Plaats reactie
1
Op aanbod van Maxstar hier eens komen rondkijken. ;D
Voor de meeste ben ik denk ik geen 'vreemde' maar even voorstellen hoort er nu eenmaal bij als je ergens nieuw komt.

Mijn naam is dus Eveline, een meisje (Nahh meisje? Eerder jonge vrouw ::) ) van momenteel 20 en een heel druk leventje, niet echt een doorsnee meisje want mijn hobby's hebben vooral veel te maken met computers. ???

Ik woon in Spijkenisse (Zuid-Holland). Buiten mijn opleiding als verpleegkundige druk bezig met pc's. Dan help ik anderen met problemen het zij software matig, hardware matig of het bestreiden van malware. Ik vond het al tijden interressant om Malware te bestuderen, te ontdekken en vervolgens ook anderen daarvan af te helpen. Zo ben ik een beetje op computer forums terrecht gekomen oa. Nucia, HijackThis, Manitica, BlueMedicine en natuurlijk nu ook hier. :)

Ik volg op HijackThis.nl de opleiding om te leren 'loglezen', om zo malware te kunnen herkennen en te verwijderen, het zij met tools, het zij handmatig (Momenteel gekomen tot HIO4). Op Manitica ben ik 'Spyware slayer in opleiding' en op Nucia en BM 'Security trainee.'

Meer heb ik even niet te melden, ik zie jullie op het forum! :-*

Bye!
2
Welkom Eveline,
niet echt een doorsnee meisje want mijn hobby's hebben vooral veel te maken met computers.
Dan kunnen we elkaar de hand schudden ;D

Heel veel succes met de opleiding Eveline, misschien dat je mij nog eens van dienst kan zijn met een malware probleem (al hoop ik van niet :D )

En natuurlijk ook heel veel succes met je opleiding tot verpleegkundige, nog een paar dagen en dan zal mijn kleine geboren gaan worden... (de eerste) spannend hoor, morgen weer naar de huisarts voor de bloeddruk controle, als deze te hoog is moet ik in het ziekenhuis bevallen :-[
M.v.g,
~*~Maaike~*~
3
Welkom op 'PC Web Plus' Eveline,

Je intro lijkt wel een "canned" ;D

Verpleegkundige? een soort real-time h5n1 "malware" slayer naast het digitale gebeuren.??

HijackThis opleiding tsja... (behoorlijk verslavend).
Momenteel zit ik in HIO3 (zoals je weet) ;) , de HIO1 & 2 periode is behoorlijk snel gegaan vindt ik zelf.
Nu volop ik HIO3 bezig dus misschien komen wij elkaar ik HIO4 nog wel tegen ;)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Maaike schreef: En natuurlijk ook heel veel succes met je opleiding tot verpleegkundige, nog een paar dagen en dan zal mijn kleine geboren gaan worden... (de eerste) spannend hoor, morgen weer naar de huisarts voor de bloeddruk controle, als deze te hoog is moet ik in het ziekenhuis bevallen :-[
Spannende dagen voor jou dus. Misschien wordt het wel een kerstkindje. ;D Helaas komt een hoge bloeddruk bij zwangerschap nog veel voor. Hopelijk voor jou komt alles in orde en dat je maar mag bevallen van een gezond kindje.
Maxstar schreef:Verpleegkundige? een soort real-time h5n1 "malware" slayer naast het digitale gebeuren.??
Aha ja zo zou je het ook kunnen zien ja. ;)
Maxstar schreef:HijackThis opleiding tsja... (behoorlijk verslavend).
Momenteel zit ik in HIO3 (zoals je weet) ;) , de HIO1 & 2 periode is behoorlijk snel gegaan vindt ik zelf.
Nu volop ik HIO3 bezig dus misschien komen wij elkaar ik HIO4 nog wel tegen ;)
HOI1 en 2 gingen bij mij ook als een speer. HIO3 en 4 duren iets langer. Maar dat is niet erg. Je wordt wel goed klaar gestoomd voor het echte werk. Hopelijk tot snel in HIO4.

:-*
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
5
Spannende dagen voor jou dus. Misschien wordt het wel een kerstkindje.
Ja wie weet ;D en dan noem ik haar Jezus :o nee grapje, de naam is al bekend voor ons dochtertje namelijk Melissa
Helaas komt een hoge bloeddruk bij zwangerschap nog veel voor. Hopelijk voor jou komt alles in orde en dat je maar mag bevallen van een gezond kindje.
Bloeddruk is goed om thuis te blijven, maar moet wel veel rusten van de dokter, dus type ik dit bericht maar vanuit mijn aangewezen plaats. :P tsja een dag zonder PC.. ???
M.v.g,
~*~Maaike~*~
6
Welkom op het forum

ff een vraagje?

Code: Selecteer alles

Ik volg op HijackThis.nl de opleiding om te leren 'loglezen', om zo malware te kunnen herkennen en te verwijderen, het zij met tools, het zij handmatig (Momenteel gekomen tot HIO4). Op Manitica ben ik 'Spyware slayer in opleiding' en op Nucia en BM 'Security trainee.' 
Moet je hier nu echt een cursus voor doen?, iedereen kan toch hijackthis gebruiken en anti-spyware programma's.
als ik wel eens bij iemand problemen verhelp gebruik ik spybot & mbam en dat gaat altijd goed, met hijackthis gaat dat veel moeilijker, vandaar de cursus.?
7
Bienvenido Eveline.

Als ik het zo lees heb je zeker een druk leventjuh, maar wel goed hoor dat je tegen spyware bent. :D
Als ik mijn opleiding "automonteur" klaar heb, ga ik zekers iets met computers doen, krijg je geen zwarte handen ook^^ ;D

Saludos Timo
8
Wessel schreef:Welkom op het forum

ff een vraagje?

Moet je hier nu echt een cursus voor doen?, iedereen kan toch hijackthis gebruiken en anti-spyware programma's.
als ik wel eens bij iemand problemen verhelp gebruik ik spybot & mbam en dat gaat altijd goed, met hijackthis gaat dat veel moeilijker, vandaar de cursus.?
Jep die opleiding is wel degelijk nodig. Soms red je het niet met alleen de tools zoals MBAM. HijackThis is dan ook geen virus/malware scanner. Het geeft een overzicht over de inhoud van de pc. Aan de hand van de gekregen informatie moeten wij een passende fix toepassen. Dit houd ook in dat het bij elke pc anders gedaan wordt. De logjes moet je leren lezen om ze te kunnen analyseren. En daar komt dan nog bij dat je nooit op eigen initiatief HijackThis maar moet gaan gebruiken. Er zijn mensen die HijackThis gebruiken en die dan denken dat alle regels die ze zien malware is en dus alle lijnen gaan verwijderen. Je moet er toch niet aan denken.. ???
Timo schreef:Bienvenido Eveline.

Als ik het zo lees heb je zeker een druk leventjuh, maar wel goed hoor dat je tegen spyware bent. :D
Als ik mijn opleiding "automonteur" klaar heb, ga ik zekers iets met computers doen, krijg je geen zwarte handen ook^^ ;D

Saludos Timo
En ik geen bebloede handen.. ;D
Maaike schreef:
Spannende dagen voor jou dus. Misschien wordt het wel een kerstkindje.
Ja wie weet ;D en dan noem ik haar Jezus :o nee grapje, de naam is al bekend voor ons dochtertje namelijk Melissa
Ik vind Melissa een zeer mooie naam voor een meisje. Veel succes en sterkte toegewenst!
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
10
Welkom Eveline

De dames krijgen hier straks nog de overhand ;) , mij niet mee rekenen hoor, want ik ben een echte leek met pc's.

Maar waarom ben je niets in de pc's gaan doen met al je kennis, als ik vragen mag? ???

grtz

San
11
Sandra27 schreef:Welkom Eveline

De dames krijgen hier straks nog de overhand ;) , mij niet mee rekenen hoor, want ik ben een echte leek met pc's.

Maar waarom ben je niets in de pc's gaan doen met al je kennis, als ik vragen mag? ???
Simpel weg omdat ik het meer als een soort hobby zie. Uiteraard heb ik er wel aan zitten denken om een ICT opleiding te gaan volgen.. Maar dat was pas nadat ik al de verpleegkundige opleiding deed. Wie weet doe ik er nog wel en ICT opleiding aan vast knopen. :)
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
13
Jep die opleiding is wel degelijk nodig. Soms red je het niet met alleen de tools zoals MBAM. HijackThis is dan ook geen virus/malware scanner. Het geeft een overzicht over de inhoud van de pc. Aan de hand van de gekregen informatie moeten wij een passende fix toepassen. Dit houd ook in dat het bij elke pc anders gedaan wordt. De logjes moet je leren lezen om ze te kunnen analyseren. En daar komt dan nog bij dat je nooit op eigen initiatief HijackThis maar moet gaan gebruiken. Er zijn mensen die HijackThis gebruiken en die dan denken dat alle regels die ze zien malware is en dus alle lijnen gaan verwijderen. Je moet er toch niet aan denken..
Helder, denk dat ik mij ook maar ga opgeven voor de cursus ;D
Krijg je dan van elk programma een cursys, mbam, hijackthis, asquared, spybot, adaware.?
14
Krijg je dan van elk programma een cursys, mbam, hijackthis, asquared, spybot, adaware.?
Als je je eigen aanmeld voor de opleiding op HijackThis.nl dan kom je er vanzelf achter... ;D (je zal niet 1,2,3, toegelaten worden, er is namelijk een wachtlijst).

En over MBAM, A-Squared, Spybot Serch & Destroy en Ad-Aware zal je geen opleiding krijgen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
niet echt een doorsnee meisje want mijn hobby's hebben vooral veel te maken met computers.
Dan kunnen wij elkaar de hand schudden :good:

Ik ben ook een echte PC - freak :geek:

Succes! met je opleiding op hijackthis, als je weet hoeveel computers ik dagelijks binnenkrijg met "virus" problemen is echt ongelooflijk, vaak is is een her-installatie + backup de meest simpele oplossing.
Ik weet wel iets van infecties, maar bij het hijackthis en andere "proggies" schiet mijn kennis toch echt tekort, hier op de TD zie ik wel eens wat ??????????????????.
Maar dat gaat echt boven mijn pet hoor.

Succes! als spyware slayer als je de opleiding hebt afgerond. :idea:

Greetz

Angel@
If it ain't broken, don't fix it
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Even voorstellen”