Plaats reactie
1
Beste mensen,

ik heb inmiddels Windows 8 draaien.
Eerst was dat prima en na een update niet meer. Als ik Battlefield 3 aan het spelen ben, dan vertraagd na ongeveer een half uur het spel enorm. Niet meer te spelen.
Ik ga dan kijken bij de prestaties in taakbeheer en zie dat mijn werkgeheugen vol zit. Ik snap daar geen toeter van. Met Windows 7 heb ik daar NOOIT last van gehad en kon ik uren en uren BF 3 spelen zonder prestatieverlies.

Wie weet wat er aan de hand is? Dit is me eerder overkomen en heb toen een herstelpunt genomen en die gedraaid en toen was het probleem weg. Nu is het terug na wederom een update van W8, maar dat bewuste herstelpunt is er niet meer. Mijn oudste herstelpunt is van 3 maart jl en die verhelpt het probleem niet.

Microsoft is zo slecht te benaderen voor support dat ik mij de frustratie wil besparen om die om hulp te vragen.

Ik baal enorm en ik hoop dat meerderen dit probleem (her)kennen en mij willen uitleggen hoe ik dit kan verhelpen.

Alvast bedankt.
CPU AMD Ryzen 7 5800X
Mobo AsRock B550 Phantom Gaming 4
1Tb m.2 SSD ADATA
1 TB SSD Kingston HyperX
1 TB m.2 SSD Intel 660
Corsair 16Gb DDR4 3200 Mhz werkgeheugen
Windows 11 Pro 64 bit
Bitdefender
Gygabite Vision RTX3070
Behuizing: AZZA Storm 6000 Big Tower
2
Download en installeer Speccy.
Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren
dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Afbeelding Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;)
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
3
Hallo,

ik ben er inmiddels achter dat Battlefield 3 niet goed werkt met de drivers van AMD videokaarten. Dit in combinatie met Windows 8 waar het spel BF3 niet op ontwikkeld is, geeft problemen met zogeheten Memory Leaks.
Ik heb begrepen dat NVidia videokaarten dit probleem niet kennen/hebben.
Mijn pc is nu weer terug naar Windows 7 en het probleem is weg.

Bedankt voor de interesse en hopelijk heeft iemand anders er nu wat aan.
CPU AMD Ryzen 7 5800X
Mobo AsRock B550 Phantom Gaming 4
1Tb m.2 SSD ADATA
1 TB SSD Kingston HyperX
1 TB m.2 SSD Intel 660
Corsair 16Gb DDR4 3200 Mhz werkgeheugen
Windows 11 Pro 64 bit
Bitdefender
Gygabite Vision RTX3070
Behuizing: AZZA Storm 6000 Big Tower
4
Heel veel games werken niet zo lekker met Windows 8 en AMD graka's en ik moet toch zeggen dat Nvidia momenteel de marktleider is met de beste videokaarten en de beste performance bij assemblages.
AMD voorheen ATI hobbelt er maar een beetje achteraan de laatste tijd en is het niet meer wat het geweest is, AMD heeft dat trouwens ook met de CPU's.

Maar het is opgelost en daar gaat het om en bedankt voor de feedback. :goed:
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 8”