Plaats reactie
17
Hoi,

Wat betreft de volgende vraag uit het vorige bericht heb je dit soort programma's geïnstalleerd?
Mac schreef:Zo kan ik niet meer opnieuw opstarten of afsluiten met de daarvoor bestemde knop onder win 8
Maxstar schreef:Heb je hiervoor een aparte tool geïnstalleerd zoals die waarmee je het startmenu weer kan instellen op de taakbalk?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
hoi,

welke tool bedoel je?

Ik heb gedaan wat je voorstelde, maar nog steeds hetzelfde probleem. Kom er maar niet achter wat dit veroorzaakt.
Zodra GData geinstalleerd is wordt het systeen instabiel.

groet,

mac
19
Hoi,
mac schreef:welke tool bedoel je?
Ik bedoel of je een programma zoals classic shell hebt geïnstalleerd in Windows 8 om het startmenu terug te hebben?
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 274&t=8067" onclick="window.open(this.href);return false;
mac schreef:Zodra GData geinstalleerd is wordt het systeen instabiel.
Vooralsnog kan ik niet mijn vinger leggen op een eventuele oorzaak, want alhier heb ik van alles geprobeerd op mijn testsysteem om de problemen te reproduceren maar helaas. :-\
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
20
Hoi,
nee dat programma heb ik niet geinstalleerd. Zal het eens proberen.

De enige mogelijkheid die dan overblijft is om de pc terug te herstellen naar de fabrieksinstellingen en dan alles opnieuw installeren.
Als dat dan niet werkt, weet ik het ook niet meer!

Ik wacht trouwens al meer dan een week op antwoord van Gdata op mijn mails. Kan me niet voorstellen dat ze dicht zijn vanwege vakantie.

groet,

nac
21
Hoi,
mac schreef:De enige mogelijkheid die dan overblijft is om de pc terug te herstellen naar de fabrieksinstellingen en dan alles opnieuw installeren.
Dit kan je proberen inderdaad, want wellicht is er toch iets corrupt geraakt.

Wat je als eerste kan doen is een goede back-up c.q. image maken van de huidige installatie.
Windows 8 back-up gebruiken en instellen
Windows 8 Systeemkopie maken

Mocht een herinstallatie van Windows 8 het probleem nier oplossen kan je op een simpele manier weer terug naar de huidige installatie van Windows 8 met al je geïnstalleerde software en dergelijke.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
22
Hoi Maxstar,

bedankt voor je tips.
Ik heb een ziggo abonnement. Weet jij of hun antivirus software voldoet?

groet,

mac
23
Beste Maxstar,

ik heb mijn PC terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Daarna alleen GData geïnstalleerd. Na installatie werd het systeem instabiel. Ik heb alle "oplossingen" die de helpdesk aanbood nog eens geprobeerd.
Zonder resultaat. Op de een of andere manier zorgt het programma voor instabiliteit waar niemand een oplossing voor heeft.
Ik ga dan ook vragen om de licentieovereenkomst te beëindigen zodat ik een ander virusprogramma kan aanschaffen. Denk hierbij aan het pakket van Ziggo.

groet,

mac
24
Hoi,

Inderdaad heel vreemd ik had eigenlijk wel gehoopt dat het met een herstelinstallatie van Windows 8 verholpen zou zijn. :-[
Wat betreft het gratis pakket van Ziggo, is dit natuurlijk niet te vergelijken met G Data Totalprotection en is het puur een basis virusscanner zonder extra functionaliteiten als een firewall, gedragsbescherming en dergelijke.
Maar je zou de Ziggo Internetbeveiliging Basis wel kunnen aanvullen met de Online Armor firewall.

Aanvullend kan je dan een malwarescanner installeren die bedoeld en geschikt is om naast andere beveiligingssoftware te gebruiken zoals bijvoorbeeld Malwarebytes AntiMalware of Emsisoft Anti-Malware. Beide programma's zijn ontworpen om te gebruiken als een aanvullende malwarescanner op uw regulieren virusscanner of beveiligingspakket. Beide beveiligingspakketten zijn gratis als on-demand malwarescanner te gebruiken als aanvulling op uw geïnstalleerde virusscanner of ander beveiligingspakket, de gratis versie bieden echter geen real-time bescherming.
De betaalde versies bieden beide echter wel real-time bescherming, waarbij Malwarebytes Anti-Malware puur ontwikkeld is om te gebruiken als aanvullende malwarescanner en Emsisoft Anti-Malware ook geschikt om als primair beveiligingspakket te gebruiken.
Daarbij is de licentie van "Malwarebytes Anti-Malware" life time en dat houdt in dat dit geen jaar-licentie of dergelijke is die aan een bepaalde tijd is gebonden maar een éénmalige uitgave is.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
27
Hoi,

ik heb inmiddels Ziggo internetbeveiliging uitgebreid aangeschaft(eerste 2 maanden gratis en elke maand opzegbaar) en tot nu toe geen problemen.
Alles loopt naar behoren.
Ik heb Gdata een mail gestuurd met het verzoek om de licentieovereenkomst te beëindigen omdat ik er geen vertrouwen in heb dat zij dit voor mij kunnen oplossen.
Ben al sinds mei hiermee bezig, en het is onderhand augustus.
Heb de mail afgelopen zondag verstuurd, maar nog geen reactie.
Dus ik hoop maar dat ze hiermee akkoord gaan.

Gr. mac
28
Hoi,

Goed om te horen dat er met F-Secure / Ziggo internetbeveiliging uitgebreid geen problemen zijn. :good:
Wat betreft het beëindigen van een licentie heb ik geen ervaring mee, dus ik weet ook niet hoe G Data hiermee omgaat.
Maar ik hoop dat dit mogelijk is, maar dat is even afwachten wat G Data daarover gaat melden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
29
Hoi Maxstar,

GData gaat de licentieovereenkomst beëindigen en betaald het geld terug.
Goede service!

groet, mac
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”