebruik, en ben er zeer tevreden over - het beveiligingspakket heeft een zeer makkelijk te gebruiken firewall en maakt gebruik van een dual-engine-scanner, die bestaat uit die van Emsisoft zelf en die van Bitdefender.

Andere pakketten zijn bijvoorbeeld Bitdefender Internet Security, of G Data Internet Security. Het is eigenlijk deels een kwestie van bekijken welke functies je allemaal nodig hebt, sommige beveiligingspakketten hebben namelijk extra functies die in principe niet direct iets toevoegen aan de uiteindelijke beveiliging van de computer.

Verder is de pro-actieve beveiliging wat het pakket biedt natuurlijk het belangrijkste, en daarbij presteert het ene pakket wel enigszins beter dan de andere. Voor een duidelijk overzicht kan je deze grafiek van AV-Comparatives eens bekijken. Hier zie je goed dat Emsisoft en Bitdefender samen met Avira de beste test-resultaten achter hun naam hebben staan.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”