Plaats reactie
1
Hallo forum,

Welke antivirus beveiliging en firewall kan je het beste gebruiken op Windows 8.1? Wie kan mij hier wat tips of advies over geven welke programma's ik het beste kan gebruiken om mijn computer te beveiligen?

Ik gebruik nu de ingebouwde scanner van Windows zelf maar van horen zeggen is die niet no goed dus ben ik opzoek naar wat beters en mag ook een betaald programma zijn. Heb nu wel al extra malwarebytes en adwcleaner geïnstalleerd.

Alvast bedankt en hoor graag van jullie.

Groeten J
2
Hallo en welkom op het forum,

Windows Defender in Windows 8.1 wat de opvolger is van Microsoft Security Essentials is inderdaad niet zo heel goed. De testresultaten van AV-Test van afgelopen maand geven een redelijk goede indicatie van de uiteindelijke bescherming, de detectie-ratio van 79% in de real-world test is dan natuurlijk eigenlijk best wel magertjes.

Wanneer je de computer wilt beveiligen met gratis beveiligingssoftware heb je qua virusscanners een ruime keuze, mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar "avast!, AVG, Avira of Panda Cloud". Wanneer je als internet provider Ziggo hebt kan je ook gebruik maken van de Ziggo Internetbeveiliging die gebaseerd is op de de antivirussoftware van F-Secure.

Wat betreft Malwarebytes Anti-Malware biedt de gratis versie natuurlijk geen realtimebescherming en is deze alleen te gebruiken als on-demand malwarescanner. De betaalde "Premium" versie biedt echter wel pro-actieve bescherming middels de IP-protectie voor het preventief blokkeren van malafide domeinen en websites waarvan het bekend is dat deze malware verspreiden. Ook biedt MBAM bescherming tegen nieuwe (zer0-day) malware, en hierdoor is deze aanvullende malwarescanner uitermate geschikt om naast een reguliere virusscanner te gebruiken.

Standaard beschikt Windows al over een firewall, echter is dit maar een éénrichtings-firewall en controleert het alleen de inkomende verbindingen en niet de uitgaande. Een goede gratis firewall als vervanging voor die van Windows is Online Armor van Emsisoft.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”