Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Al langere tijd zit ik met een probleem en Internet Explorer 11 werkt niet meer na de laatste grote update van Avast.
Ik gebruik al jaren de gratis virusscanner van Avast en nog nooit problemen gehad maar zit nu al meer dan een maand met het probleem dat Internet Explorer 11 niet meer werkt en heb daarom ook Google Chrome als standaard browser in moeten stellen en ik ben niet de enige met dit probleem en er lijkt maar geen oplossing van Avast te komen.

Groeten
Hans
2
Hansvs schreef:er lijkt maar geen oplossing van Avast te komen.
Misschien is die oplossing vandaag gekomen, Hans.

Ik gebruik ook Avast en heb/had geen problemen met Internet Explorer 11. Ik had echter in IE de invoegtoepassing Avast! Online Security uitgeschakeld, omdat die (volgens mij...) voor veel vertraging zorgde en zelfs af en toe voor de melding "De webpagina reageert niet".

Vandaag was er voor mij een update van Avast naar versie 2014.9.0.2013. Controleer even of jij die versie ook al hebt via een rechtsklik op het pictogram van Avast in het systeemvak; dan klik je op "Over Avast!"

Deze nieuwste versie heeft de volgende vernieuwingen:
Afbeelding Ik heb daarna de invoegtoepassing Avast! Online Security weer ingeschakeld. Dat wordt je vanzelf gevraagd in een balk, onderin IE. En daarna ondervond ik geen vertragingen meer met IE.
Ik hoop dat deze update van Avast ook voor jou de oplossing van je probleem biedt.
3
Beste Porrelaar,

Ik heb even in Avast gekeken en ik heb nog versie 2014.9.0.2008 en mis dus blijkbaar 5 updates die niet automatisch zijn geïnstalleerd. In het hoofdvenster staat ook keurig de melding - Alles is in orde, alles is up-to date.
Als ik dan een blik werp bij Instellingen - Bijwerken zie ik wel de melding - Er is een nieuwe versie van het programma (2014.9.0.2013) beschikbaar.

Direct even de bijwerking voltooid en zoals gevraagd opnieuw opgestart en bij de eerste keer opstarten van Internet Explorer geen vervelende Internet Explorer 11 werkt niet meer melding.
Dit is alvast een goed begin en zal nu Internet Explorer weer even volledig gaan gebruiken en dan pas kan ik vertellen of het nu eindelijk is opgelost.

In ieder geval heel erg bedankt voor je tip Porrelaar. :goed:
4
Hans, ik weet het niet zeker meer, maar ik dacht dat de standaard instelling van Avast is dat nieuwe virusdefinities automatisch gedownload worden, maar dat je slechts een melding krijgt wanneer er een nieuwe versie beschikbaar is voor het programma. Zo'n melding blijft 20 seconden in beeld (die tijd kun je overigens wijzigen) en verdwijnt daarna. Als je even wegloopt van de monitor, kun je zo'n melding dus missen. Ik heb daarom ingesteld dat nieuwe versies van het programma automatisch geïnstalleerd moeten worden.

Als jij dat ook wilt, dan kun je dat zo instellen:
Dubbelklik op het pictogram van Avast in het systeemvak
Kies aan de linkerkant Instellingen
Klik dan aan de linkerkant op Bijwerken
Klik onder Programma op Instellingen
Kies daar voor Automatische update
Klik tenslotte onderaan op OK
5
Beste Porrelaar,

Ik heb even een weekje de tijd genomen om goed te kunnen beoordelen of Internet Explorer 11 geen kuren meer heeft met Avast.
Vooralsnog werkt alles weer compleet van een leien dakje en ben weer helemaal tevreden nogmaals heel erg bedankt voor de hulp.

Jouw andere tip heb ik ook uitgevoerd en nu zouden dan alle nieuwe versies automatisch geïnstalleerd moeten worden.
:dank:
7
retlawv schreef:Hier bij mij zijn de problemen met IE11 en Avast intussen ook opgelost.
En jij hebt de browser plugin en webschild nu weer geactiveerd staat in Avast?

Alvast bedankt

Groeten

Hans
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”