Plaats reactie
1
Ik zal me ook maar even netjes voorstellen ;) .
Ik ben Vladimir (RL naam is per pm verkrijgbaar, mits formulier 276.1B netjes in drievoud is ingevuld :P )

Ik ben in de jaren 80 met computers begonnen en heb met name de opkomst van internet zoals we het nu kennen helemaal meegemaakt. Begonnen met BBSen (haasnet rules!), eerste grafisch internet met mosaic (als het langer dan een half uur stabiel draaide.... :crash: ) en zo ongeveer alles wat in die tijd met internet te maken had.

Qua besturingssystemen heb ik ook zo ongeveer alles gehad. Van Dr Dos tot aan win7, met uitstapjes naar Beos, Linux enz. Qua hardware, Commandor, MSX, AT, X86, Pentium, Celeron (geweldig overclockbaar en op een dual processor MB gehad) en maak nu gebruik van een I7.

Vroegah was ik voornamelijk bezig met software, maar sind een paar jaar ben ik vooral bezig met hardware. Denk dan niet aan het wisselen van printplaten, maar echt hardcore solderen en gebruik van microcontrolers die ook uiteraard met de PC moeten samenwerken.

1 van mijn huidige projecten is een alarmsysteem, wat mijn huis bewaakt door middel van een 12tal magneetcontacten op ramen en deuren, 3 pir sensoren, 2 camera's (bij beweging of alarm worden de 10 minuten voor de melding opgeslagen en de 5 na afloop melding).
De gebruikte hardware hiervoor is een Atomboardtje, 3 PIC PIC16F874A-I/P microprocessoren, de nodige zelfontwikkelde printplaten, 1 gsmmodem, 1 accu 12V 26AH als backupstroom, 2 sirenes, 2 flitslichten en een shitload aan losse componenten als mosfets, transistoren, schuifregisters, weerstanden, condensatoren, enz.

De todo list voor dit systeem.
Toegang met een vpn tunnel naar de server.
Uitbreiding naar bediening van verlichting, verwarming op afstand. (moet een ap worden op mijn Android phone)
En nog veel meer ::)

Ik hou me dus bezig met een leuke combi tussen hardware en software en hoop ook op deze wijze te kunnen bijdragen aan dit forum.
2
:welkom:

Welkom, Vlad,
Leuk je ook hier weer tegen te komen.
:cool:
Leuk man, dat je je hier ook aangemeld hebt.

Met een oprecht vriendelijke groet,
Chato
Zeg maar Duncan.
4
Welkom Vladimir (Russisch) :?:
Vladimir schreef: Ik ben Vladimir (RL naam is per pm verkrijgbaar, mits formulier 276.1B netjes in drievoud is ingevuld :P )
En dan ook elke pagina paraferen zeker :P

Maar veel plezier op het forum, guru's zijn natuurlijk altijd welkom. :cool:
If it ain't broken, don't fix it
5
Thanx iedereen :D

@ Chato
Snel je berichtje veranderen, he ::)
Ik zal me gedragen, denk ik.....

@ Angel@
Я просто голландец, с очень голландский имя в реальной жизни ;)

Paraferen mag, mits je formulier 324.23S invult waarmee je aangeeft dat je de andere formulieren parafeert.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
6
Vladimir schreef: @ Angel@
Я просто голландец, с очень голландский имя в реальной жизни ;)

Paraferen mag, mits je formulier 324.23S invult waarmee je aangeeft dat je de andere formulieren parafeert.
Handige functie van google ;)

Dit formulier (formulier 324.23S) hoeft niet in drievoud ingediend te worden neem ik aan. ::)
If it ain't broken, don't fix it
8
:lol: :lol: Chato had het net gepost toen ik het zag ;)
En er was nog niet op geantwoord.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
10
Stelletje zeikerds hier. :) ;)
Voor de niet-insiders:

Ik ken Vladimir al een tijdje en plaatste een opmerking waar alleen HIJ de nuance in kon aanbrengen waardoor het als een geintje overkwam.
Maar ik heb die opmerking verwijderd omdat ik mij besefte dat bij anderen die opmerking over kan komen als een persoonlijke aanval.
Om 'lastige' vragen te voorkomen heb ik de opmerking weer verwijderd.

Ja, nu achteraf klinkt het allemaal wat vreemd, maar mijn (zo ongeveer) letterlijke opmerking was: "En gedraag je je een beetje?".

Zo, dat hebben we ook weer gehad.
Back On-Topic.

Alhoewel:
Vladimir schreef:Ik zal me gedragen, denk ik.....
Die laatste twee woorden..... Das dan weer humor. :D
Zeg maar Duncan.
13
Welkom op het forum.
:welkom:
Vladimir schreef:Ik zal me gedragen, denk ik.....
Hmm ben je hier dan niet zeker van. ;)
M.v.g,
~*~Maaike~*~
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Even voorstellen”