1
Hallo,

Ik heb een korte vraag. Is het verstandig om de computer, of het nou een PC, Mac of Linux computer is, na een stroomstoring een Safe Boot (bij Windows Veilige Modus/Safe Mode) uit te voeren? Macmiep raad dit namelijk aan. Zie hier onderstaand quote:
Safe Boot / veilig opstarten
Na zulke flinke crashes en ook na een stroomstoring, is het altijd verstandig een zogenaamde Safe Boot te doen, oftewel:
Veilig opstarten: de eerste keus bij systeem-problemen. Start de Mac op met de Shift-toets ingedrukt. Automatisch inloggen wordt uitgeschakeld (wachtwoord!) en je ziet veilig opstarten staan in het inlogscherm. Deze zgn. safe boot dwingt het systeem tot het controleren van het bestandssysteem van je opstartschijf. Het opstarten duurt daarom langer dan normaal.

BRON: http://macmiep.nl/10-problemen.html
Op vr 27 mrt. had o.a. N-H en Flevoland van een grote stroomstoring, dus tegen 12:00u heb ik de computer maar eerst een Safe Boot laten doen, voor alle zekerheid.
Is dit goed om te doen, ook dus na stroomstoringen? Ik heb de computer niet eerder in de ochtend aangehad.

Alvast bedankt!
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Mac OS & Apple software”