Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

noori
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: Avast

Re: Welke beveiligingssoftware kan ik nu het beste gebruiken.

wo 26 jul, 2017 23:59:36

Ik heb echt moeite om de knoop door te hakken en voor eentje te kiezen. Weet je zeker dat zelfs wanneer ik ze maandelijks afzonderlijk van elkaar laat scannen (en dus niet draaien als virusscanner) ze elkaar gaan ''bijten''. Als je antwoord daarop ja is dan ga ik morgen even kijken welke ik houdt en welke ik wegdoe.

Enorm bedankt voor de moeite om te reageren.

Maxstar
Administrator
Administrator
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Internet Security
Contacteer:

do 27 jul, 2017 09:04:01

Hallo,

De gratis versies van Malwarebytes en HitmanPro kunnen elkaar niet in de weg zitten aangezien deze geen realtime bescherming bieden.
En met HitmanPro kan je na de 30-dagen proefversie alleen nog maar scannen en eventueel gevonden items niet meer verwijderen.
Daarvoor heb je dan een licentie nodig.
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
AV: Kaspersky Free
AM: Malwarebytes Premium
FW: Windows en router

do 27 jul, 2017 10:38:10

Hallo,

Ja ikzelf ben niet bekend met HitmanPro en zoals ik er nu uit opmaak heb je in ieder geval niets aan die gratis versie, dus die kan je naar mijn idee gelijk van je lijstje schrappen.
En lijkt de keuze nu wat makkelijker, Malwarebytes werkt wel met de gratis versie en verwijderd indien nodig de problemen die deze heeft gevonden.

Aan jou de keuze.

noori
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

do 27 jul, 2017 12:15:18

Hartelijk dank iedereen! Dankzij deze forum en een paar YouTube video's heb ik een goede maandelijkse schema kunnen maken om mijn pc schoon, overzichtelijk en veilig te houden. Hopelijk tot nooit meet ziens:p IYKWIM

abbs
Security Helper
Security Helper
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

vr 04 aug, 2017 16:19:32

noori schreef:
Ik weet het niet hoor... Heb net HitmanPro laten scannen nadat ik Malwarebytes heb laten draaien en HitmanPro vond meer dingen en gaf ook nog eens de naam van het probleem terwijl ik bij Malwarebytes die gekke code moest Googlen haha.

Misschien is het beter om mijn vraag anders te formuleren. Is het goed als ik Avast Free laat draaien en daarnaast maandelijks Malwarebytes free een scan laat doen en daarna Hitmanpro free? Ik heb namelijk van alle 3 geen betaalde versie. OF is het ook mogelijk dat ze dan álsnog elkaar storen ook al draai ik die 2 malware scans apart van elkaar? 

Het advies is om niet van alle programma's de real-time bescherming aan te zetten (dat gebeurt meestal alleen met betaalde malware scanners).
En laat ze ook niet allemaal tegelijk scannen dat vertraagd.
Dus zoals jij het nu uitvoert is goed.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding

noori
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

vr 04 aug, 2017 16:59:13

abbs schreef:
noori schreef:
Ik weet het niet hoor... Heb net HitmanPro laten scannen nadat ik Malwarebytes heb laten draaien en HitmanPro vond meer dingen en gaf ook nog eens de naam van het probleem terwijl ik bij Malwarebytes die gekke code moest Googlen haha.

Misschien is het beter om mijn vraag anders te formuleren. Is het goed als ik Avast Free laat draaien en daarnaast maandelijks Malwarebytes free een scan laat doen en daarna Hitmanpro free? Ik heb namelijk van alle 3 geen betaalde versie. OF is het ook mogelijk dat ze dan álsnog elkaar storen ook al draai ik die 2 malware scans apart van elkaar? 

Het advies is om niet van alle programma's de real-time bescherming aan te zetten (dat gebeurt meestal alleen met betaalde malware scanners).
En laat ze ook niet allemaal tegelijk scannen dat vertraagd.
Dus zoals jij het nu uitvoert is goed.

Klopt, ik was op zoek naar zo een antwoord. Ik zal ze allebei afzonderlijk draaien en mijn real-time gebeurt door Avast free. Heb echt een goede maandelijkse schema om mn laptop schoon te houden en veilig. Nogmaals bedankt aan alle mensen die geholpen hebben!

jeroen123
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
AV: geen
AM: geen
FW: uit

za 12 aug, 2017 13:44:54

Hallo,

Sinds vandaag krijg ik een melding van hitmanpro na de standaard dagelijkse scan. Het programma unchecky is opeens malware volgens hitmanpro.
Ik heb unchcecky al mer dan een jaar geïnstalleerd en nooit deze melding gekregen. Volgens programma secunia psi zijn al mijn programma's up to date.

iemand advies?

groeten, Jeroen.

abbs
Security Helper
Security Helper
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

za 12 aug, 2017 14:43:51

Hallo,

Je HitmanPro is waarschijnlijk geupdate en daar is unchecky nog niet gewhitelist, dus het kan geen kwaad.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding