Plaats reactie
1
Hoi, Goedemorgen
ben nieuw hier.
Heb een mac met OS X Yosemite.
Mijn browser wordt door de politie geblokkeerd, nu alleen nog Safari, kan niets op internet moet eerst betelen en code invoeren.
Een geldvoucher Ukash aanschaffen, moet ik.
Wie kan mij helpen?
zit nu aan een laptop.
Groetjes Edje :geek:
2
Hallo en welkom op het forum,

Probeer als eerste Safari eens te resetten via de onderstaande methode.

Wanneer Safari geforceerd wordt afgesloten zal de ransomware steeds terugkeren bij het starten van Safari vanwege de “restore from crash” die automatisch de laatst bezochte URL zal weergeven in de browser.
De enige mogelijkheid om deze ransomware te verwijderen in Safari op Mac OS X is het geheel resetten van Safari.
  • Klik bovenin de menubalk op "Safari" en kies vervolgens in het menu "Reset Safari".
  • Zorg vervolgens dat alle opties staan aangevinkt en klik op de knop "Reset".
  • Safari zal vervolgens opnieuw opstarten, waarna de ransomware die de browser gijzelde is verwijderd.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Dank voor je snelle reactie.
Gaat niet, os x yosemite versie 10.10.1
Bij de versie OS X Mountain lion stond het wel, zal ik dat er weer opzetten? Of helpt dat niet?
Groet Edje
5
Hallo,

Probeer het eens op de onderstaande manier.
  1. Sluit Safari eerst af met Forceer stop (Command - Option - Esc) (⌘ - ⌥ - ⎋).
  2. Vervolgens de melding ook sluiten met Forceer stop via het  Apple menu (Command - Option - Esc) (⌘ - ⌥ - ⎋).
  3. :!: Afhankelijk van hoe u Safari heeft ingesteld kan het probleem terug komen als u Safari opnieuw start.
    Om dit te vóórkomen, houd de Shift-toets (⇧) ingedrukt tijdens het opnieuw starten van Safari.
  4. Ga vervolgens via Safari in de menubalk naar Voorkeuren en vervolgens klik op het tabblad Extensies.
    Verwijder alle extensies.
  5. Ga nu naar het tabblad Privacy.
    Bij Cookies en andere websitegegevens klik op Verwijder alle websitegegevens
    Afbeelding
  6. Ga vervolgens bij Safari de menubalk naar Stel Safari opnieuw in
    Afbeelding Vervolgens wordt het Safari opnieuw instellen scherm geopend.
    Schakel de aankruisvakken in bij elk onderdeel en klik vervolgens op Stel opnieuw in.
    Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Mac OS & Apple software”