Plaats reactie
1
Hoi,

Ik heb een tijdje met KDE gewerkt maar is toch niet echt mijn ding.
Ik merk dat ik meer een Gnome man ben.

Nu zie ik dat je verschillende smaken Gnome tegenwoordig hebt. Gnome 3, MATE and Cinnamon en Unity

Heeft er iemand met een van de drie gewerkt en wat vond je ervan.

Roelof
2
Heb een tijdje Gnome3 gehad en die beviel me wel.
Uiteindelijk weer weggedaan omdat het mij te zwaar aanvoelde. En veel 'bloatware'.
Unity heb ik even naar gekeken, maar is niet zo mijn ding. Leuk voor op een touchscreen of op een telefoon, maar voor een desktop minder geschikt, IMHO.
Zeg maar Duncan.
3
Ik dacht nog zo: dit kan een leuk, interessant topic worden.
Maar helaas.
Dus ik geef nu na drie dagen maar eens een schopje.

EDIT:
Misschien wat offtopic, maar wel interessant.

GNOME is a Red Hat project.
If you (...) ignore the 3 people working almost exclusively on GStreamer and the 2 working on translations, you get 10 Red Hat employees and 5 others. (The 2nd page looks like 6 Red Hat employees versus 8 others with 6 translators/documenters.)
bron:http://blogs.gnome.org/otte/2012/07/27/ ... the-abyss/
Dat verwacht je toch niet?

Roelof, waarom zoek je alleen op Gnome en zijn varianten? Wat trekt je zo aan?
Heb je ook gekeken naar andere Desktop Omgevingen?
Zeg maar Duncan.
4
Jawel.

Ik heb een tijdje met openbox, kde en xfce gewerkt.
Van openbox en xfce vond ik het moeilijk een mooie theme te vinden en die werkend te krijgen.

Roelof
5
now we ' re talking! :D !!

KDE is gelikt, is super strak en heeft een frisse uitstraling, laten we daar eerlijk over zijn.
Maar voor mij iets t'e gelikt.

OpenBox gebruik ik momenteel. En ben er erg tevreden over. Die geeft veel , heel veel vrijheid: is te configureren zoals jij het wil. Maar je moet je er wel even in verdiepen. Kost je een zondagmiddagje, maar dan heb je ook wat.

XFCE, is een goede keuze. Lijkt veel op Gnome, iets meer eyecandy, maar het nadeel is dat je iets meer moet zoeken waar je applicaties te vinden zijn. Voordeel: is een lichtgewicht, dus lage hardware-eisen, loopt dus lekker soepel en is vooral snel op moderne computers.

KDE: lijkt veel op Windows, dus gebruiksvriendelijk voor linux-beginners. En KDE is innovatief, veel nieuwe linux-software is ontwikkeld door vrijwiligers van het KDE-team. Opvallend stabiel in vergelijking met andere DE ' s.

FluxBox, heb ik enige tijd gebruikt. Is lekker geeky. Alle menus vanuit je rechtermuisknop. Mooi leeg, opgeruimd bureaublad, maar het configureren ben je wel even mee bezig. Moet je je ff in verdiepen.

LXDE: Net als XFCE een lichtgewicht desktop omgeving, maar toch net iets zwaarder. Iets meer ' bloat' dan XFCE maar wel gebruiksvriendelijker. Lage hardware-eisen, dus loopt lekker soepel op oudere systemen. Lijkt een beetje te voortborduren op het succes van KDE: gebruiksvriedndelijk voor gebruikers die van Windows willen overstappen, maar LXDE heeft dan nog het voordeel dat het soepel draait op oudere systemen.

IceWM, als je zoekt naar iets moois, en schoonheid belangrijker vindt dan gebruiksvriendelijkheid, dan is dit wat voor je. Althans, ik vind dit mooi. Ik zag IceWM voor het eerst bij een oudere versie van Linux Mint, en had nog nooit gezien dat een desktop zo mooi kan zijn.
Gebruiksvriendelijkheid valt wat tegen, maar het koste een zondagje googlen en experimenteren en maakte veel goed.

Leuke topic om verschillende Desktop Omgevingen te discusieren.
Niemand heeft gelijk en iedereen heeft het mis.
Kwestie van smaak, dus.
Probeer het eens uit, liveCD ' s zijn ten overvloede beschikbaar. En laat me aub weten wat jouw voorkeur heeft en waarom.

Groet,
Chato
Zeg maar Duncan.
6
roelof schreef:Ik heb een tijdje met KDE gewerkt maar is toch niet echt mijn ding.
Ik merk dat ik meer een Gnome man ben.
Over welke KDE versie spreek je precies, KDE 4.9 op een systeem met OpenSuse werkt hier geheel naar wens niets op aan te merken.
Daarnaast heb ik nog een Ubuntu (12.04) installatie met Gnome 3.
Op beide heb ik niets aan te merken en zijn het prettige omgevingen.
roelof schreef:Heeft er iemand met een van de drie gewerkt en wat vond je ervan.
Niet geheel onbelangrijk zijn natuurlijk je eigen ervaringen, wat waren nou jouw nadelen van KDE en voordelen van Gnome waarop je deze beslissing hebt gemaakt. ::)
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
7
Hoi,

Het is meer een gevoel wat ik bij beide heb. Maar ik merk wel dat ik van DE en VM hou die simpel zijn.
KDE is soms heel druk en heel veel bling bling.

Roelof
8
roelof schreef:KDE is soms heel druk en heel veel bling bling.
Mee eens, KDE is een eyecatcher maar ik heb zelf niet de indruk dat dit het onoverzichtelijk maakt.
Integendeel het geeft orde en overzicht, maar als je echt meer basic wilt werken met de drop-down van het oude Gnome kan ik begrijpen dat KDE even wennen is.

Net zoals Windows gaat Linux nu ook de AERO kant op met visueel aantrekkelijke desktop omgevingen, en daar kan je niets aan veranderen of je moet met minder tevreden zijn en een andere GUI installeren.
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
9
Fox schreef:Net zoals Windows gaat Linux nu ook de AERO kant op met visueel aantrekkelijke desktop omgevingen
Het is niet dat Linux probeert te doen wat Windows al kan (mooie eyecandy desktop).
Het is IMHO eerder andersom.
Voor zover ik weet krijg je op Windows nooit een Compiz bureaublad werkend.
Over visueel aantrekkelijk gesproken.

Das toch wat anders dan dat teletubbie-landschap, een saaie taakbalk onderin en een knop 'Start' waar je op moet klikken als je wilt afsluiten.
:somb:
Zeg maar Duncan.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Linux, Chrome OS en andere besturingssystemen”