Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Fréderique
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (2) Ervaren
AV: BullGuard
AM: MBAM Premium 3.0
FW: BullGuard

BullGuard gebruikt nu Windows firewall

za 16 sep, 2017 09:07:44

Hallo allemaal,

Voor de mensen die BullGuard gebruiken is het belangrijk om te weten dat BG sinds kort de Windows firewall gebruikt en daar alleen een layer bovenop legt. BG heeft dus geen eigen firewall meer, terwijl ze dat wel nog steeds als zodanig adverteren. In onderstaande link is alles te lezen. Het was behoorlijk technisch hier en daar, dus voor zover ik het heb begrepen kwam het doordat BG problemen had met hun eigen firewall en voor een tijdelijke oplossing heeft gekozen met die layer bovenop Windows firewall. Binnenkort komt er een upgrade van BG maar het is onduidelijk of ze dan weer een eigen firewall hebben.

Ik kwam erachter doordat ik zag dat mijn Windows firewall weer aanstond en ik hem ook niet kon uitschakelen. Ik had weer last van traagheid en misschien kwam dat door deze "dubbele" firewall. In elk geval was de traagheid weg toen ik BG eraf gehaald had. Daarvoor had ik geen conflictering met MBAM doordat ik die twee wederzijds had uitgesloten in de exclusion list en dat ging prima.

Het wachten is nu op de upgrade en dan maar weer kijken hoe het dan gaat. Ik heb contact met MBAM hierover en houd jullie op de hoogte.

Hoop dat iemand hier wat aan heeft. Hier is de link:

https://www.bullguard.com/forum/15/bullguard-firewall-and-windows_124578.html

:smileybye:
We zijn toch op de wereld om mekaar om mekaar te helpen, nietwaar, jaaaa! (alsjeblieft, een vette oorwurm :-D)

iEscape
Moderator
Moderator
AV: MBAM Pro
FW: Little Snitch

Re: BullGuard gebruikt nu Windows firewall

za 16 sep, 2017 16:04:11

Bedankt voor het melden en plaatsen van de link   :good:
Zie al een melding op andere forum problemen met real time scannen van Bullguard.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding