Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

moessie
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (2) Ervaren
AV: avira of avast

os mavericks op usb zetten lukt niet

za 06 aug, 2016 10:56:21

hallo, 
ik heb een macmini met systeem El Capitan op. Voor een streamingtoepassing heb ik wel bepaald het lagere systeem Mavericks nodig.
Op de apple store kan ik het niet meer  downloaden, gaat alleen naar hogere. Nu heb ik het wel van een  vriend mogen downloaden maar krijg het niet op een stick gezet!ëre
ik heb het gedownload met mijn windows 7 en de stick in exfat geformatteerd, een van 16gb en ook al een van 64gb!
als ik het erop wil kopiëren of opnieuw wil downloaden direkt op die stick krijg ik de melding:
Er is onvoldoende schijfruimte beschikbaar op verwisselbare schijf. Beschikbare ruimte 15,1GB
Er is 734 PB meer nodig om deze bestanden te kunnen kopiëren

kan iemand helpen aub? bedankt!

porrelaar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

Re: os mavericks op usb zetten lukt niet

za 06 aug, 2016 13:49:35

Je kunt Mavericks alleen downloaden via de App Store wanneer Mavericks vroeger op je Mac heeft gestaan (of op een andere Mac waarbij je voor de store dezelfde Apple ID gebruikte). Alleen dan staat Mavericks vermeld bij Aankopen en kun je dat oudere OS opnieuw downloaden.

Wat jij nu probeert heeft geen zin. Wanneer je het gedownloade Mavericks kopieert naar een USB stick, dan zal die USB stick niet opstartbaar worden. Je kunt dan geen verse installatie van Mavericks uitvoeren op je Mac Mini.
Blijkbaar heb jij een vriend die wel ooit Mavericks op zijn Mac had staan. Hij mag dus wel Mavericks opnieuw downloaden. Mavericks op een USB stick zetten waardoor die USB stick opstartbaar wordt, moet gedaan worden met een Mac. Dat lukt niet met een Windows computer. De USB stick zal namelijk opnieuw geformatteerd worden volgens een bestandssysteem dat Windows helemaal niet kent.
Je vriend had dus na downloaden van Mavericks zelf die bootable OS X Maverikcs USB stick voor jou moeten maken. Daarbij had hij dan deze handleiding kunnen volgen: https://www.appletips.nl/10-9-os-x-mave ... ick-maken/

En lees vooral ook de waarschuwingen door op deze website: http://osxdaily.com/2014/12/30/re-downl ... app-store/
Ik vind het nogal wat om terug te gaan naar een ouder besturingssysteem vanwege een streamingtoepassing. Ik vraag me af of er geen andere streamingtoepassing mogelijk is die wel gebruikt kan worden onder El Capitan.. Maar goed, dat is jouw beslissing.