Plaats reactie
1
Hai,

Sinds een weekje ofzo heb ik last van enorm veel advertenties als ik op internet zit. Het begon met pop-ups van freevouchers2014.com, daarna woorden in de tekst die als hyperlinks worden weergegeven en advertenties weergeven als je er met je muis overheen gaat, en nu ook overal advertentiebanners waar ik kijk. Ik gebruik Safari.

Hopelijk weet iemand wat ik eraan kan doen!
2
@ Fleurelien,

:welkom:

Ga in de menubalk van Safari naar Voorkeuren en vervolgens naar het tabblad Geavanceerd.
Verwijder alle verdachte extensies.

Maak vervolgens de Prullenmand leeg.
Herstart de MacBook.

Vervolgens Stel Safari opnieuw in.


Tip: download géén rommel software dubieuze websites of andere twijfelachtige bronnen.
Twijfelachtige bronnen zijn site zoals (bijvoorbeeld) softonic, softpedia & Mac-update.

Zie deze link voor meer informatie.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Hi,

Dankjewel voor je reactie. Ik had dit echter gisteren al eens geprobeerd, maar het heeft niets opgeleverd. In mijn extensies staat alleen nog MacSpend 2.1.
Heb je nog een andere suggestie?

---------------------

Hmm... Ik heb nu niets gedaan, maar ineens lijkt het weg. Erg vreemd wel, maar het zou super fijn zijn als het zo blijft! Ik blijf het even in de gaten houden.
Toevallig nog tips voor een goede anti-virus en anti-malware programma?
4
@ Fleurelien,
Fleurelien schreef:In mijn extensies staat alleen nog MacSpend 2.1.
Kunt u me vertellen wat voor extensie MacSpend 2.1. is?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Ok, terechte vraag, haha. Ik zou zweren dat ik deze extensie al vanaf het eerste begin op mijn Mac heb staan. Dit is niet een extensie die je zou willen hebben he? :whistle:
Ik heb op installatie verwijderen gedrukt. De prullenbak blijft overigens leeg. Moet ik het wel op deze manier verwijderen?

Overigens wel gek dat ik ineens geen last meer had van advertenties, nog voordat ik dit verwijderd heb.

Dank in ieder geval!
6
@ Fleurelien,
Fleurelien schreef:Hmm... Ik heb nu niets gedaan, maar ineens lijkt het weg. Erg vreemd wel, maar het zou super fijn zijn als het zo blijft! Ik blijf het even in de gaten houden.
Toevallig nog tips voor een goede anti-virus en anti-malware programma?
In principe heeft een Mac geen antivirus nodig, zie deze link

Zelf gebruik ik Bitdefender Virus Scanner van de Apple Store en Cookie
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Fleurelien schreef:Ok, terechte vraag, haha. Ik zou zweren dat ik deze extensie al vanaf het eerste begin op mijn Mac heb staan. Dit is niet een extensie die je zou willen hebben he? :whistle:
Neen . . . zeker niet :rofl:
Heeft u de MacBook nieuw of tweedehands aangeschaft?
Fleurelien schreef:Ik heb op installatie verwijderen gedrukt. De prullenbak blijft overigens leeg. Moet ik het wel op deze manier verwijderen?
Ja, ga vervolgens naar Safari in de menubalk en Stel Safari opnieuw in.
Fleurelien schreef:Overigens wel gek dat ik ineens geen last meer had van advertenties, nog voordat ik dit verwijderd heb.
Houd in de gaten of die terug komt.


Dit zijn de extensies bij mijn iMac.
Afbeelding Graag gedaan :D
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
Mijn Mac is nieuw gekocht, dus ik zal naar alle waarschijnlijkheid deze fijne extensie er zelf op hebben gezet :neu: Ik zal het in het vervolg in de gaten houden.

Super bedankt voor de snelle hulp en de info. Ik zal ongetwijfeld dit forum vaker (moeten) bezoeken. Echt heel handig!
9
@ Fleurelien,
Fleurelien schreef:Mijn Mac is nieuw gekocht,

Proficiat & veel Mac plezier :cool:
Fleurelien schreef:dus ik zal naar alle waarschijnlijkheid deze fijne extensie er zelf op hebben gezet :neu: Ik zal het in het vervolg in de gaten houden.
:oops:

Onderstaande is in feite de beste instelling:

Systeemvoorkeuren >> Beveiliging en privacy >> tabblad Algemeen.
Afbeelding Als u voorzichtig bent dan kan onderstaande instelling ook nog:
Afbeelding
Fleurelien schreef:Super bedankt voor de snelle hulp en de info. Ik zal ongetwijfeld dit forum vaker (moeten) bezoeken. Echt heel handig!
U bent altijd Welkom bij PC Web Plus :goed:
Graag gedaan :good:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Mac OS & Apple software”