Plaats reactie
1
Hoi,

Ik heb een externe harde schijf (komt uit een andere computer) en nu geeft mijn pc opeens aan dat windows het apparaat niet meer herkent.
Wat ik al heb geprobeerd:
==============================================
Je kan dan het volgende proberen: alle usb controllers verwijderen uit apparaatbeheer, deze worden automatisch terug herkend bij opstarten van Windows

Volg daarom onderstaande procedure:
Maak dat u bent aangelogt onder een account met administrator rechten.

1. Maak eerst een herstelpunt aan.
Voor Windows XP: http://www.pc-helpfo...-windows-27526/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor Vista: http://www.pc-helpfo...-windows-27525/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor Windows 7: http://www.pc-helpfo...-windows-27524/" onclick="window.open(this.href);return false;

2. Ga als volgt te werk om alle usb-controllers te verwijderen en opnieuw te installeren.
a) Ga naar Start - uitvoeren. typ devmgmt.msc en druk enter. (bij Windows 7 gewoon direct devmgmt.msc intypen in het onderste zoekvak)
B) Ga naar "Universal Serial Bus-controllers". Rechtsklik daaronder op elk usb apparaat op "installatie ongedaan maken".

3. Herstart de pc

4. De usb controllers worden automatisch terug geïnstalleerd. (die worden normaal gezien automatisch herkend door Windows)
Sluit nu het usb-apparaat aan (uw externe harde schijf dus). Wordt deze nu wel herkend?

Mocht er iets fout gegaan zijn (een usb dat vroeger wel herkend werd wordt nu niet meer herkend bv), dan zet je onmiddellijk herstelpunt terug dat je zonet gemaakt hebt.

_________________________________________________________________________________

Als dat niet lukt, probeer je dit : (toevoeging 17/2/2011)

1. Zet pc uit.
2. Trek de stroomkabel uit van je pc. (bij een laptop: neem batterij er even uit)
3. Trek alle usb apparaten uit.
4. Steek stroomkabel terug in pc (bij een laptop: steek batterij terug)
5. Steek alle usb apparaten terug in
6. Wacht een minuutje
7. Druk op de Power knop om je pc op te starten.

Bron: How to fix USB device not recognized in Windows
(wat je ook kan proberen als bovenstaande niet werkt: laat windows opstarten en trek stroomkabel uit, daarna terug insteken en power knop drukken en pc opstarten)

EN:
http://blog.pcwebplus.nl/usb-stick-word ... oplossing/" onclick="window.open(this.href);return false;
===================================================
Helaas krijg ik nog steeds de melding dat het apparaat niet wordt herkend.
Aangezien ik hier verder geen verstand van heb, hoop ik dat iemand mij kan helpen! In ieder geval zou het fijn zijn als ik de bestanden van de harde schijf kan afhalen.

Misschien nog nuttige info:
Er staat bij apparaatbeheer: verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt.

Alvast bedankt!!
3
Hallo,

Bedankt voor de reactie. Ik weet niet welke harde schijf erin zit en heb ook geen andere om de case te testen. Inmiddels ben ik er wel achter dat de harde schijf steeds stopt. Dit lijkt aan de voeding te liggen (stekkertje blijft niet goed zitten), maar ook als deze wel goed zit, ontkoppelt hij zich steeds. Met veel pijn en moeite heb ik nu wel de bestanden eraf kunnen halen. Alleen mijn computer bleef de schijf niet herkennen, maar mijn laptop wel.
4
Blijkbaar is er dus naast de voeding wellicht nog meer niet in orde van deze externe schijf?
Om de schijf zelf te testen kan je deze eens op de laptop aansluiten en de volgende tool uitvoeren.

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Na installatie van Windows 10 werd mijn usb stick niet herkend.Ik kreeg meldingen als mapnaam ongeldig. Of dat de usb stick niet toegankelijk was.

Opgelost via apparaat beheer, schijfstations, eigenschappen usb stick, beleidsregels, betere prestaties aanvinken.
Daarna werd alles herkend.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 8”