Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb een vraag en weten of er meer mensen last van hebben. Als ik mijn prullenmand veilig leeg, doet de computer daar behoorlijk lang over, dit is ook het geval als ik gewoon een lege, naamloze map weggooi. Ja mensen, ik leeg de prullenmand veilig.
Ik heb nu Mac OS X 10.10.1 draaien. Mijn oude Mac (Power PC G4, Mac OS 10.4.11) leegde de prullenmand veel vlotter. En die had een tragere processor dan mijn huidige Mac.

Mijn vraag even samengevat:
Hoe kan dit, hebben er meer mensen last van die Yosemite draaien, en ligt het aan de machine of Mac OS X?

Alvast dank voor alle moeite!

Opmerking: Voor een volledig overzicht van mijn Mac, zie link in mijn onderschrift.
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
2
Leegde je op je oude Mac de prullenbak ook op de veilige manier, of leegde je de prullenbak toen gewoon?
Wanneer je de prullenbak vroeger gewoon leegde en op je nieuwe Mac via de veilige manier, dan is het verschil in tijd wel te verklaren.
Wanneer je ervoor kiest om de prullenbak op de veilige manier te legen, dan worden alle verwijderde bestanden 7 maal overschreven met nullen, en dat kost tijd: http://www.appletips.nl/tag/prullenmand/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vooral wanneer je prullenbak vol zit met grote bestanden, zal dit behoorlijk wat tijd kosten.
3
@ Porrelaar,

Op mijn Tiger-Mac leegde ik ook de prullenmand veilig. Maar ook over een lege map (0 kb) doet mijn huidige Mac er nogal lang over. Hij schrijft inderdaad 7x over, maar die Tiger-Mac had een 800 MHz of 1 GHz PowerPC G4 processor, die toch echt trager is.

Ligt het aan de Mac, of is Mac OS in z'n geheel gewoon trager geworden?
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
4
Of het veilig verwijderen in de nieuwere versies van OS X langzamer is geworden, durf ik niet te zeggen. Ten eerste maak ik zelf geen gebruik van de functie veilig verwijderen en ten tweede draait mijn iMac (uit 2008) nog op Snow Leopard. Het installeren van Mavericks is me nooit gelukt. Ik kreeg een foutmelding dat de harde schijf daarvoor niet geschikt zou zijn. Maar goed, dat is weer een heel ander verhaal.
5
@ porrelaar,

Dank voor het meedenken. Had liever nu 10.8 Mountain Lion gehad, die is war stabieler.

Iets anders, zijn trouwens de Wi-Fi problemen opgelost in de 10.10.2 update? Mijn ouders' iMac (mid 2014) hadden 10.10.2 geïnstalleerd en kregen júist daarmee Wi-Fi problemen. Ik draai zelf nog de 10.10.1, heb sindsdien nog niet geüpdatet. Maar weet iemand daar iets van?
Systeeminfo Mac mini :Typer:
Mac mini (late 2014) | 1,4 GHz Intel Core i5 dual-core | 4GB RAM | 500GB HDD | OS X 10.11.6 El Capitan

Systeeminfo MacBook Pro :Typer:
MacBook Pro 15 inch (Retina, mid 2015) | 2,2 GHz Intel Core i7 Quad-core | 16GB RAM | 256GB SSD | OS X 10.11.6 El Capitan
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Mac OS & Apple software”