Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Chato
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
FW: Smoothwall
Contacteer:

Re: Tooltjes en Macintosh/Linux

ma 15 apr, 2013 19:24:32

Ik ben wel benieuwd of de malware voor mobile platforms (Android, Windows Mobile, enz) nu echt in opkomst is.
Kan mij nog wel herinneren dat er malware bestaat voor het OS van Nokia-telefoons

AFAIK is Android gebaseerd op Linux, of misschien wel op pure Unix, (net als Mac OS, BTW). Zouden de malware-schrijvers zich daar nu meer op richten? Lijkt me wel logisch, maar weet niet tot in hoeverre er malware bestaat die uitgevoerd kan worden in deze OS -es.

Misschien dat een van de malware-deskundigen hier op PCW+ wat meer over kan vertellen?
Zeg maar Duncan.

iEscape
Moderator
Moderator
AV: MBAM Pro
FW: NetBarrier 9X macOS

ma 15 apr, 2013 20:05:31

Vers van de pers: 33 miljoen Android-toestellen besmet in 2012

https://www.security.nl/artikel/45891/1 ... 12%27.html
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding

Chato
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
FW: Smoothwall
Contacteer:

ma 15 apr, 2013 20:19:15

Oeps! :twisted:

Dank je voor je link, iEscape!
leesvoer!
Zeg maar Duncan.

iEscape
Moderator
Moderator
AV: MBAM Pro
FW: NetBarrier 9X macOS

ma 15 apr, 2013 21:09:25

@ Mako,

Mako schreef:
Mijn broer kwam zonet op de proppen met een nog interessante vraag... Hij vroeg welke anti-malware tooltjes compatibel waren met een Macintosh systeem.
Nu ik er zo aan denk kan ik me niet herinneren ik al een niet-Windows logje gezien heb.

Dit is het tooltje van Apple [lekker eenvoudig :good: ] voor bepaalde Mac-versies

http://support.apple.com/kb/HT4650?viewlocale=nl_NL

Om te voorkomen dat men het tooltje van Apple moet gebruiken, BitDefender Antivirus Scanner van Apple Store downloaden & installeren.
Zo nodig upgraden naar de pro-versie.

Hijackthis kan men [nog] niet uitvoeren op een Mac.

@ Chato.

Geen dank en graag gedaan :bow:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding