Plaats reactie
1
Hoi, ik ben Katy. Ik ben bijna 80 jaar en dus al een hele poos met pensioen. In het werkzame deel van mijn leven (het onderwijs) gebruikte ik geen computer. Maar nu vind ik het een geweldig apparaat!  Zolang ik mijn laptop maar gewoon en vriendelijk gebruik, gaat alles goed en heb ik geen problemen. Maar mocht dat onverhoopt  toch gebeuren, dan   klop ik maar hier voor hulp aan!
  • "Geluk komt niet vanzelf"
3
Welkom op het forum van PC Web Plus Katy, :welcome:

Tegenwoordig is een computer niet meer uit het onderwijs weg te denken, of dat enkel positief is valt natuurlijk te betwisten. Digitalisering kan best de oorzaak zijn van een achterstand in schrijf- en taalvaardigheden. Zo'n spellingscontrole is natuurlijk wel héél makkelijk.  :D
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Dag Maxstar, ach, wegdenken uit het onderwijs, dat gaat wel heel ver. Maar mijn kleindochter zit in de 2e klas van het VWO en een paar keer per week staat ze met haar problemen bij mij. De computer heeft het dan al uitgelegd! Maar als ik die uitleg dan lees, trek ik wit weg. En dan klinkt het: Omi, leg jij het nog eens uit? 

En tot mijn vreugd is mijn uitleg dan beter te begrijpen. ( En mijn middelbare schooltijd  ligt toch echt ongeveer 60 jaar achter me , maar Pythagoras is in die jaren niet veranderd gelukkig!). De computer legt uit, zonder te kijken of het begrepen wordt, en komt meteen met opgaven die nu maar gemaakt moeten kunnen worden. Zo werkt dat niet, vroeger ook niet. En veel docenten zijn gek met dat apparaat en verwijzen er maar al te snel naar. Veel leerlingen denken dan waarschijnlijk: nou, het zal wel! Zou ik misschien ook gedaan hebben. Maar mijn docenten op de HBS vroeger legden streng en goed uit.!

Op piepcomp.nl zei ik altijd bij een probleem dat ik ging voorleggen: uitleggen voor een sukkel, want dan komt het misschien goed. Soms werkte het, maar mijn grootste troost was, dat Abbs er dan bij kwam!
  • "Geluk komt niet vanzelf"
5
Bijna 80 jaar. Schooljuf geweest. Lid van het Piep forum geweest.
Dat klinkt me bekend in de oren. Welkom op dit forum, katy!

Aan abbs had jij een grote hulp, schreef je. Je treft het; als je op dit forum een vraag stelt, dan is abbs nooit ver weg.
6
Hoi Porrelaar, dank voor je bericht! Tja: Kate is Katy geworden. Doe je best nog maar op Piep!
  • "Geluk komt niet vanzelf"
8
Mijn verjaardag is een beetje ondergesneeuwd door corona, en nu word ik er weer aan herinnerd bij het per ongeluk zien van deze vrolijke felicitatie.

Dank je wel MaxStar! Van een viering is zelfs nog niets terecht gekomen. Ik ga dus op voor de 81e verjaardag! En dan ga ik er op los, hoor.

Katy. :lol:
  • "Geluk komt niet vanzelf"
9
katy schreef: 01 jul 2020 20:39 Ik ga dus op voor de 81e verjaardag! En dan ga ik er op los, hoor.
Dat is een heel mooi leeftijd :good:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Even voorstellen”