Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb Hotmail in mijn e-mailprogramma ingesteld (IMAP), maar krijg regelmatig een melding dat de verbinding of zoiets is verbroken en dat er opnieuw verbinding moet worden gemaakt.

Het is niet een groot probleem, maar nu het vaker opduikt begint het me wel te irriteren.

Het gaat dus om een Hotmail IMAP account. SSL is ingeschakeld. Alle instellingen zijn ook OK volgens mij.

Als ok het programma opnieuw opstart, doet de e-mail het wél naar behoren.

Ook wil het programma wel eens niet stoppen en moet ik 'm met geweld stoppen (Taak geforceerd beëindigen).

Dat zijn eigenlijk de problemen.

Alvast bedankt!

Mvg,
xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
2
antwoord op deze vragen kan wellicht de oplossing bespoedigen:
- pc al eens laten herstarten?
- welk mailprogramma gebruik je?
- welke windowsversie?
- is windows geheel uptodate?
- ook 'internet'-uitval bij surfen?
- router al eens een minuutje stroomloos gemaakt (uitzetten, en stroomkabel in de router een minuutje losnemen)?
3
@ falstring,

- de computer heb ik een herstart laten doen.
- Ik gebruik Mail (vroeger Microsoft Entourage).
- Windows heb ik wel, maar wordt niet gebruikt voor e-mail. Heb Mac OS X v10.10.4 Yosemite.
Ik vind het heel fijn dat je me wilt helpen, dus indien je hulp nodig hebt met Mac-principes/benoeming/bediening, enz. is dat geen enkel probleem want daar leren we allebei natuurlijk wat van.
- Het systeem is, zowel Windows als Mac OS niet volledig up-to-date, de laatste update van Mac OS staat klaar, maar heb ik niet geïnstalleerd ivm nieuwe problemen.
- Internet viel met versie 10.10/10.10.1 weleens weg, maar sinds 10.10.4 geen problemen meer.
- Router alleen uitgeschakeld geweest als de stroom er even af moest als er een lampje vervangen moest worden, verder altijd 24/7 ingeschakeld.

Hopelijk kun je hier wat mee.
Omdat je een Windows gebruiker bent, leg ik natuurlijk met alle plezier wat dingen uit, zodat jij me goed kunt helpen. Volgens mij weet je wel wat van e-mail enzo af, dus laat je niet afschrikken doordat ik een Maccer ben. :good:

Op mijn PC gebruik ik Windows 7 Home Premium. Maar die is zo'n lange tijd niet gebruikt dat het hele systeem al maanden niet is geüpdatet.

De Mac draait elk uur een back-up, en de nieuwste versie van Flash Player staat erop, en de browser is ook helemaal up-to-date. Ik gebruik trouwens Firefox al jaren om over het Internet te surfen (sinds versie 3.5). Daarvoor had ik een Windows 95 zonder Internet. Werk met Macintosh sinds versie Mac OS X v10.3 Panther. Daarna ben ik snel naar 10.4 Tiger gegaan (fantastisch OS met Spotlight (zoeken), Dashboad (widgets) en Exposé (vensterbeheer)), toen lange tijd op 10.6 Snow Leopard blijven hangen, en nu 10.10 Yosemite alweer, na ruim 10 jaar Mac gebruiken.

Deze laatste alinea is bijzaak eigenlijk, maar misschien wel leuk om te weten.

(excuus voor laat bericht om dexe tijd...)

Mvg,
xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
5
@ falstring,

Oke, maar in ieder geval bedankt voor de tijd die je hebt genomen.
Probleem deed zich vandaag alleen voor bij de Archief-map van Hotmail in de mappenlijst van het e-mailprogramma. Dat was toen ik 2 mails naar de Trash verplaatste. Berichten zijn wel verwijderd, maar hoe het nu zit.. Ik heb geen idee.

Ik zal eens beter naar de error beschrijving moeten kijken.

Mvg,
xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Mac OS & Apple software”