Plaats reactie
1
T/m 2013 heb ik G Data gebruikt. Dat beviel goed. Vanaf 2014 geen nieuwe licentie meer aangeschaft, besparen op kosten. Dinsdag begonnen de problemen op mijn laptop (Sony Vaio) - ik schrijf dit vanuit mijn i-pad - met pop-ups, etc. Binnen de kortste keren allerlei aanbiedingen van ' malware' bestrijders. De 'probeerversie' van Optimizer uitgeprobeerd. Ik schrok van de hoeveelheid meldingen. Ik vertrouwde het niet, en dacht weer aan G Date: via google nieuwe versie gevonden en besteld bij Alternate. Pakketje kwam vandaag binnen. De communicatie via het scherm was anders dan jaren geleden, onwennig. Na en scan van 2 en 1/2 uur kwamen er 5 meldingen, waaronder 2 van chrome_elf.dll. De zouden geinfecteerd zijn. Na verwijdering blijkt Google Chrome niet meer te werken en ook Internet Explorer weigert dienst. Hoe kom ik aan een bestandje chrome_elf.dll. Of, als dat niet mag/kan, hoe krijg ik Chrome opnieuw geinstalleerd?
2
Hallo en welkom op het forum,

1. Verwijder als eerste de huidige versie van Google Chrome even van de computer via Start > Configuratiescherm > Software.
2. Download vervolgens Old Chrome Remover van de onderstaande link en voer deze als administrator uit.
3. Installeer hierna Google Chrome opnieuw en kijk of het probleem hiermee verholpen is.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Dank je wel voor je reactie! Voordat ik nog meer ga verwijderen (stap 1) : downloaden i(stap 2) s niet mogelijk omdat dit steeds een foutmedling geeft: chrome_elf.dll wordt gemist. Ook mijn internet explorer werkt niet meer: de computer ziet het als een onbekend bestand die ' ergens' aan gekoppeld moet worden. Het viel me ook op dat een aantal spellen uit de categorie ' ontspanning' niet meer werkt. De mail op mijn laptop wrkt nog wel. Ik schrijf dit vanuit mijn i-pad.
4
Oké blijkbaar is er meer aan de hand, wat je als eerste kan doen is een systeemherstelpunt terug plaatsen naar een datum waarop alles nog correct functioneerde.
Kies dan bij voorkeur een datum van voor de installatie van het G Data beveiligingspakket. Zie onderstaande link hoe je een systeemherstelpunt terug plaatst.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 275&t=3975" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Dank voor je tips en tijd, echter helaas... het programma systeemherstel loopt vast en kan niet uitgevoerd worden door het onbreken van het bestand chrome_elf.dll . Kan ik dit bestand van een andere pc afplukken? Of staat er info in die pc/laptop specifeiek is?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”