Plaats reactie
16
iEscape schreef:Klaarblijkelijk ziet Gdata als een bedreiging wanneer men een applicatie verwijdert en/of installeert.
In het Logboek van GData valt het onder type Gedragcontrole, wat natuurlijk uitstekend is.
Niet alleen G Data maar ook andere software werkt met een controle op (gedrag) en de werking hiervan is niet heel eenvoudig te beschrijven in een kort berichtje.
If it ain't broken, don't fix it
17
@ Angel@,

Gisteren avond laat kwam weer twee meldingen van Gdata.
Eset Online Scanner uitgevoerd, en de Fingerprint: [21f1cd71] is verwijderd.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
18
Heeft Eset hier nog een herkenbare definitie naam aan gegeven of is het iets als trojan.generic?
If it ain't broken, don't fix it
19
@ Angel@,

Wat Eset heeft verwijderd, heb ik als txt file opgeslagen.
Opmerkelijk is, dat tijdens die twee meldingen van 04/12 was er geen melding in het GData Logboek, en de quarataine is leeg.

Ook nog geen antwoord van Gdata, die heb ik niet meer nodig.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
20
iEscape schreef:Wat Eset heeft verwijderd, heb ik als txt file opgeslagen.
Plaats dit (TXT) bestand eens.
iEscape schreef:Ook nog geen antwoord van Gdata, die heb ik niet meer nodig.
Ik zou zelf in zo'n situatie wel graag willen weten waarom het programma van G Data niet werkt, en ik denk G Data ook wel. :P
If it ain't broken, don't fix it
21
@ Angel@,
Angel@ schreef:Plaats dit (TXT) bestand eens.
Dankzij ESET :goed: , hier is die dan:

C:\Users\xxxxxx\Downloads\PhoXo\SoftonicDownloader_voor_phoxo.exe a variant of Win32/SoftonicDownloader.A application cleaned by deleting - quarantined
C:\Users\xxxxxx\Downloads\SWF2Video\cnet_SWF2Video1_1Trial_exe.exe a variant of Win32/InstallCore.D application cleaned by deleting - quarantined
Afbeelding Een spyware van Softonic en een wrapper van cnet ::) ::) ::) ? ? ?

Softonic mag dus toegevoegd worden bij:
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 213&t=5228" onclick="window.open(this.href);return false;

Opmerkelijk die bestanden had ik in maart/april gedownload. Ze zaten ook nog in de download-map.
Angel@ schreef:Ik zou zelf in zo'n situatie wel graag willen weten waarom het programma van G Data niet werkt, en ik denk G Data ook wel. :P
Excuus, maar daar heb ik mijn twijvels over, anders hadden ze mijn e-mail-bericht van 29/11-2011] al lang beantwoord.

vanaf morgen ga ik zes weken lang met winterslaap <lekker niets doen in het Verre Oosten>
Fijne feestdagen, een goede Jaarwisseling en een Gaaf 2012 voor allemaal.

met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
22
iEscape schreef:Een spyware van Softonic en een wrapper van cnet? ? ?
Download.com (CNET) is goed bezig [ NOT ]http://www.security.nl/artikel/39455/1/ ... eiden.html
iEscape schreef:Excuus, maar daar heb ik mijn twijvels over, anders hadden ze mijn e-mail-bericht van 29/11-2011] al lang beantwoord.
Ja géén idee verder maar ik zou het wel graag willen weten. Het kan zijn dat zij even de tijd nemen om nader onderzoek te doen.
iEscape schreef:

vanaf morgen ga ik zes weken lang met winterslaap <lekker niets doen in het Verre Oosten>
Fijne feestdagen, een goede Jaarwisseling en een Gaaf 2012 voor allemaal.

Zes weken. :w00t:
Natuurlijk een fijne winterslaap en kijk uit met daar vuurwerk in het oosten. :pray:
If it ain't broken, don't fix it
23
Angel@,

Heb je iets aan de tekst van ESET ::) ? ? ?
Angel@ schreef:Download.com (CNET) is goed bezig [ NOT ]http://www.security.nl/artikel/39455/1/ ... eiden.html
Softonic ook, die verspreid spyware.
Ja, dat is een bericht van vandaag.
Daarom verwijst ik ook naar een waarschuwings- topic van Maxstar van afgelopen augustus.
En ik had een paar maanden vooraf dat topic gedaan [circa maart/april]
Heb daarna ook nooit meer gedaan hoor !
En vanaf 07 mei 2011 gebruik ik GData.
Angel@ schreef: Ja géén idee verder maar ik zou het wel graag willen weten. Het kan zijn dat zij even de tijd nemen om nader onderzoek te doen.
Waarschijnlijk is dit de reden:
Anders dan de meeste andere beveiligingsproducten heeft G Data namelijk geen eigen scantechniek, maar heeft het de engines van Avast! en BitDefender in licentie.
Het vult deze aan met eigen technieken zoals die voor rootkitbeveiliging.
Ook de 'signatures' waarmee virussen worden herkend zijn een combinatie van input van Avast! en BitDefender aangevuld met eigen uitbreidingen.
Misschien in het volgend jaar komt een keer een antwoord, wie weet ::)
Nieuwe jaar, nieuwe kansen toch ::)
Angel@ schreef:Zes weken. :w00t:
Natuurlijk een fijne winterslaap en kijk uit met daar vuurwerk in het oosten. :pray:
Dank je, ik zal goed uitkijken :pray: :pray: :pray:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
24
iEscape schreef:Misschien in het volgend jaar komt een keer een antwoord, wie weet
Nieuwe jaar, nieuwe kansen toch
Dat verwacht ik eigenlijk wel van de support afdeling. ;)
If it ain't broken, don't fix it
25
@ Angel@,

Engelen geduld heeft ook grenzen.
Ik dacht dat ik lang genoeg heb gewacht op antwoord ::)
Helaas . . . . nog geen antwoordtot op heden ;)

Ter kennisgeving: ik ben vandaag overgestapt naar EAM :cool:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
28
Die (Fingerprint) melding zal wel een (False Positive) zijn geweest of een melding van een bepaalde actie uitgevoerd door de browser.
iEscape schreef:heb je een carnaval masker op
Nee die deed ik net af. :TooFunny:
If it ain't broken, don't fix it
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”