Plaats reactie
1
Beste allemaal,

Ik heb een probleempje ondervonden... Het verhaal staat hieronder.

Ik was gisteren op mijn Power Macintosh bezig. Opeens wordt het scherm een stuk donkerder en zie een melding dat de machine opnieuw opgestart dient te worden. Zo gezegd, zo gedaan. De Macintosh start volledig naar behoren op. Eenmaal beland op het bureaublad krijg ik een venstertje met de melding: "Mac OS X is onverwacht gestopt" of iets gelijkwaardigs. Om wat (onbegrijpelijke) informatie over de systeemcrash te bekijken heb ik op Rapport... geklikt. Hier werd ik niet veel wijzer van.

Misschien hebben jullie een idee?

Overigens gingen de ventilatoren niet gek hard blazen, wat me opviel. En verder deed alles het naar behoren.
Wat ik wél uit het crashrapport heb kunnen opmaken is dat het misschien ligt aan een Apple Driver(??)..

Indien ik verdere info moet verstrekken moet je het zeggen, want dat helpt mij alleen maar meer.
Dus: als je iets weet hierover, vertel wat je weet. Ik hoor het graag.

Prettige dag verder!

Mvg,
xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
2
@ xp2,
xp2 schreef:Eenmaal beland op het bureaublad krijg ik een venstertje met de melding: "Mac OS X is onverwacht gestopt" of iets gelijkwaardigs. Om wat (onbegrijpelijke) informatie over de systeemcrash te bekijken heb ik op Rapport... geklikt.
Zie deze link.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
@ iEscape,

Ik denk dat delen van de informatie wat op Apple Support wordt gegeven bruikbaar is, maar het artikel is geschreven voor OS X Yosemite. De Power Mac draait op Mac OS X Leopard (v10.5.8). Zou je daar misschien iets over kunnen posten?

Fijne dag!

Mvg,
xp2
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Mac OS & Apple software”