Plaats reactie
1
goedendag forum :D .
ik heb ene probleem ik wou laatst (zondag) mijn min7 pc "verbouwen" naar Kubuntu linux.
alleen ik krijg een error (error id weet ik niet zo presies).
maar ik had m als .iso in mijn systeem geladen.
en als ik mijn desktop opnieuw zou opstarten zou hij zichzelf instaleren.
nou .iso ingeladen(32bit) computer uit en aan gezet.
hij was bezig en gaat dus NIET meer VERDER. mischien dat ik kubuntu op een cd/dvd moet branden????
het probleem is ik kan ook niet in de "bios/ boot menu" van mn pc komen omdat hij eerst HDD, floppy, cd/dvd lade en dan pas USB doet en heb dus CD/DvD nodig....
*** Dit gaat ook naar windows7 forum***
Een virtuele pc altijd handig voor het geval je software van een site download en je niet zeker weet of`t wel firusvrij is ;).
Wees blij met de uitvinding ;').
woorden van iemand die ervaring heeft ^^
2
Hai Duncan!
:smiley_highfive:
duncan schreef:als ik mijn desktop opnieuw zou opstarten zou hij zichzelf instaleren.
Linux is dan wel magisch, maar dít kan ie dan weer niet. Installeren moet je echt zelf doen.
:-)
duncan schreef:mischien dat ik kubuntu op een cd/dvd moet branden?
Inderdaad. Op een CD of DVD branden en dan daarmee opstarten.
duncan schreef:het probleem is ik kan ook niet in de "bios/ boot menu" van mn pc komen.
De BIOS wordt geladen nog vóórdat de schijf opgestart (zgn. 'gemount') is. In je BIOS kom je door tijdens het opstarten op DEL, F2 of F12 te drukken. Dat is per BIOS verschillend. Kijk goed in het beginscherm als je je machientje hebt opgestart. Daar staat meestal wel aangegeven hoe je in je BIOS komt.
Zeg maar Duncan.
3
ja maar mijn USB-poorten worden dus niet gepakt.
ik zal kijken of het me lukt, maar alfast bedankt, ik meld me later
Een virtuele pc altijd handig voor het geval je software van een site download en je niet zeker weet of`t wel firusvrij is ;).
Wees blij met de uitvinding ;').
woorden van iemand die ervaring heeft ^^
4
nou dat is klaar, alleen nu nog even iemand vinden die verstand van LINUX heeft en mij wil helpen
Een virtuele pc altijd handig voor het geval je software van een site download en je niet zeker weet of`t wel firusvrij is ;).
Wees blij met de uitvinding ;').
woorden van iemand die ervaring heeft ^^
6
nou ik kreeg eerst een paar errors :O .
wat ik daarna heb gedaan is het iso tje van kubuntu 13.04 gebrand op een dvd (eigg zonde want het is maar 1gb).
computer opgestart als een geak op "F2" drukken (bootmenu).
dvd erin geknapt lade dicht, instaleren, procedure volgen tijd datum etc. gebruikersnaam enzo ingevuld.
half uurtje tot uurtje gewacht en hij was klaar.
ONTHOUD ALTIJD: MAAK DE CD BOOTEBLE. DESNOODS VIA "Img burn"
Een virtuele pc altijd handig voor het geval je software van een site download en je niet zeker weet of`t wel firusvrij is ;).
Wees blij met de uitvinding ;').
woorden van iemand die ervaring heeft ^^
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Linux, Chrome OS en andere besturingssystemen”