Plaats reactie
1
Hallo,

ik heb een probleem met bepaalde functies na upgrade GData Total Protection 2014.
Ik gebruik sinds een jaar GData Totalprotection. Dit gaf nooit problemen totdat ik het abonnement met een jaar moest verlengen.
Heb toen de upgrade geïnstalleerd waarna bepaalde functies in Win 8 niet meer werken.
Zo kan ik niet meer opnieuw opstarten of afsluiten met de daarvoor bestemde knop onder win 8. Ook updaten verloopt moeizaam.
Heb al van alles geprobeerd.
Via AVCleaner_int dat ik via GData helpdesk gekregen heb, het hele programma verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd.
Kreeg gisteren nog twee oplossingen aangeboden, zie hieronder, maar ook deze werken niet.
Als ik het programma weer verwijder werken alle functies onder win 8 wel gewoon.
Weet u misschien de oplossing?

Groet, Mac

Er kunnen 2 oorzaken zijn voor dit probleem:

1. Het kan veroorzaakt worden door de gedragscontrole. Als de computer afsluit na het uitschakelen van de gedragscontrole, kan u enkele bestanden van G Data veranderen door de tool Change files. Download dan http://www.gdata.de/rdk/dl-FilesChanged/" onclick="window.open(this.href);return false; en geef code 11 in. U kan de gedragscontrole uitschakelen door volgende stappen te ondernemen:

1) Open G Data

2) Klik op Realtimebeveiliging

3) Klik op Gedragscontrole uitschakelen

4) Als de computer nu wel goed afsluit dan mag je enkele bestanden van G Data veranderen zoals hierboven beschreven staat

5) Vervolgens mag u de gedragscontrole weer inschakelen.



2. Als het uitschakelen van de Gedragscontrole niet helpt dan wordt het veroorzaakt door het apparaatbesturing. Dit moet u dan aanpassen door volgende stappen te ondernemen:

1) Klik op Start

2) Klik op configuratiescherm

3) klik op Programma’s

4) Selecteer G Data en klik met de rechtermuisknop en selecteer wijzigen

5) Klik op Installatie wijzigen

6) Doe het vinkje bij apparaatbesturing weg en klik op volgende en volg de instructies die de wizard geeft
4
Hoi,

ik heb Gdata vandaag verwijderd en alle programma's die niet meer te openen waren (ITunes, Studio 16, Icloud) werken weer zoals het moet. Ook Tdsskiller en Hitman Pro deden het, maar dat kan ik me voorstellen. Die kamen waarschijnlijk in conflict met Gdata.
Voor mij is dit probleem een raadsel. Heb al van alles geprobeerd, maar tevergeefs. Hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, want ik heb dit virus programma niet voor niets gekocht.

Groet, Mac
5
Hoi,

Ik heb momenteel de test versie van G Data TotalProtection 2014 geïnstalleerd op een Windows 8 systeem en hier momenteel geen problemen met het afsluiten en opnieuw opstarten van de computer.
Ook met iTunes geen problemen kunnen ontdekken.

Maar is de Windows 8 installatie een upgrade vanaf Windows 7 geweest of een schone installatie?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Nee, windows defender is uitgeschakeld. Ik heb de pc venrieuwd, maar ook dit is zonder resultaat. Weet het ook niet meer!
12
Hoi,

ze hebben inderdaad contact opgenomen en hebben weer een andere oplossing aangedragen.
De laatste paar dagen heb ik alle opties stap voor stap uitgevoerd, echter zonder resultaat.
Wordt er nu echt een beetje moedeloos van!
Met het pakket van 2013 nooit problemen gehad. De ellende begon na de update.

groet, Mac
14
Hier komen ze:

1 - U kan de oude software verwijderen via volgende tool (Av cleaner genaamd).

http://www.gdata.nl/ondersteuning/downloads/tools.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze zorgt ervoor dat u alles verwijderd en dat er geen bestandjes achterblijven staan die de werking kunnen verstoren van de nieuwe versie, maak hiervan gebruik aub. Herstart nadien uw pc ook.
Let op!
Zorg ervoor dat alle bestandjes weg zijn, zo niet herhaal de stap na herstart pc.
Nadien kan u de meest recente versie van uw aangekochte licentie downloaden, opslaan en installeren via volgende link.
TotalProtection 2014:

https://www.gdata.de/rdk/dl-tp/" onclick="window.open(this.href);return false;

2 - Als het niet mogelijk is om via de Av cleaner alles te verwijderen (ook na herstart pc).
Is het mogelijk om een aantal keys of bestanden van de oude versie handmatig te verwijderen. Dit is echter niet zo heel simpel maar ik zal u proberen de stappen zo goed mogelijk uit te leggen.
1. Via de zoekfunctie op uw computer zoekt u op “Regedit” u zal dan regedit.exe vinden, dubbelklik hierop zodat deze start.
2. Bij bestand, exporteren kan u een backup aanmaken (in geval u iets fout zou uitvoeren). U kiest een locatie waar u deze opslaat op uw pc en geef er een naam aan, eventueel “backup”. (dit is een optionele stap dus)
3. Bij bewerken, zoeken kan u zoeken op speciale keys van G Data. U kan zoeken op “G Data” zelf en dan komt u bij de achtergebleven map met bestanden die niet verwijderd konden worden met de Avcleaner. Of u kan even kijken op de keys die nog vermeld staan in het AV cleaner lijstje.
4. U selecteert de map van G Data en via rechtermuisklik kiest u verwijderen. Nu zouden de overgebleven files die niet met de Avcleaner konden verwijderd worden moeten weg zijn. Verwijder aub GEEN andere bestanden, deze kunnen de werking van uw computer verstoren!
5. U sluit het programma en herstart uw computer.
6. U kan hierna dan de nieuwe versie van G Data downloaden en installeren.


3 - Er kunnen 2 oorzaken zijn voor dit probleem:

1. Het kan veroorzaakt worden door de gedragscontrole. Als de computer afsluit na het uitschakelen van de gedragscontrole, kan u enkele bestanden van G Data veranderen door de tool Change files. Download dan http://www.gdata.de/rdk/dl-FilesChanged/" onclick="window.open(this.href);return false; en geef code 11 in. U kan de gedragscontrole uitschakelen door volgende stappen te ondernemen:

1) Open G Data

2) Klik op Realtimebeveiliging

3) Klik op Gedragscontrole uitschakelen

4) Als de computer nu wel goed afsluit dan mag je enkele bestanden van G Data veranderen zoals hierboven beschreven staat

5) Vervolgens mag u de gedragscontrole weer inschakelen.



2. Als het uitschakelen van de Gedragscontrole niet helpt dan wordt het veroorzaakt door het apparaatbesturing. Dit moet u dan aanpassen door volgende stappen te ondernemen:

1) Klik op Start

2) Klik op configuratiescherm

3) klik op Programma’s

4) Selecteer G Data en klik met de rechtermuisknop en selecteer wijzigen

5) Klik op Installatie wijzigen

6) Doe het vinkje bij apparaatbesturing weg en klik op volgende en volg de instructies die de wizard geeft

4 - U klikt op volgende link :

http://mirror01.gdata.de/dl_users/qs/Tools/Support.exe" onclick="window.open(this.href);return false;

Als deze link niet zelf opent in Internet, kan u de CTRL toets inhouden en terwijl klikt u op de link.



Vervolgens krijgt u de vraag : uitvoeren , opslaan of annuleren. Hier kiest u voor uitvoeren.

Vervolgens krijgt u de vraag of u G Data support Tool toestemming geeft om wijzigingen aan de PC te laten uitvoeren hier kiest u dan voor Ja.

Vervolgens kiest u uw taal en klik op OK

Vervolgens klikt u op het tabblad Systeem en daar kiest u voor systeem-diagnose

Als dit gedaan is krijgt u de melding : “De data zijn succesvol opgeslagen, en kunnen worden verzonden.” Hier mag je op OK klikken.

Vervolgens klikt u op het tabblad Verzenden. U vult ons e-mail adres support@gdata.nl in en geef als ticket nummer B001 gevolgd door uw gebruikersnaam op en selecteer welke bestanden je wilt versturen en selecteer dan “Verstuur”.



Van zodra ik dit heb ontvangen kan ik het doorsturen naar ons hoofdkantoor om eens naar te laten kijken. Kunt u ook laten welke functies er allemaal niet meer werken?

5 - Ik heb uw probleem voorgelegd aan ons team in Duitsland. Dit is hun antwoord:



Download volgende tool: http://www.gdata.de/rdk/dl-FilesChanged" onclick="window.open(this.href);return false;

Vul hier code 16 in.

Controleer of de problemen opgelost zijn.


Helaas allemaal zonder resultaat.

Groet, Mac
15
Hoi,
Mac schreef:Zo kan ik niet meer opnieuw opstarten of afsluiten met de daarvoor bestemde knop onder win 8
Heb je hiervoor een aparte tool geïnstalleerd zoals die waarmee je het startmenu weer kan instellen op de taakbalk?

Wat je sowieso ook kan proberen is om de programma's iTunes en iCloud uit te sluiten van de bescherming.
  • Open G Data TotalProtection en klik rechtsboven op het tandwieltje om de instellingen te openen.
  • Klik vervolgens op Antivirus > Realtimebeveiliging en daarna op de knop "Uitzonderingen".
  • Bij de uitzonderingen voor de bewaker klik je op de knop "Nieuw".
Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop met de drie puntjes en navigeer één voor één naar de installatiemappen in "Program Files" van de programma's ITunes, Studio 16 en Icloud
  • Voeg deze als uitzondering toe, en zorg dat alle mappen van de bovengenoemde programma's aanwezig zijn in het onderstaande scherm.
Afbeelding Herstart vervolgens de computer en kijk of ITunes, Studio 16 en Icloud nu weer naar behoren werken als G Data TotalProtection 2014 actief is.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”