Plaats reactie
1
Hoi,
De situatie:
De laptop van mijn vrouw kreeg een acute hartstilstand, moederbord defect.
Harde schijf verwijderd en aangesloten op mijn laptop, is goed uit te lezen.
Mijn vrouw gebruikt Thunderbird, heb ik inmiddels op een nieuw gekochte laptop geïnstalleerd.
Na veel zoeken de oude mails en mapjes kunnen overzetten.
Ik zoek nu het juiste bestand aan contacten om over te zetten, is niet makkelijk te vinden.
Na wat Googelen begrepen dat dit Abook.mab heet, maar dat niet kunnen vinden op de oude harddisk.
Helaas weet ik niet welke Thunderbird versie op de oude harddisk stond.
Als ik probeer te importeren, vraagt hij naar extensies die niet op de oude harddisk staan.

Vraag:
Waar vind ik de contacten op de oude harddisk en hoe heet dat daar?

Een beetje hulp is hier heel erg hulpzaam!
Alvast bedankt!
Ed
2
De adresboeken (je hebt er minstens 2: abook.mab = Persoonlijk adresboek en history.mab = Verzamelde adressen) van Thunderbird staan in de profielmap van Thunderbird. Die profielmap vind je hier: C:\Users\<Windows user name>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\<Profile name>\
(Bron: http://kb.mozillazine.org/Profile_folde ... 8.1_and_10(" onclick="window.open(this.href);return false;

En nee, het is niet mogelijk om zo'n op die manier gevonden adresboek te importeren. Dan wordt inderdaad naar een bestand met een andere extensie gevraagd, namelijk een LDIF bestand. Waarom? Wanneer je vanuit een werkende Thunderbird alleen het adresboek exporteert, dan wordt daar standaard een .LDIF bestand van gemaakt en zo'n bestand verwacht Thunderbird ook wanneer je een adresboek wilt importeren.
Het kost nu wat meer moeite, maar het moet lukken wanneer je de volgende handleiding volgt:
http://kb.mozillazine.org/Moving_addres ... n_profiles" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees op die pagina vooral het gedeelte onder het kopje "Recovering address books from a damaged profile".
4
Overigens een handig programma om backups van Thunderbird (adresboek, emails, add-ons, instellingen e.d.) alsmede te instellingen en add-ons van Firefox te maken: Mozbackup ( http://mozbackup.jasnapaka.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
5
Hoi,

Inmiddels heb ik de tijd gevonden om eea uit te proberen.
Het is mij niet echt gelukt, een les voor de volgende keer.
Allen bedankt voor het meedenken en reageren op deze lastige vraag.

Ed
6
Jammer dat het niet gelukt is, Ed. De handleiding die ik op internet vond leek veelbelovend, maar in de praktijk viel het dus tegen.
Voor de toekomst zou je regelmatig een backup kunnen maken van Thunderbird met het programma dat PeterVo je aanraadde: MozBackup.
Bedankt voor de feedback.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 8”