Plaats reactie
1
Qihoo beste gratis virusscanner op Windows 7
Verrassende winnaar bij de gratis virusscanners is het Chinese Qihoo 360 Internet Security deze keer. Het haalt voor bescherming en vals positieven ook zes punten, hoewel er een slippertje tussenzit met een doorgelaten zero-day bedreiging.
http://www.gratissoftwaresite.nl/files/ ... nfeb14.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Altijd heb ik avg en mse gebruikt en nu op mijn Windows 8 heb ik dan de Windows defender wat mse was en wil nu wel is wat anders proberen.
Op gratissoftwaresite zag ik dat Qihoo 360 Internet Security de beste virusscanner op Windows 7 is maar dan moet die toch ook goed doen op Windows 8 of zie ik dat nou verkeerd.

Is er al iemand die deze gebruikt op W8 en kan vertellen of het een goede is?
Afbeelding
2
Hallo,

Qihoo 360 Internet Security scoort in diverse testen inderdaad goed en dat komt mede doordat het pakket gebruik maakt van de Bitdefender engine. Zelf heb ik enkel ervaring met dit pakket op een testsysteem naar aanleiding van een review die ik heb geschreven. In ieder geval zijn de resultaten die deze beveiligingssoftware zelf boekt in diverse testen positief, echter zijn er best wel negatieve en of zelfs dubieuze berichten in de media verschenen over het bedrijf achter deze software. Dergelijk berichten gaan met name over privacy en een best wel fanatieke concurrentie met andere antivirusfabrikanten uit China.

Mijn persoonlijke visie op deze beveiligingssoftware is daarmee best wel dubbel, de beveiligingssoftware scoort goed maar het bedrijf achter de software is toch wel vaak gelinkt aan vreemde of dubieuze praktijken. En voor mijzelf is dat eigenlijk wel doorslaggevend om deze beveiligingssoftware niet te gebruiken en of aan te bevelen. Maar goed de uiteindelijke keuze om het wel of niet te gebruiken ligt natuurlijk geheel bij de eindgebruiker.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Trevor schreef:Op gratissoftwaresite zag ik dat Qihoo 360 Internet Security de beste virusscanner op Windows 7 is maar dan moet die toch ook goed doen op Windows 8 of zie ik dat nou verkeerd.
De beste virusscanner is hier een subjectieve vermelding in de titel die de auteur het gegeven heeft, en wel met reden omdat alles over een beste virusscanner gebruikers aantrekt.

Dat Qihoo 360 Internet Security goede resultaten behaalt kan je niet omheen, niettemin moet je dit wel zien als een momentopname, vaak pretenderen sites dan meteen een bepaald pakket van een vendor als beste virusscanner!
Om een goede reputatie te krijgen moet je niet alleen dit soort testen doorstaan maar ook een prima totaalplaatje waar maken. En als je ziet dat het toch een (grey-company) is krijgt het van mij zeker niet de credits voor een subjectief predikaat beste virusscanner. :neu:

Om het mij even makkelijk te maken citeer ik even wat Maxstar eerder schreef en daarop mijn antwoord en mening van Qihoo 360 Internet Security.
Maxstar schreef:Qihoo 360 Fakes A Microsoft Security Patch
http://seekingalpha.com/article/807811- ... rity-patch" onclick="window.open(this.href);return false;

Online security firm accused of stealing user info
http://www.globaltimes.cn/content/765778.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

The 1 Company You Need to Avoid in 2013
http://www.fool.com/investing/general/2 ... id-in.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Qihoo's "Backdoor" Suspicions Erupt In User Backlash
http://seekingalpha.com/instablog/58282 ... r-backlash" onclick="window.open(this.href);return false;

The 360 Safe Browser is not as “safe” as you might think.
http://www.mslarsen.dk/live/uncategoriz ... ght-think/" onclick="window.open(this.href);return false;

Expose Blasts Qihoo 360 as ‘Cancer of the Internet’; Qihoo Denies Everything
http://www.techinasia.com/massive-expos ... -internet/" onclick="window.open(this.href);return false;

How Qihoo is Committing Fraud
http://www.techinasia.com/qihoo-committ ... e-mistake/" onclick="window.open(this.href);return false;

9 Evil Tactics Used by 360 Safe Browser to Beat IE in China
http://www.techinasia.com/360-safe-browser-malware/" onclick="window.open(this.href);return false;

Is 360.CN Evil?
http://research.zscaler.com/2011/05/is-360cn-evil.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaren terug was alles met een stickertje 'Made in China' risky stuff, menig rogue en fake-av was van Koreaanse en Chinese afkomst. Jaren later kwam de verschuiving op gang en tussen de 'rotte appels' ontpopten zich legitieme companies die we nu nog kennen als Kingsoft, Rising, Twister, Jiangmin en de rest ben ik vergeten. Of je hier ook Qihoo tussen moet voegen is wel een '1 million dollar question' omdat ik voor mezelf het gevoel heb dat het toch een (grey-company) is en volgens mij heeft Maxstar al alle 'shitload' van dat bedrijf al uit de beerput geschept.

Hoe je dit feitelijk moet zien is wel lastig, het voorval van deze grandioze actie - Microsoft IE patch - KB360018 - zal hun naam geen eer aan hebben gedaan en 'backdoor-gate' al helemaal niet. Als een bedrijf er zulk soort bedrieglijke praktijken op na weet te houden neem ik het zelf niet serieus als betrouwbare security-company.

Misschien heb je het wel al gelezen maar alleen niet vermeld, - is dat Qihoo dus laatst nog in het nieuws was op 16 -Apr - over de verdere ondersteuning van Windows XP en de ontwikkelingen van XP Shield, waar het Russische testorgaan Comms.ru - (babelfish version) over heeft geschreven.
Microsoft may have retired Windows XP, but one of China’s leading security vendors is trying to keep the OS threat-free, and rolling out protection software to hundreds of millions of users in the nation.
In preparation, Chinese security vendor Qihoo 360 has been developing its own free “XP Shield” software for Chinese PC users.
Qihoo huurde aanvankelijk een clubje 'hackers' in om de software te testen, maar ook die van Tencent en Kingsoft en wonderbaarlijk als wel kwam alleen Qihoo daar ongeschonden uit - Yeah right... en denkt direct aan - 'een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken'. En dan zijn we er nog niet want Qihoo heeft plannen om 'security-updates' voor Windows XP te ontwikkelen en te verspreiden? Zou Microsoft dan de source-code van Windows XP hebben verkocht aan Qihoo? XP-Shield + ontwikkeling van updates is wel merkwaardig.

Als je hierover gaat doemdenken gaat XP nog een groter risico zijn met extraatjes van Chinese komaf, al kan je ook van mening zijn dat Qihoo er goede bedoelingen mee heeft en het digitale 'leger des heils' front gaat vormen voor de blijvende XP gebruikers? Maar dat is dan jeetje kreetje wel zo positief gedacht en te mooi om waar te zijn natuurlijk. :P

Niet heel oninteressant is dan het partnerschap van Microsoft met Lenovo en Tencent wat eerder deze week ook in het nieuws was. Dat Tencent en Qihoo geen 'homies' zijn is overduidelijk maar die staat weer nergens als erkend partner van Microsoft vermeld maar weet zich wel te verstrengelen in de Windows XP support. En wat moet je daar dan weer van denken.

Oh ja bijna 'mijn mening' vergeten neer te pennen en die is voorlopig nog niet echt bijster positief om reden van wat allemaal al is gezegd een door Maxstar is aangehaald. Voor mij een NEE, maar ga niet oordelen voor gebruikers die er wel vertrouwen in hebben dat is hen eigen keuze namelijk.
If it ain't broken, don't fix it
4
Trevor schreef:Is er al iemand die deze gebruikt op W8 en kan vertellen of het een goede is?
Nooit gebruikt maar waarom zou je überhaupt kiezen voor een onbekende als er genoeg gratis virusscanners zijn met een goede naam?

1. Comodo Internet Security
2. Avg, Avast, Avira, Panda.

Ik gebruik al jarelang in volle tevredenheid de gratis versie van Avast.
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
5
Uit nieuwsgierigheid eens op een oude laptop met Windows Vista geïnstalleerd maar loop er niet gelijk heel erg warm voor door de hyperactieve meldingen als QVM ingeschakeld is.
Om de klipklap springt het na voren bij bepaalde torrentsites die door WOT gewoon veilig zijn gekenmerkt en diversie gratis software zonder spyware vind Qihoo ook niet heel erg lief.

360 Total Security wil ik binnekort gaan proberen maar wat ik niet snap is dat er in de internet security versie wel de sandbox zit en in Total Security niet.. :-\

What's new in the latest version? Version 4.0.0.2065 June 12, 2014
1. Sandbox – Support Windows 8.1
2. Improve performance
3. Protection against IE Vulnerability “Snowman” (CVE-2014-0322)
4. Bug Fixes
Afbeelding
6
Fox schreef:
Trevor schreef:Is er al iemand die deze gebruikt op W8 en kan vertellen of het een goede is?
Nooit gebruikt maar waarom zou je überhaupt kiezen voor een onbekende als er genoeg gratis virusscanners zijn met een goede naam?
Nieuw en gewoon om eens iets anders te proberen dat doe ik wel vaker en het is gewoon leuk om nieuwe software te ontdeken en uit te proberen.
Taringa schreef:360 Total Security wil ik binnekort gaan proberen maar wat ik niet snap is dat er in de internet security versie wel de sandbox zit en in Total Security niet..
Dat is raar ja maar je kan er gewoon met Sandboxie naast werken heb die ook zelf.
Afbeelding
8
Toevallig stuitte ik vanochtend op dit artikel, waarbij Qihoo door AV-Comparatives op de vingers is getikt vanwege fraude bij een test van 360 mobile Security.

360(QIHU) AV-C certified fraud was removed reoccurrence credibility crisis
Recently, the international authority of the security software testing organization AV-C (AV-Comparatives) revised its latest a mobile security software evaluation report (hereinafter referred to as the Report), the report shows Qihoo 360 360 mobile phone using specially customized version guards involved in AVC evaluation, and misuse of evaluation certification wantonly self marketing. Qihoo 360 for this bad behavior, in order to ensure the fairness of the evaluation, AV-C evaluation agencies announced the withdrawal of the previous 360 phone guardian of testing and certification.

According to AV-C (AV-Comparatives) latest revision report, Qihoo 360 to send test versions of its 360 mobile guards in circulation version is very different. Many samples of the virus in the test version can be found but sent on user version but did not find it. Later, Qihoo 360 has wantonly wrong with the “assessment customized version of the product” obtained by fraud and market evaluation score propaganda, claiming that the product reaches “100%” of the virus interception rate in the evaluation of “win.”

In fact, this is not the first time Qihoo 360 acts of bad faith. Earlier, in early 2012 the Apple App Store has the full range of related products off the shelf 360, in recent years, Qihoo 360 have been discovered counterfeit Windows patches installed 360 browser spoofing, tampering Baidu cloud disk installed 360 pages deceive cloud disk, in the browser back door in the dark set of software and other acts, but also has dogged domestic users, peers and the competent authorities blame. And the certification is canceled, no doubt 360 following another major accident shelves after Apple makes Qihoo 360 into a huge crisis of confidence in the brand again.
Bron: http://likelybox.com/360qihu-av-c-certi ... ty-crisis/" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Kudos voor Qihoo. :lol:
Angel@ schreef: Om een goede reputatie te krijgen moet je niet alleen dit soort testen doorstaan maar ook een prima totaalplaatje waar maken.
De laatste test van Qihoo 360 internet security bij AV-comparatives.org rammelt ook, bekijk dit PDF document maar eens waarin staat dat Qihoo 360 internet security 5.0.0.5061 is gebruikt. Als je de Engelse versie installeert zie je dat dit 4.9.0.4902C is, en niet 5.0.0.5061 wat AV-comparatives aangeeft.

Ga nu voor de grap eens op Google zoeken naar (Qihoo 360 internet security 5.0.0.5061) die is dus helemaal nergens te downloaden. Hoe komt AV-comparatives dan aan deze versie? Het is geen beta, want Qihoo werkt volgens eigenzeggen niet met beta's. Raar maar waar zwerft er toch een beta over het net, die heeft wel een heel ander versienummer dus deze is ook niet voor de test van AV-comparatives gebruikt.

Code: Selecteer alles

http://int.down.360safe.com/360is/360is_min_5.0.0.5000beta.exe
Een virusscanner test met een versie die niet voor jan en alleman is te downloaden kan je dus letterlijk met een korreltje zout nemen. Het is dus niet de Engelse versie die door AV-comparatives is getest maar de Chinese versie. :conf:
Qihoo sends the Chinese program because it is a little more advanced, already the international version does not match!
The behavior blocker of Chinese version is a little bit stronger than the English version because it is more advanced in version, but both are powerful.
And there you have it, de Engelse versie is dus niet dezelfde als de Chinese versie! En de enige versie is 4.9.0.4902C die Engelstalig is te verkrijgen.

Code: Selecteer alles

http://int.down.360safe.com/360is/360is_4.9.0.4902C.exe
Wat zegt AV-Comparatives hier nu over?
Hi,

Qihoo is a Chinese company and their Chinese version is used by hundred of millions of Chinese people, while the English version is used only by some thousand users. Qihoo wanted to have the Chinese version tested.
If you come across a report where Qihoo states that the English version was tested, please let us know by providing a link.

regards,
andreas​
Uit deze reactie kan je een paar dingen opmaken.
1.) De Engelse versie is niet gelijk aan de Chinese versie.
2.) Voor Qihoo is de Engelse versie niet belangrijk.
3.) De Chinese versie is door AV-comparatives getest, en de resultaten zijn aan de Engelse versie gekoppeld.
If it ain't broken, don't fix it
10
Wat ik ook al had gelezen is dat Qihoo 360 IS alleen nog maar updates van de definities krijgt, en alleen nieuwe programmaversies voor "bugfixes". Qihoo 360 Total Security zou het Internet Security pakket op een gegeven moment ook moeten gaan vervangen als je zo hier en daar de berichten leest zoals op Wilders Security.
Angel@ schreef:Ga nu voor de grap eens op Google zoeken naar (Qihoo 360 internet security 5.0.0.5061) die is dus helemaal nergens te downloaden.
Die is wel te downloaden hoor, momenteel is 5.0.0.5091B de meest recente Chinese versie, echter is deze alleen te downloaden via http://sd.360.cn/" onclick="window.open(this.href);return false; en niet via http://www.360safe.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://down.360.cn/360sd/360sd_x64_std_5.0.0.5091B.exe" onclick="window.open(this.href);return false;

De Chinese versie van IS wordt dus wel verder ontwikkelt. Maar de Engelse versie blijkbaar niet, en dan vraag ik me af wat hiervan de reden is?
Waarom is er eigenlijk een aparte Chinese versie, en niet gewoon één versie zoals bij elke antivirusfabrikant met alle verschillende taalpakketten... ::)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Correct en dan heb ik dus niet goed gezocht! Maar dan rijst nog steed de vraag waarom AV-comparatives de resultaten laat afhangen van de Chinese versie en niet van de (internationale) Engelse versie.
En waarom zijn er twee versies en waarom is de meest actuele er alleen in het Chinees? Hier zou ik best graag eens meer over willen weten.
Als AV-vendor wil je toch een zo groot mogelijk publiek berijken, en je vendor alleen focussen op de Chinese markt staat daar dan toch totaal haaks op.
Niet zo gek dat AV-comparatives aangeeft dat ze veel animo hebben op de Chinese markt en de Engelse versie maar bij duizenden gebruikers populair is en geen miljoenen.
If it ain't broken, don't fix it
12
En dan komt uiteindelijk toch de spreekwoordelijke "aap-uit-de-mouw".... ::)

Chinees anti-virusbedrijf fraudeerde bij anti-virustests
Het Chinese anti-virusbedrijf Qihoo 360 heeft tijdens meerdere anti-virustests gefraudeerd, waardoor de virusscanner van het bedrijf ten onrechte hoge scores haalde. Dat laten drie grote laboratoria die anti-virusproducten testen aan Security.NL weten, namelijk AV-Comparatives, AV-Test en Virus Bulletin.

Afgelopen zondag kwam AV-Comparatives met de aankondiging dat het een onderzoek had ingesteld naar een anti-virusbedrijf dat anti-virussoftware aanleverde die speciaal voor de grote testlaboratoria was aangepast. Volgens de drie testlaboratoria heeft Qihoo 360 inderdaad vals gespeeld en zullen daarom alle beoordelingen en certificeringen die Qihoo dit jaar heeft ontvangen worden ingetrokken.

Virusscanners kunnen één of meerdere engines gebruiken om malware te detecteren. Uit het onderzoek kwam naar voren dat bij alle producten die Qihoo 360 voor de anti-virustests aanleverde standaard de engine van het Roemeense anti-virusbedrijf Bitdefender stond ingeschakeld, terwijl de eigen engine was uitgeschakeld. In de producten die Qihoo 360 op de eigen markt aanbood was Bitdefender echter uitgeschakeld en stond de eigen engine ingeschakeld. Daardoor zouden gebruikers minder goed zijn beschermd en een grotere kans op "false positives" lopen. Gebruikers hebben wel de mogelijkheid om de instellingen aan te passen, maar dat wordt volgens de drie testlabs nauwelijks gedaan.

Chinese anti-virusbedrijven
Tijdens het onderzoek naar Qihoo 360 stelde het Chinese bedrijf dat twee andere Chinese anti-virusbedrijven zich ook aan fraude schuldig maakten, namelijk Baidu en Tencent. In de code van deze anti-virusleveranciers werden wel de namen van verschillende testlabs aangetroffen die mogelijk voor een andere werking zorgden, afhankelijk van de omgeving waar ze werden gebruikt. Er is echter geen bewijs dat dit deze twee leveranciers een voordeel gaf. In sommige gevallen bleek dit zelfs een nadeel te zijn.

Daarnaast werden dezelfde opmerkingen met betrekking tot de testlabs ook in de code van Qihoo 360 ontdekt. Qihoo 360 bevestigde dat sommige instellingen voor het testen waren veranderd. Uiteindelijk bekende het Chinese anti-virusbedrijf ook dat het een andere configuratie voor de engines gebruikte dan waar gebruikers standaard mee werken. Om fraude tijdens het testen in de toekomst te voorkomen zullen de drie testlabs voortaan strengere eisen aan anti-virusleveranciers stellen.

Bron: https://www.security.nl/posting/426850/ ... virustests" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
En gerechtigheid heel dat Qihu is een zielig bedrijf wat compleet leunt op Bitdefender en Avira, zonder beide partijen stelt het geen ene moer voor en kan het niet eens in de buurt komen van MS Essentials/Defender.
Maar Qihu krijgt een ferme tik op de vingers en wijst gelijk met eigen vingertjes aan (dat twee andere Chinese anti-virusbedrijven)" dit ook doen. Gewoonweg zielig tot het dieptrieste niveau aan toe dat je je zo verlaagd.
Grappig statement is wel dat testlabs hogere eisen gaan stellen, Meh! AV-software zoals Qihoo 360 moet gewoon niet meer door testlabs als serieus genomen worden.
Alle AV's uit de keuken van Qihoo zijn niks meer dan een guitige GUI, engines van ander bedrijven en een waardeloze QVMII (Full Loaded) FP engine met wat extra troep om info van systemen te vergaren.
Dat ze zitten te rommelen met engines van andere vendors gaat ze misschien nog wel heel erg duur komen te staan. ::) :whistle:
If it ain't broken, don't fix it
14
Volgens mij is er niet alleen bij de aangeleverde test-versies gerommeld met engines, vorig jaar deed ik een gelijkaardige ontdekking. Kijk maar naar het onderstaande resultaat waarbij de verschillende engines in- en uitgeschakeld zijn. Vooral de detectie zonder internetverbinding is heel opmerkelijk, dit terwijl volgens Qihoo de verschillende databases met malware-definities wel lokaal waren opgeslagen..  :neu:

Qihoo 360 Internet Security - test
Om een goed beeld te krijgen van de geboden bescherming van Qihoo 360 Internet Security is een test met de standaard instellingen waarbij de Bitdefender engine is ingeschakeld, en een test waarbij de Bitdefender engine is uitgeschakeld een redelijke effectieve methode om de basisbescherming van Qihoo 360 Internet Security te testen. Ook alleen een scan met de 360 Cloud Engine en een scan zonder actieve internetverbindingen is er uitgevoerd om de uiteindelijke detectie te meten van de 1600 willekeurige samples van de afgelopen twee maanden.
  • Test 1 met de standaard instellingen - 1554 van de 1600 samples gedetecteerd
  • Test 2 Bitdefender engine uitgeschakeld - 1528 van de 1600 samples gedetecteerd
  • Test 3 QVM II engine uitgeschakeld - 1528 van de 1600 samples gedetecteerd
  • Test 4 Zonder actieve internetverbinding 106 van de 1600 samples gedetecteerd
Het opmerkelijke van deze test is dat er maar een gering verschil in detectie is bij een on-demand scan wanneer zowel de Bitdefender als de QVM II engine zijn uitgeschakeld. Een verklaring zou kunnen zijn dat de Bitdefender engine ook via de 360 Cloud Engine actief is, of dat deze engine niet geheel kan worden uitgeschakeld. De eerste verklaring zal het meest logische zijn aangezien er zonder internetverbinding maar een zeer lage detectie is met 106 van de 1600 gebruikte samples. In de onderstaande video zijn deze vier testen terug te zien.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”