Plaats reactie
1
Goedemorgen.

Op mijn Medion computer van circa 2 jaar oud zou ik graag Windows 8 willen zetten en dan gelijk mijn eerste vraag kan dit en welke versie kan ik dan het beste nemen?
Twee hoe betrouwbaar is die upgrade advisor van Windows 8?

Alvast bedankt!
2
Hoi en welkom op het forum,

Dit moet geen probleem zijn, maar welke versie van Windows draait er nu op deze computer? aan de hand van deze informatie kan je bepalen welke versie je nodig hebt.
Medion schreef:Twee hoe betrouwbaar is die upgrade advisor van Windows 8?
De upgrade assistent is een goed hulpmiddel om te kijken of de hardware en software compatibel is, het is dus een goede richtlijn om mee te kijken of het systeem geschikt is.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo Maxtar

Ik gebruik Windows XP daar was deze computer ook mee geleverd.
Hoe zit het eigenlijk met deze Windows XP kan ik die nu ook nog op een andere computer gebruiken?
4
Hoi,

Vanaf Windows XP is het niet mogelijk om direct te upgraden naar Windows 8, je kan dus geen gebruik maken van de upgrade versie en zal je een volledige OEM versie moeten gebruiken.
Medion schreef:Hoe zit het eigenlijk met deze Windows XP kan ik die nu ook nog op een andere computer gebruiken?
Nee want deze versie van Windows is officieel gekoppeld aan de hardware van deze computer.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Medion schreef:Goedemorgen.

Op mijn Medion computer van circa 2 jaar oud zou ik graag Windows 8 willen zetten en dan gelijk mijn eerste vraag kan dit en welke versie kan ik dan het beste nemen?
Twee hoe betrouwbaar is die upgrade advisor van Windows 8?

Alvast bedankt!
De medion computer van mijn vrouw heb ik voorzien van Windows 8 en de upgrade was positief alleen bleek naderhand toch de interne card reader niet meer te werken.
Dit heb ik nog niet op kunnen lossen binnen Windows 8.
6
Volgens MS kan je gewoon upgraden van Win XP SP3.

Offer valid from October 26, 2012 until January 31, 2013 and is limited to five upgrade licenses per customer. To install Windows 8 Pro, customers must be running Windows XP SP3, Windows Vista, or Windows 7. Pricing varies by region and each independent reseller, and it depends on a variety of specific factors including exchange rate, local taxes, duties, fees, local market conditions, and other pricing considerations. The actual price you pay may be more than the advertised price, because of these additional factors. Get the full details on our special offer.

Clicking "Download Pro" installs and runs the Windows 8 Upgrade Assistant, which lets you know if your PC can upgrade to Windows 8 Pro, provides you with a compatibility report, and then walks you through the steps to purchase, download, and install. Run the Windows 8 Upgrade Assistant to make sure your PC can upgrade to Windows 8 Pro before purchase—you can run it without purchasing. Upgrade Assistant will collect certain information about your potential upgrade experience. Learn more about privacy and the Upgrade Assistant.

If you purchase a new PC with Windows 8 preinstalled and you later upgrade that PC with Windows 8 Pro Pack, Windows 8 Media Center Pack, a volume license edition, or a retail edition, you will no longer be able to install apps that are provided exclusively from your PC manufacturer through the Windows Store.


http://windows.microsoft.com/en-IE/wind ... _FPP_Light

Edit: Dit is wel de ierse MS site
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
7
Vladimir schreef:Volgens MS kan je gewoon upgraden van Win XP SP3.
Het is niet echt een upgrade naar mijn mening, alleen de persoonlijke gegevens worden meegenomen. Instellingen, en geïnstalleerde software echter niet.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 226&t=8105" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf nog geen upgrade proberen uit te voeren vanaf Windows XP, ga dit straks eens testen. :D
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Ik heb windows 8 naast windows XP gezet en kan nu kiezen welke ik wil opstarten en probeer dit eerst een tijdje uit als windows 8 goed bevalt haal ik het hele systeem leeg en begin ik opnieuw met alleen windows 8.

Allen bedankt voor het meedenken en advies. :dank:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 8”