Plaats reactie
1
Hi allen,
mijn naam is Piet Koenen, ik heb mij een aantal dagen geleden op deze website geregistreerd.
'k Wist al lang, via Maxstar, van het bestaan van de site, vandaar.
Ik ben gepensioneerd vliegtuig electronicus die al ver voor de PC met computers werkte.
Ook werk ik al jaren met het PCM-forum waardoor sommigen mij misschien al kennen.
Hopelijk kan ik ook een bijdrage leveren bij vraag en aanbod van problemen op dit forum.
Groet Piet.
3
:welcome: Piet,
Hopelijk kan ik ook een bijdrage leveren bij vraag en aanbod van problemen op dit forum.
Met ruime ervaring van computers moet dit toch geen probleem zijn. :good:

Veel plezier op het forum Piet. :good:
M.v.g,
~*~Maaike~*~
5
Welkom Piet,
Ik ben gepensioneerd vliegtuig electronicus die al ver voor de PC met computers werkte.
Wat voor soort computers waren dit? waarschijnlijk was ik toen nog geen eens geboren :rofl: maar hoe zegen deze er toen uit.?
6
Wessel,
Dat was in de beginjaren '60 en het waren meestal vrij zware bakken van gegoten
aluminium, aansluitingen met schroefpluggen met veel pennetjes, ook mechanische
aansluitingen met stangetjes die informatie leverden van de stand van kleppen van
b.v, de brandstof controller (fuelcontroller) ook informatie van inlaat en uitlaat temperatuur.
Motortoerental, bij helicopters ook rotortoerental enfin het was met nu vergeleken niet
veel maar het groeide in de jaren.
Kijk maar eens in een F16 of een Boeing 707 wat daar allemaal met computers wordt
geregeld.
Mijn vrouw werkte toen als Hollerith typiste en maakte ponskaarten voor een computer
die minder capaciteit had als jouw PC maar een grote kamer vulde.
Eigenlijk was mijn eerste thuiscomputer een Sinclair spectrum met een speciale Basic
taal die ik heden ten dage nog werkend bezit.
Hoop je eniszins tevreden heb gesteld op je vraag.
Groet Piet.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Even voorstellen”