Plaats reactie
16
Windows heeft twee mogelijkheden voor recovery, met behoud van bestanden maar verlies van alle programmas, of verlies van alles.
Heeft Windows 8.1 dit ook, ik dacht alleen Windows 10?
Ik heb even je code's en e-mail weg gehaald dat heeft niet iedereen nodig ;)

\Welk systeem stond op deze pc bij aankoop?
Maar je zegt ook een CD Key heb je een Windows 8.1 CD met een key?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
17
Heeft Windows 8.1 dit ook, ik dacht alleen Windows 10? 8.1 heeft ook 3 recovery opties: 1 recovery media maken, 2 alles verwijderen en windows opnieuw installeren, 3 uw pc vernieuwen zonder dat dit invloed heeft op uw bestanden.
Toshiba heeft herstel naar fabriekuitvoering


W 8.1 is van de aankoop ca 2 jaar geleden De key is van keyfinder.
Met een terugzetten naar fabrieksinstellingen zou windows moeten blijven staan, weet niet of dit dan helpt.
In schijfbeheer vindt ik nog de volgende melding:
De Hardlock-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:

Kan de digitale handtekening voor dit bestand niet controleren. Door een recente wijziging in software of hardware is mogelijk een bestand geïnstalleerd dat onjuist is ondertekend of beschadigd is, of dat mogelijk schadelijke software van een onbekende bron is.
18
Hallo,

Klopt die melding was ik ook tegen gekomen, daarom lijkt mij de beste oplossing om deze laptop terug te zetten naar fabrieks installatie.
Uitleg http://www.nldit.com/hardware/laptops/201309/42280.html

Daarna de pc updaten en weer opbouwen (met software zoals je wild).
Dan heb je weer een schone goed wekende pc.
Vergeet niet wat nodig is te back-uppen, ook niet vergeten instellingen van bv je e-mail of die je zelf heb gedaan.
Dan ben je een dag bezig maar weet je zeker dat alles weer goed draait.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
19
Dag Abbs
Ik verschuldig je een verslagje van de oplossing:
Een moeizame klus, maar uiteindelijk succes.
Op en Toshiba W8.1 laptop zitten een recovery partitie. De supportsite van Toshiba is prima gedocumenteerd met veel screenshots, die raad aan om eerst een medium recovery t maken op een Flash usb.
Ik had nog twee stikkes, die liepen beide vast, even naar een Kruitvat dichtbij en die hadden een usb 3 stikje voor een tientje.
Die kon ik gelukkig laden, achteraf bleek dat een recovery vanaf de usb de enige optie was, overigens had ik een recovery windows 8.1 al op een SD kaart gezet, maar deze recovery slaat de Toshiba toolset over. Achter blijkt dat ik die erg nodig had.
Dan de restart instruktie volgen of f12 en startknop indrukken of de 0 en de startknop een paar seconden indrukken. Beiden opties werkten niet , per keer 2 uurtjes wachten.
Met de toolset van Toshiba de opstartvolgorde aangepast. en de recovery usb in de pc gestopt, twee uurtjes wachten en ja hoor mijn pc van drie jaar gelden kwam terug.
Met windows updaten begonnen.Via een sms berichtje met sleutel geopend en aan de slag met tientallen Windows updates.
De meeste werden geweigerd. een link verwijst naar een Helpscherm van Windows , link volgende helpscherm , link volgende helpscherm en jawel hulpprogramma, dat draaien en een paar updates werden afgerond (herstel regustry) weer opstarten en  nu de truk ipv een paar uur wachten elke keer opstarten via de usb, de recovery stoppen en hup direkte restart, Het hulpprogramma heb ik een keer of 6 moetend draaien.
Bij de Toshiba toolset  werden ook 10 updates aanbevolen en jawel hoor 2 bios updates. Van deze updates vermoed ik dat ze de herstart vertraging hebben opgelost.
In totaal denk ik zon 10 keer herstart via de recovery usb, na de Toshiba bios updates de opstartvolgorde weer aangepast naar HDD en jawel, weer de gewone opstart.
Ik heb nu ook weer de windows store, maar die zorgde er voor dat ik tientallen apps geladen krijg nl elke app waarvan ik of mijn vrouw ooit een android versie hebben geladen.
Met de windows app controle al die meuk (ca 60 apps) weer verwijderd.
Auto updatens van apps uitgezet.
Nogmaals bedankt voor je hulp.
NB
Behalve bachup van gegevens heb ik ook altijd backups gemaakt van installatieprogramma's en reg keys die je moet kopen. bv JRiver. Dit voorkomt kosten updates.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 8”