Plaats reactie
1
Als men Linux installeert:

1) zijn de meeste (gratis) antivirussoftware zoals AVG, Avast, … alsook antispywareprogramma’s, registercleaners en dergelijke dan nog compatibel met Linux ?


2) ik volgende ooit een kort seminarie over Linux en herinner me dat andere Microsoft-programma’s niet meer met Linux kunnen gebruikt worden maar moeten vervangen worden door het bijvoorbeeld OpenOffice als tegenhanger van Word ?


Ik gebruikte een tijdje OpenOffice wat algemeen goed meeviel tot op het moment dat ik begon met het bouwen van mijn website. Ik had alle teksten eerst met OpenOffice opgesteld en nadien via copy/paste overgebracht naar Dreamweaver maar dat viel absoluut tegen … De codes die in OpenOffice worden gebruikt werden niet herkend door Dreamweaver. Uiteraard had ik slimmer moeten zijn en alle teksten direct in Dreamweaver moeten opstellen zodat onmiddellijk de juiste html-codes in de teksten werden ingevoegd.

Maar heel vervelend is wel bij copy/paste via OpenOffice de ‘kadertjes’ (lijntjes) die steeds met de teksten meegeleverd worden … Ik weet niet of het duidelijk is wat ik hier bedoel …

Anderzijds, heb ik bijvoorbeeld mijn cv opgesteld met Word 2007. De layout is heel bijzonder en ik vrees dat dit bij het overzetten naar OpenOffice dik gaat tegenvallen … ??
3
Documenten die gemaakt zijn in OpenOffice zijn beter compatibel met Word dan vice versa, dit komt omdat je in OpenOffice documenten kan opslaan in het Microsoft Word formaat.
Het is dus heel goed mogelijk dat de gemaakte lay-out in Word niet goed overkomt in OpenOffice, maar dit is gewoon een kwestie van uit testen.

Wat betreft het maken van een website zijn er genoeg WYSIWIG builders voor Linux zoals Kompozer en Amaya.
http://webdesign.about.com/od/htmledito ... slinux.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Anderzijds, heb ik bijvoorbeeld mijn cv opgesteld met Word 2007. De layout is heel bijzonder en ik vrees dat dit bij het overzetten naar OpenOffice dik gaat tegenvallen … ??
Waarom gebruik je op de Windows computer dan ook geen OpenOffice, dan heb je ook geen problemen als je deze wilt bewerken of aanpassen op een Linux machine met OpenOffice. :D
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Linux, Chrome OS en andere besturingssystemen”