Plaats reactie
1
Kan je de meest recente AVG removal (hier te downloaden: http://www.avg.com/nl-nl/utilities" onclick="window.open(this.href);return false;) ook gebruiken voor het verwijderen van oudere versies (2014 - 8.5) of gebruik je dan best de daarvoor aangewezen tool? Bouwen ze dus voort op oude versies of worden in die removal tools ook daadwerkelijk oude (niet relevante voor die versie) data verwijderd?
2
Ik heb het eigenlijk nooit zelf getest, maar bij voorkeur zou ik de meest recente niet voor oudere versies gebruiken. Ik denk wel dat de meest recente removal tool ook instaat is om oudere versie van voorgaande jaren te verwijderen, ik zal dit eens testen op een virtuele machine want AVG heeft niet voor niets verschillende versies gemaakt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Ik heb hier de AVG 2015 removal gebruikt om versie 2012 te verwijderen en daarna via ninite.com de laatste nieuwe versie geïnstalleerd. Merk geen problemen op. Maar kan geen logs bekijken om te zien of alles goed is verwijderd/geïnstalleerd. Het systeem werkt normaal. Ik zou er best veel aan hebben als je dat eens kan testen Max... :good:
4
Ze hebben op hun website de juiste removal tool staan voor de 2012 versie.
Waarom zou je dan de removal tool van 2015 gebruiken ::) ::)
Die logica ontgaat mij volledig.

Bepaalde register sleutels bijvoorbeeld zullen wel veranderen, in dat opzicht is het beter om de juiste removal tool te gebruiken.
Ik heb zo'n vermoeden dat de test van Maxtar dit ook gaat uitwijzen.
5
Ik heb een usb stick met verschillende handige tooltjes erop waaronder een mapje met (bijna) alle mogelijke antivirus removals. Steeds vaker kom ik bij pc's met verouderde versies van AVG en diverse andere antivirus programma's waaronder vaak één betalend.
Bij zo'n gevallen wil ik graag de antivirussen zo degelijk mogelijk verwijderen, zodat de betaalde versies hun werk kunnen doen. Ik kan natuurlijk ook alle versies op mijn stick zetten, maar als de 2015 ook alles verwijderd is dat overdreven.

Vandaar dus mijn vraag.
6
Op een virtuele machine had ik de 2014 versie nog geïnstalleerd staan, deze heb ik verwijderd met de removal tool voor 2015. Via DiffView gekeken welke bestanden en mappen maar ook registersleutels werden verwijderd, dit kwam met de AVG Remover 2014 en 2015 overeen dus het lijkt er sterk op dat de nieuwste removal tool gewoon backwards compatibel is met oudere versies en dus gebaseerd is op de voorgaande tool.

Even een herstelpunt terug geplaatst, en heb toen de 2014 versie verwijderd met de AVG Remover van 2013. Dit was een minder geslaagd succes. AVG was maar deels verwijderd, en kon ook niet meer terug geïnstalleerd worden - Foutcode 0xE001D026. Vervolgens heb ik de AVG Free Edition 2012.0.1796 (32-bit) gedownload via FileHippo, maar ook deze installeren was niet mogelijk - Foutcode 0xc0070643.

De onderstaande afbeeldingen zijn verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

ImageImage
Met de meest recente AVG Remover kan je dus ook voorgaande versies verwijderen, maar andersom zou ik dit zeker niet doen. Bij de huidige versie (2015) staat in het CMD scherm ook nog 2013 als jaartal vermeld, en hieruit zou je kunnen concluderen dat ze vanaf 2013 steeds de versie hebben aangepast (geupdate) voor de meeste recente versie van de AVG beveiligingspakketten.
Afbeelding In principe is het eigenlijk ook wel logisch dat de meest recente Removal Tool ook oudere versies of restanten daarvan zal verwijderen, dit om op voorhand conflicten te kunnen voorkomen. Ik heb zelf geen problemen kunnen ontdekken wanneer bijvoorbeeld de 2013 en 2014 versie met de removal tool voor de 2015 versie wordt verwijderd.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Maxstar schreef: Even een herstelpunt terug geplaatst, en heb toen de 2014 versie verwijderd met de AVG Remover van 2013.
Waarom niet gebruik maken van "snapshots" indien je vmware gebruikt.

Ik blijf sceptisch, anders zou AVG toch de oude removal tools van hun website halen?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”