Plaats reactie
1
hoi allemaal

ik heb met veel aandacht het volgende gelezen http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 230&t=8104" onclick="window.open(this.href);return false;
zelf heb ik in een ver verleden ook wel eens wat met Linux gedaan
heb toen wat geprobeerd met ubuntu en suix of zoiets
ja het is alweer een tijdje geleden maar vond het leuk om te doen
mijn bedoeling is niet om volledig over te stappen maar wel hier gebruik van te maken
heb laats dus een nieuwe ssd geplaats ook wel wat probleempjes gehad
maar alles draait nu weer :Typer:
oké ik heb dus een ssd schijf over van 60 gig en zou daar wel Linux-mint op willen zetten
en welke versie is het beste ik zag er veel staan windows draait hier op 64bit
weet wel dat je als eerste altijd windows moet hebben geïnstalleerd en dat heb ik dus
nu dan zou je zeggen hup ff die Linux er op en klaar
maar werkt het zo wel ik wil wel dat het op die schijf van 60 gig komt
windows staat op die van 250gig ook ssd
hoe moet ik dat doen met formatteren welk soort
krijg ik als ik alles geïnstalleerd heb een mooi opstart proggie en als je niets aanklikt dat hij automatisch
na bv 5 sec opstart met windows
draait windows kan ik dan zonder opnieuw op te starten ook weer terug naar Linux
ja ik zit vol met vragen en hoop dat er iemand is die mij een duidelijk manier op weg kan helpen :dank:
ik wacht het ff rustig af en zie graag jullie antwoorden tegemoet

m.v.g. smurf
2
Je hoeft niet Windows te hebben om Linux te kunnen installeren en je hebt eigenlijk meerdere mogelijkheden.

1. Je laat Linux de bootloader van Windows overnemen en dan kan je bij het opstarten kiezen of je Windows of Linux wilt starten.
2. Je installeert Linux afzonderlijk op de 60 GB SSD als je de Windows SSD hebt losgekoppeld.

Met optie twee wordt de bootloader van Windows niet vervangen en kan je via het BIOS Boot Menu kiezen dat je wilt opstarten in Linux van de 60GB SSD.
Op deze wijze start altijd Windows op, en als je Linux wilt opstarten moet je even via het boot-menu de 60GB SSD kiezen als opstartoptie.
Beter een muisarm dan een apestaartje. :)
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Linux, Chrome OS en andere besturingssystemen”