Plaats reactie
1
Hallo allemaal,
Ik heb helaas problemen met mijn macbook Air. Ik heb daarom al MacKeeper en Avast staan, echter kunnen deze de problemen niet verhelpen.
Het lijkt met opnieuw opstarten wel weg te zijn, maar na 1 keer sluimerstand begint het alweer. Het probleem lijkt ook steeds erger te worden.
Mijn problemen:
- Hier begon het mee:Soms heel erg traag. Loopt dan ook veel vast. Net zo traag als een trage PC
- Daarnaast kwam er nog bij: scherm niet groter kunnen zetten en eerst moeten selecteren voordat ik weer iets kan doen, terwijl ik geen anderen dingen heb gedaan.
- Vandaag kwam dit er ook nog bij: Bij Safari geen sites kunnen aanklikken bij mijn top sites homepage.

MacBook Air (13-inch, begin 2014)
Processor: 1,4 GHz Intel Core i5
Geheugen: 4 GB 1600 MHz DDR3
Videokaart: Intel HD Graphics 5000 1536 MB

Iemand die mij kan helpen?
2
@ Madje1992,

Verwijder MacKeeper, voor meer informatie lees deze link.

Vervolgens:
  1. Sluit Safari eerst af met Forceer stop (Command - Option - Esc) (⌘ - ⌥ - ⎋).
  2. Vervolgens de melding ook sluiten met Forceer stop via het  Apple menu (Command - Option - Esc) (⌘ - ⌥ - ⎋).
  3. :warning_icon: Afhankelijk van hoe u Safari heeft ingesteld kan het probleem terug komen als u Safari opnieuw start.
    Om dit te vóórkomen, houd de Shift-toets ⇧ ingedrukt tijdens het opnieuw starten van Safari.
  4. Ga vervolgens via Safari in de menubalk naar Voorkeuren en vervolgens klik op het tabblad Extensies.
    Verwijder alle extensies.
  5. Ga nu naar het tabblad Privacy.
    Klik op Verwijder alle websitegegevens
    Afbeelding
  6. Ga vervolgens bij Safari de menubalk naar Wis geschiedenis en websites gegevens.
    Afbeelding In het volgende scherm dat wordt geopend klik in het veld Wis op de driehoekjes en selecteer Hele geschiedenis en klik vervolgens op Wis geschiedenis.
    Afbeelding

Vervolgens voer onderstaande uit:
  1. Download MBAM-Mac voor Mac OS X 10.7 (Lion) en hoger.
    Afbeelding
  2. Ga naar de Download map en dubbelklik op MBAM-Mac-1.0.1.7.dmg.
    Afbeelding
  3. Drag & drop Malwarebytes Anti-Malware.app naar de map Programma’s.
    Afbeelding
  4. Ga vervolgens via Finder naar de map Programma’s en dubbelklik op Malwarebytes Anti-Marware.app.
    Afbeelding
  5. De uitgebreide handleiding van deze app kunt u hier raadplegen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Oké dat heb ik gedaan. Ik heb nog niet kunnen testen of het zo gewerkt heeft.Kun je root bestanden gewoon verwijderen?
Ik heb namelijk best wel wat root bestanden, waaronder nog wat root bestanden van een programma dat ik met MacKeeper verwijderd had.
Ondanks dat ik het verwijderd heb, krijg ik nog steeds het icoontje te zien, maar kan ik nergens meer een zichtbaar bestand vinden van dat programma.
En hoe kun je root bestanden verwijderen?
4
Madje1992 schreef:Ik heb namelijk best wel wat root bestanden, waaronder nog wat root bestanden van een programma dat ik met MacKeeper verwijderd had.
Ondanks dat ik het verwijderd heb, krijg ik nog steeds het icoontje te zien, maar kan ik nergens meer een zichtbaar bestand vinden van dat programma.
Excuses . . . ben een paar dagen off-line geweest ;D
Om welk programma gaat het ?
Neem deze link eens door.

Om verder narigheid te voorkomen, installeer ook nooit CleanMyMac, lees deze link goed door.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Mac OS & Apple software”