Plaats reactie
1
ik heb al jaren lang CCleaner free  van primiform  en werkt perfect

nu  krijg ik een update en  kan hem alleen maar installeren met een  veertiendaagse  gratis versie van Pro

wil ik niet want mijn ervaring is dat je dat haast niet kan uit zetten en je vast zit aan een abonnement 

Heb op de computer van mijn man net de update geinstaleerd en daar kan wel 
is er een alternatief voor CCleaner 


vriendelijke groet Ayla
6
Even een vraag omtrent CCleaner.

Ik heb deze cleaner ook al een geruime tijd in gebruik en staat CCleaner bewaking ook actief aan, maar nu krijg ik met regelmaat een melding dat er weer zoveel mb's opgeruimd kunnen worden, meestal zo rond 700 mb, en na de fall creator's update maar liefs 1,3 Gb, welke ik laatst heb uitgevoerd maar kreeg ook erg veel fouten te zien die in het register ontdekt werden, ook deze heb ik laten schoonmaken, maar weet er eigenlijk maar weinig van.

Nu laatst dus en nu weer hetzelfde, maar nog niet uitgevoerd.
Nu geeft CCleaner wel de mogelijkheid om  voordat schoonmaken van het register uitgevoerd wordt een backup van gemaakt kan worden, welke ik ook steeds doe.

Overigens maak ik voordat ik iets schoonmaak altijd een herstelpunt aan, voor de zekerheid.


Mijn vraag is dan ook in hoeverre is dit betrouwbaar, want wat er allemaal staat zegt mij totaal niets.
7
Nipcweb schreef: Mijn vraag is dan ook in hoeverre is dit betrouwbaar, want wat er allemaal staat zegt mij totaal niets.
100% heb je nooit, maar zoals je het doet is goed. De back-ups die CCleaner maakt daar hoef ook maar de laatste twee van te bewaren als alles goed blijft draaien.
Of overschrijft cleaner de laatste back-up (volgens mij niet) ander heb je straks 20 back-up en aan de  eerste heb je niks meer aan.
Dus zo door blijven gaan en zorgen dat je op een externe schijf je foto's, Word bestanden, E-mails, adressen enz. heb staan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
Dank je.

Ja over dat laatste dat doe ik via de back-up mogelijkheid van Windows zelf op een externe schijf, maar daar kan ik weinig uit op maken wat en waar dit vervolgens staat, en voor de zekerheid maak ik ook maar een kopie van mijn documenten map op de externe schijf.

En ook wordt er telkens een systeemkopie gemaakt merk ik steeds.

De foto's sla ik altijd op in de cloud via Google foto's en zgn word bestanden en alles wat daar maar op lijkt in Google Drive, meestal staat daar niets van op mijn eigen schijf.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”