Plaats reactie

Gebruik jij al Windows 8?

Ja ik gebruik Windows 8 (N)
Totaal aantal stemmen: 12 (29%)
Ja ik gebruik Windows 8 Pro (N)
Totaal aantal stemmen: 15 (37%)
Ja ik gebruik Windows 8 op een tablet, maar niet op een desktop of laptop (Geen stemmen)
Niet meer, ik ben weer terug naar Windows XP, Vista of 7
Totaal aantal stemmen: 1 (2%)
Nee gebruik nog steeds Windows XP, Vista of 7
Totaal aantal stemmen: 11 (27%)
Anders zie reactie........
Totaal aantal stemmen: 2 (5%)
Totaal aantal stemmen: 41
1
Windows 8 is nu al geruime tijd uit, er wordt veel over geschreven en ook regelmatig kritiek geuit over onder andere de geheel vernieuwde uitstraling? Ik heb zelf nu Windows 8 ook al enige tijd in gebruik en ben daar zelf zeer positief over.
Het eerste is voor de performance van Windows 8, met dezelfde hardware waar eerst Windows 7 Home Premium op draaide draait nu Windows 8 Pro en tussen beide is toch een behoorlijk prestatieverschil merkbaar waarbij Windows 8 Pro een stuk sneller in onder andere het opstarten en dagelijkse gebruik.

Een bijkomend voordeel vindt ik ook dat het nu standaard mogelijk is om ISO en VHD's te mounten, en de implementatie van Hyper-V werkt prima.
Naar mening en gebruikerservaring tot op heden heeft Windows 8 veel pluspunten, uiteraard kunnen er nog zaken verbeterd en is een grote verandering soms even wennen al dan niet lastig te noemen zoals het ontbreken van het startmenu en het vernieuwde startscherm maar dat is ook wel weer met wat tweaks aan te passen.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de gebruikerservaring van andere Windows 8 gebuikers, vandaar ook een bijgevoegde "poll".
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Win Vista en 7 heb ik overgeslagen en met mijn nieuwe PC heb ik gelijk de overstap naar Windows 8 gemaakt en de snelheid is zeker een plusje waard.
Alleen voor gaming is het minder geschikt want niet alle games draaien lekker onder Windows 8 zoals Batllefield die flinke hang-ups heeft. :'(
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Draai nu ongeveer drie maanden Windows 8 op de desktop en of het soepel draait en snel opstart. :smiley_swinging:
Ik ben er heel blij mee maar mijn zwager bijvoorbeeld weer niet want zijn all in one scanner en printer kreeg hij niet meer aan de praat maar die was ook al 8 jaar oud en de laatste drivers waren er alleen voor Vista 32bit en niet eens voor 64 bit.
Afbeelding
4
Dit is niet een probleem van Windows 8 maar van de printerfabrikant die geen drivers meer maakt en over zo'n onderwerp maar dan met Windows 7 is hier al eens een landradig topic geweest. :lol:
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
6
Ik heb op Anders zie reactie gestemd.
Gebruik nog steeds Windows XP en Windows 7, maar sla nu Windows 8 over.

Mijn nieuwste computer is een OS X.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
bartblaze schreef:Windows 8 is leuk voor op tablets, maar in mijns insziens absoluut niet geschikt voor een bedrijfsomgeving.
Inderdaad en dat heb ik in een ander topic ook al eens aangekaart, maar dat was met Windows Vista en Windows 7 ook al het geval eigenlijk want in een bedrijfsomgeving heb je geen "Aero" effecten nodig.
Zelf de server-editie (2008) is uitgerust met de "Aero" GUI? :conf:
Een server moet server-dingen doen en welke GUI het heeft zal mij dan verder niet zoveel uitmaken, een basic uitstraling is dan prima een startbalk + knop en verder niets.. :D

Met Windows 8 server is er niet veel veranderd in de "trend" die Microsoft zet, ook dit OS heeft de look and feel van een desktop OS. http://arstechnica.com/business/2012/02 ... omination/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sinds de komst van XP is de hele NT reeks ook in de consumentenmarkt gekomen en dit speelt hier wellicht ook wel met mee, want wie heeft ooit de NT4.0 of oudere versie van Windows voor (dagelijks) thuisgebruik geinstalleerd gehad.
Vanaf 2K is de NT versie van Windows eigenlijk gebruiksvriendelijker geworden en was deze ook op een normale desktop te gebruiken zonder dat je echt kennis van Windows nodig had om één en ander aan de praat te krijgen, want NT4.0 was immers niet een "plug and play" OS waar je simpelweg even drivers voor welke hardware dan ook kon installeren.

Het is denk ook een kwestie van gewenning een nieuw OS, nieuwe GUI.
Bij de overstap van Windows 3.** naar Windows 95 waar er ineens een startmenu verscheen zonder het vertrouwde "programma beheer" was ook een grote verandering, alleen was er nog geen volop gebruik van het internet met allerlei forums. Wellicht als dit wel zo was geweest dat men destijds ook post na post plaatste met problemen en afkeer jegens Windows 95.... ;D
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
bartblaze schreef:Windows 8 is leuk voor op tablets, maar in mijns insziens absoluut niet geschikt voor een bedrijfsomgeving.
Ik heb precies dezelfde gedachte, ik vind w8 gewoon veel te 'vrolijk' en juist helemaal niet professional overkomen!
All this has happened before, and all this will happen again
9
Anders zie reactie........ is mijn keuze omdat meer opties niet mogelijk is.

Ik maak gebruik van Windows 8, Windows 8 Pro en binnenkort van een Windows Phone. :)
10
Ik gebruik Windows 8, omdat dat het het besturingssysteem is van mijn nieuwe laptop, maar ik heb wel via een softwareprogramma het kunnen "omzetten" naar het bureaublad van Windows 7, is voor mij makkelijker :somb:
Hier de link:
http://sourceforge.net/projects/classic ... t/download" onclick="window.open(this.href);return false;

En ik lees net dit op webwereld.nl:

http://webwereld.nl/cloud/77759-windows ... gebruikers" onclick="window.open(this.href);return false;
13
ik werk met win8 pro al een tijd moet zeggen dat het in begin nogal zoeken was.Maar na een tijd ben je daar zeker mee weg.
het enige dat in begin ontbrak was de startknop maar daar zijn nu wel al mogelijkheden voor.Ook gaan ze eentje op de markt brengen
verder vind ik windows7 ook goed.
14
Ik Gebruik Win 8 pro en ben daar best wel tevreden over, daarnaast gebruik ik ook Win 8 op een Asus tablet en dat is toch wel minder, redelijk veel vastlopers.
15
Met mijn oude computer die ik binnenkort ga vervangen had ik veel problemen met Windows 8 onstabiele boot-ups en shut-down problemen.
Ik heb de officiele upgrade van de PRO versie en ga die zeker op mijn nieuwe systeem weer proberen nu gebruik ik nog steeds Windows 7 home premium.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 8”