Plaats reactie
1
Hallo;

Ik heb een vraag:

ik heb W7 en F-secure als AV

Nu zag ik op internet forum, dat EMET van MS, een goede aanvulling was tegen aanvallen buitenaf, is gratis.
Echter, ik lees ook negatieve dingen hierover, als je pc loopt vast, is niet te verwijderen

Om beter je te beveiligen bij internet bankieren zou 'Truster rapport' (van ING)
ook goed zijn én gratis.

Beiden heb ik v.d. off. website opgehaald, maar aarzel nog om deze te installeren
Ik had begin dit jaar een porbleem met het downloaden van een update van Filezilla.
Ik had goed gekeken bij het downloaden, downlaod echt niet lukraak,maar toch werd ik verrast door een besmette update. Deze toen opgehaald bij Sourceforce.
Dat is opgelost, maar hoe kan ik me beter beschermen tegen malafide sw?

Ik wil ook best ervoor betalen als Malewarebyte oid

Alvast bedankt voor de tips

MVG
Sata
2
Hallo,

EMET oftewel de "Enhanced Mitigation Experience Toolkit" van Microsoft is een extra hulpprogramma wat bescherming biedt tegen kwetsbaarheden in software. Echter dient EMET wel geheel zelf geconfigureerd te worden, om op deze manier de computer te beveiligen en dit is wel een nadeel en vermindert zeker het gebruikersgemak. Echter zijn er betere (gratis) alternatieven en Malwarebytes Anti-Exploit is daar één van.
Wat betreft Truster rapport (Eindpuntbeveiliging) van o.a. ING biedt deze software geen preventieve en pro-actieve bescherming tegen malware, het kan alleen het schadelijke effect van Malware zoals "man in the browser" aanvallen voorkomen. Maar ook voor dit pakket is er een beter alternatief. HitmanPro.Alert (gratis), deze beveiligingssoftware beschermt pro-actief de browsers en is tevens uitgerust met "CryptoGuard" wat bescherming biedt bij ransomware wat bestanden versleuteld.
Wat betreft Malwarebytes Anti-Malware Premium is dit sowieso een waardevolle toevoeging om naast de virusscanner van F-Secure te gebruiken om de beveiliging te optimaliseren. De betaalde versie van Malwarebytes Anti-Malware biedt real-time bescherming en blokkeert preventief malafide domeinen en websites waarvan het bekend is dat deze malware verspreiden of een dubieuze reputatie hebben, ook tegen zero-day malware biedt MBAM bescherming middels de malware execution prevention.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Dag Maxstar;

dank voor de tips, ik ga ze bekijken en uitproberen;

Ik zit al een tijdje te denken aan malwarebytes, en hoor in ieder geval weinig slechte dingen hierover

Toch nog ff een vraagje hierover:
Ik neem aan, dat je de door u genoemde SW niet naast elkaar kan gebruiken?
Maar wel naast Firefox en/o IE, ik gebruik beiden, want die hebben ook iets voor pagina/browser beveiliging

Bedankt

Goed week-end jullie alles

Sata
4
Hallo,

Malwarebytes Anti-Malware is inderdaad een erg goede aanvullende malwarescanner om naast andere beveiligingssoftware te gebruiken.
Sata schreef:Ik neem aan, dat je de door u genoemde SW niet naast elkaar kan gebruiken?
Maar wel naast Firefox en/o IE, ik gebruik beiden, want die hebben ook iets voor pagina/browser beveiliging
Met SW bedoel je software neem ik aan? Zo ja dan kunnen Malwarebytes Anti-Malware, Anti-Exploit en HitmanPro.Alert gewoon naast elkaar gebruikt worden in combinatie met F-Secure.
Mochten er toch problemen zijn, dan kan je in bijvoorbeeld F-Secure de aanvullende beveiligingssoftware uitzonderen van de bescherming zodat deze elkaar niet kunnen conflicteren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”