Plaats reactie
1
Thnx Dasle
Heb je hier ook een remedie voor?? diagniose komt van FRST64, ik heb na 156 updates (2weken) een bluescreen gehad en reimage plus gebruikt. daarna weer opstart problemen.
Di probleem komt regelmatig voor en veroorzaakt een opstartduur van 2 uur.

Windows is unable to verify the image integrity of the file \Device\HarddiskVolume4\Windows\System32\drivers\hardlock.sys
2
Hallo abbypoint,

Wat zijn je problemen en exact je vraag, je antwoord nu op een onderwerp uit 2013 wat geen nut heeft.
Ook gebruik je een programma Reimage die zeker niet je problemen gaan oplossen en dit programma gaat ook nog geld vragen voor een oplossing.
Wij adviseren in ieder geval niet dit programma.
Dus graag een eigen onderwerp aan maken en dan sluit ik deze.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Opstarten duurt ca 2 uur, (W 8.1) , opstartduur van 2 uur. Freeware diagnosetool FRST64 constateert een reeks dezelfde foutmeldingen:
"'
Date: 2018-02-20 12:01:37.324
Description:
Windows is unable to verify the image integrity of the file \Device\HarddiskVolume4\Windows\System32\drivers\hardlock.sys because file hash could not be found on the system. A recent hardware or software change might have installed a file that is signed incorrectly or damaged, or that might be malicious software from an unknown source.
""
Soms blijft windows explorer "hangen". Gebruik meedere externe harde schijven.
4
@ abbypoint,

Jouw twee berichten zijn samengevoegd, éénmaal een topic plaatsen is voldoende.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Hallo,

Heb jij bijde snelkoppelingen aangemaakt?

Shortcut: C:\Users\Johan\Desktop\Mediaserver - Snelkoppeling.lnk -> hxxp://10.0.0.3:8080
Shortcut: C:\Users\Johan\Desktop\MinimServer[NASE68B34] - Snelkoppeling.lnk -> hxxp://10.0.0.2:9790


Stap 1.
Weg gaan naar Afbeelding Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • Java 8 Update 151
    • Reimage Repair
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.
Stap 2.
Lees wat je aan moet vinken:
AfbeeldingAfbeelding Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Zorg dat de optie volgende optie is aangevinkt: "Shortcut.txt & Addition.txt"
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
Best abbs

Hartelijk dank voor je tijd

Op windows 8.a kan ik programma en onderdelne links onder openen.
Probeerde java te vewijderen maar kreeg foutmedlingen, toen naar de java site gegaan en daar vond ik een verwijdertool van java, java , firefox en java gaan niet meer samen kennelijk en ik heb wel wat vastlopende schermen gehad indertijd, firefox updates zichzelf helaas.

Of ik de snelkoppelingen gemaakt heb weet ik niet meer ik heb mijn Nas wel ingesteld in explorer zodat ik hem kan zien en er files naar toe kan sleuren.Logitech mimiserver en JRriver doen ook een hoop zelf.

Bijgaand de bijlagen nadat ik java heb verwijderd, gelukkig ging dit zonder herstart, anders had ik je vanavond pas kunnen mailen.
Imager repair is niet geinstalleerd, het is een bestand wat je iedere keer moet uitvoerenlaas ku je reimage programma's wel bij het taakbeheer zien, zal zoeken hoe ik dit moet verwijderen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Shortcut.txt
FRST.txt
Addition.txt
Reimage kunnen verwijderen  , daarvoor was een restart nodig die duurde ca een uur.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Hallo,

Er zitten genoeg fout meldingen in je Windows we gaan kijken of we dat kunnen repareren.
Is dit een laptop of desktop?
Wat hangt er allemaal aan je pc? (aangesloten aan je usb)
Hoe ben je verbonden met internet?

Ook beginnen je schijven aardig vol te lopen.
Drive c: (TI31427800A) (Fixed) (Total:225.45 GB) (Free:41.21 GB) NTFS
Drive f: () (Removable) (Total:119.72 GB) (Free:11.86 GB) exFAT

Maak ook voor de zekerheid back-ups van al je belangrijke bestanden enz (indien nodig).

Sleep nu als eerste de tool FRST van uit je Downloads map naar je bureaublad.
AfbeeldingAfbeelding  
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
 
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
    Fixlist.txt
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Plaats er ook de antwoorden bij op mijn vragen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Hallo de opstarttijd is inmiddels ca 45 minuten.

Is dit een laptop of desktop? > een laptop i5 windows 8.1 ssd schijf
Wat hangt er allemaal aan je pc? (aangesloten aan je usb)
Ik heb een NAS met 8 Gbyte
diverse harddiscs waarvan 2 met 8 Terabyte die op een streamer draaien (Lumin)
voor backup een reeks oudere HD's
tot voor kort een ps3 om SACD's te rippen.
incidenteel een extererne DVDspeler, een HP printer
soms een usb DAC (IFI)
een usb muis logitech
en mijn Samsung lulijzer
en een paar keer per jaar een TOMTOM


Hoe ben je verbonden met internet? > soms via Wifi meestal met een rj kabel

Ook beginnen je schijven aardig vol te lopen.  is een komen en gaan van muziekfiles die ik bewerk van ISO naar dsf een SACD is 2 tot 4 Gbyte
Drive c: (TI31427800A) (Fixed) (Total:225.45 GB) (Free:41.21 GB) NTFS   bewerk SACD's rips
Drive f: () (Removable) (Total:119.72 GB) (Free:11.86 GB) exFAT

Maak ook voor de zekerheid back-ups van al je belangrijke bestanden enz (indien nodig).  Documenten fotos gaan regelmatig gaan naar de NAS (primitief ik hernoem de oude backup en kopieer dan het volledige bestand documenten)
Ik heb avira wo system speed up, gebruik regelmatig  "be clean"cc cleaner minder frequent cc cleaner spybot.

NB Ik stuur behalve de fixlog ook de nieuwe resultaten van First
Fixlog2.txt
Shortcut.txt
Addition.txt
FRST.txt
Fixlog.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
Hallo,

Kijk uit met al die clean programma's, ze beloven meer als ze doen.
Haal eens alles uit je USB-poorten zodat we een kale laptop  kunnen gaan testen en doe het volgende:

Klik Windows Toets plus R tegelijk in. Afbeelding
"Uitvoeren" opent vul daar msconfig in en klik daarna op "OK", Systeemconfiguratie opent.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Noteer eerst wat is ingeschakeld (dit hoef je niet te plaatsen).
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Hoe lang duurt het nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
13
Hallo Abbs

Deze keer was het anderhalf uur.
msconfig opstart.docx
Alleen AVG antivirus stond nog aan bij de opstart, die heb ik ook uitgeschakeld, conform je instructies.

een detail, bij de icoontje rechtsonder was na de opsart even een schijfafbeelding met een kruis erdoor te zien. kan zijn dat de oorzaak de afwezigheid van mijn NAS was (ben niet thuis)

Mogelijk staat er nog nuttige info in de FRST files die heb ik maar weer gedraaid.

Shortcut.txt
FRST.txt
Addition.txt
Wat schat je de beste optie herstart discette, fabrieksinstellingen terugzetten, herinstallatie windows met gebruiksdata of totale herinstallatie windows?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
abbypoint schreef:
Wat schat je de beste optie herstart discette, fabrieksinstellingen terugzetten, herinstallatie windows met gebruiksdata of totale herinstallatie windows?
We kijken nog even je schijf nakijken, en welke mogelijk heden heb je:
1. Een Windows CD/DVD waarvan je Windows opnieuw kan installeren met een sleutel.
2. Recovery partitie om terug te gaan naar fabrieks- installatie.
3. Een goede back-up via herstel medium.

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel   - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood  - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
15
Hallo Abbs

Heb de schermkopie op een word doc gezet. Ik hoop dat je dat niet erg vind.
Chrystal abbypoint uitslag.docx
De schijf is gewoon blauw dus goed.
Ik kan me wel herinneren dat ik een paar weken geleden een defragmentatie heb gedaan, die bleef hangen en ik moest de defragmentatie herstarten, mogelijk is dat de oorzaak.

Zou het verwijderen van alle gebruiksgegevens en dan defragmenteren kunnen helpen?

Ga toche een dump maken van mijn gegevens naar een of twee andere schijven.

Toshiba heft een functie waarmee je alle instellingen op de standaarwaarde kunt herstellen. Schat in dat dat niet erg helpt.
De oude instruktie voor een toshiba is dacht ik zoiets als dit, zal dat nog bij nog Toshiba helpdesc checken
1) Hold down the power button for 10 (ten) seconds to switch off your machine.

2) Press and hold the 0 (zero) key and at the same time, tap the power button once to switch on your notebook.

3) When the machine Starts beeping; release the 0 key.

4) When prompted by the warning screen; select Yes to continue with the system recovery.

5) Select Recovery of Factory Default Software; click Next.

6) Select Recover to out-of-box state click Next again.

7) Click Next to Start recovery.
verder heb ik opstart sd schijfje.
(moet dat bij de toshiba instelling prioritiseren.

Windows heeft twee mogelijkheden voor recovery, met behoud van bestanden maar verlies van alle programmas, of verlies van alles.

Betekent een dagje alle windows updates herhalen met het risico dat het probleem zich weer voordoet, kreeg namelijk een blauw scherm na 156 updates .

Moet alleen mijn avira software van tevoren zien te down te laden, de rest heb ik nog.
Kan alvast een mailtje sturen naar avira.

Met keyfinder heb ik mijn windows reg opgespoord.en de Inlogdode heb ik nog bewaard.
 
Windows 8.1
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Laatst gewijzigd door abbs op 22 feb 2018 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Belangrijke info verwijderd.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 8”