Plaats reactie
1
Heb een oude PC met 2 harde schijven voorzien van Freenas ,heb de handleidingen door lopen die op de Site staan .
Maar krijg onder Windows 7 bij mijn netwerk geen Nas tezien wat doe ik verkeerd??
2
Kan je de FreeNAS computer wel pingen? http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 611#p14611" onclick="window.open(this.href);return false;

Pingen in Windows Vista en 7
1. Klik op de startknop
2. Type bij zoekvenster van het startmenu de letters CMD
3. Druk op nu op Enter, Er opent zich nu een scherm, de Command-promt genaamd, waar als het goed is een cursor knippert.
4. Vul hierin het woord PING gevolgd door een spatie en dan het te pingen IP-adres
5. Druk op enter

Pingen in Windows XP
1. Klik op de startknop
2. Klik op Uitvoeren (Run)
3. Vul in het witte vlak de letters CMD in en klik op OK Er opent zich nu een scherm, de Command-promt genaamd, waar als het goed is een cursor knippert.
4. Vul hierin het woord ping gvolgd door een spatie en dan het te pingen IP-adres
5. Druk op enter
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
4
Controleer alvast even de volgende stappen.

Standaard log je bij FreeNAS 8 in met gebruikersnaam admin en het wachtwoord freenas.
Het is aan te bevelen dit als eerste te wijzigen.

*stap 1*
Admin wachtwoord wijzigen. Afbeelding *stap 2*
Gebruiker aanmaken. Afbeelding *stap 3*
Volume aanmaken. Afbeelding *stap 4*
Windows shares aanmaken. Afbeelding Kan je nu wel in Windows 7 een netwerkverbinding maken met de schijf in de NAS server.
Klik op de knop "Netwerkverbinding maken" bij MAP geef je dan het IP-adres van de NAS op en volg je de wizzard verder.
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
9
Het heeft even geduurd maar heb een nieuwere versie geinstalleerd ,zal volgende week verder proberen .

heb een versie 8.02

pr jaarwiss
10
Hallo,heb alle pagina's doorlopen ,maar bij het toevoegen in W7 stopt het krijg de Nasserver niet te zien????

Heb wat zitten proberen ,maar het lukt niet
12
Vanuit explorer heb ik al de wijzigingen in gevoerd na installatie ,dus die verbinding is er .

heb ook mijn inlog code gewijzigd.

als ik mijn ip adres invoerd ,vraagd hij om mijn inloggegevens dus dat werkt .

alleen hoe krijg ik nu data naar de Nasserver toe .
13
Hoi,

Als je stap 2, 3 en 4 van dit bericht van Fox ook al hebt uitgevoerd kan je dus vanuit Windows verbinding maken met deze map.

Dit kan zowel met de 'naam' als het 'IP-adres' van de NAS-server, zoals b.v. \\Naam\Gedeelde Map of \\192.1.1.1\Gedeelde map.
In 'Deze Computer' kan je dan ook een vaste netwerkverbinding maken naar de map op de NAS server.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Het zal wel aan mij liggen maar krijg het niet voor elkaar.

Heb hem ook met mijn Laptop gprobeerd?//

Kan hem wel via IP adres benaderen en programmeren en verder kom ik niet

Heb hem ook geshared bij Windows>
15
Hoi,
DIRKBAX schreef:Het zal wel aan mij liggen maar krijg het niet voor elkaar.
Vreemd, maar je krijgt dus niet dit scherm te zien als je de naam of het IP-adres van de NAS server in de verkenner ingeeft? Afbeelding Maak eens een directe netwerkverbinding naar de aangemaakte map op de NAS server.
Ga daarvoor naar de windows verkenner, en rechtsklik "computer" of "deze computer", kies hier voor "Netwerkverbinding maken" in de menubalk.
Geef hier het IP-adres van de NAS server op met de gedeelde map(pen) op de NAS en klik op Finish.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “NAS, Cloudopslag & Webhosting (Servers)”