Plaats reactie
1
Een maand geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht, ben daar zeer tevreden over hoor.
Maar nu is ineens mijn antivirus (Norton) verlopen, en moet ik er weer voor betalen.
Ik heb al contact gehad met de winkel, en die zeggen dat ik helemaal geen Norton antivirus heb gekocht???
Het staat toch echt op mijn laptop.
3
Ja het is inderdaad een trial versie :(
Ik keek op de website van Norton waar ik heen gestuurd wordt, en daar kan ik Norton kopen voor €49,99 voor 3pc's maar ik heb maar één pc.
Verder is deze ook maar één jaar geldig >:(
7
Avira is idd een goede virusscan.

En HP, PB, Acer hebben er een handje van om trial versies te leveren bij een nieuwe PC. :!:
M.v.g,
~*~Maaike~*~
8
Zo zie je maar weer dat veel winkels hun klanten slecht inlichten over de voor geïnstalleerde software die er bij een nieuw systeem geleverd wordt.

Het zou beter zijn als ze die software los meeleveren op een cd en dan de keus zouden laten aan de gebruiker welke software die wilt installeren.

Maar als ik op zo een systeem een gratis antivirussoftware installeer is het bijna altijd Avira, draait heel soepel en licht en doet gewoon wat ie hoort te doen.
Groetjes Dasle
9
Het zou beter zijn als ze die software los meeleveren op een cd en dan de keus zouden laten aan de gebruiker welke software die wilt installeren.
Maar dan heb je de kans dat de beveiligings pakketten niet direct geïnstalleerd worden met alle gevolgen van dien.
Ik heb dit vaak genoeg meegemaakt.

Klanten kochten een nieuwe PC, zonder beveiligingssoftware software en Windows of alleen Windows.
Als je bekijkt hoeveel procent van deze klanten terug kwamen met problemen, schrik je wel.

Op zich is het dus niet zo gek dat de A-merken veelal trial-software installeren, vaak heeft dit ook weer te maken met commissie.
Het duidelijk vermelden dat er trial versies geïnstalleerd staan en dat deze de computer maar b.v. 30 dagen beveiligd is natuurlijk wel op zijn plaats.
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
10
Phoenix schreef:Maar dan heb je de kans dat de beveiligings pakketten niet direct geïnstalleerd worden met alle gevolgen van dien.
Ik heb dit vaak genoeg meegemaakt.
Hier heb je wel gelijk in en zeker als de gebruikers onwetend zijn.
Veel mensen beseffen niet dat een goede antivirus een essentieel stukje software is wat gewoon op iedere pc thuishoort.
Phoenix schreef:Het duidelijk vermelden dat er trial versies geïnstalleerd staan en dat deze de computer maar b.v. 30 dagen beveiligd is natuurlijk wel op zijn plaats.
En dat gebeurt spijtig genoeg vaak niet. Krijg hier wel eens systemen binnen ter reparatie waar de trial versies van antivirussoftware vaak meer dan een half jaar verlopen zijn. In de meeste gevallen is dat niet vermeld toen ze hun systeem kochten in de winkel en dat is toch een stukje service van de winkelier die je het systeem verkocht heeft. Bij deze gevallen handelt het zich altijd om onwetende gebruikers die van beveiliging totaal geen verstand hebben.
Groetjes Dasle
11
wow wat een verhalen. :eek:

Ik had inmiddels avira geinstaleerd omdat norton verlopen was, hierna heb ik nogmaals contact gehad met de winkel, en heb nu een norton inernet security 2010 gekgregen die voor twee jaar geldig is t.w.v. €217,46 volgens de winkelier.
Dit heeft wel even geduurd en de nodige bezoekjes en telefoontjes gekost, maar ik vindt het toch een goede service... :D
15
Dit is inderdaad erg coulant van de leverancier, dit zie je niet vaak hoor. :good:
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”