Plaats reactie
1
Beste allemaal,

Ik ben hier nieuw en wil mijn computer wat beter beveiligen, heb nu de ingebouwde virusscanner in Windows 8 met EMET waarvan me verteld is dat die voldoende is en een dure Norton echt overbodig is.
Van alletwee de beveiligers merk ik helemaal niks, nooit een popupje of een melding in systeemvak en dat had ik wel regelmatig met Avg op mijn vorige pc met Vista.

Nu mijn vraag? kan ik de virusscanners van Windows 8 verwijderen en er zomaar zonder problemen te krijgen Avg op zetten. of een andere virusscanners die misschien beter is.
2
De virusscanner van Windows 8.1 is Windows Defender maar niet deze die je kent van eerdere Windows versies, maar is nu de vervanger van Microsoft Security Essentials geworden.Deze virusbeveiliging is alleen niet zo sterk en zelf heb ik dan ook een andere virusscanner op mijn laptop met Windows 8.1 (Avast gratis) en de gratis versie van Anti-Exploit van de makers van MBAM.

Anti-Exploit is voor dezelfde doeleinden als EMET van Microsoft maar wel een heel stuk flexibeler en heeft veel hoger gebruikersgemak. Deze kan ik jou dus zeker aanraden en gebruik het zelf in volle tevredenheid naast Avast en dan zal het samen met de virusscanner van AVG ook wel probleemloos werken.
Jenske25 schreef:Nu mijn vraag? kan ik de virusscanners van Windows 8 verwijderen en er zomaar zonder problemen te krijgen Avg op zetten. of een andere virusscanners die misschien beter is.
Ja dit kan, en of een andere virusscanner beter is weet ik niet al is Avast wel overzichtelijker dan AVG en als je de consumentenbond mag geloven is Avast de betere virusscanner die gratis is.
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
4
Uitschakelen is over het algemeen genomen afdoende, maar in de meeste situaties zal de virusscaner van Microsoft zichzelf uitschakelen als er een andere actief is. Op een Engelstalige website staat uitgebreidere toelichting van het uitschakelen van WD in Windows 8. http://www.eightforums.com/tutorials/21 ... s-8-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”