Plaats reactie
1
Beste,
1. Half 2014 aanschaf WIN 8.1 – gebruik Google Chrome - geen wijzigingen aan systeem, recente installaties of verwijderingen software/hardware.
2. ik heb
a) mailadres Gmail;
b) heb mailadres bij mijn provider [iemand@telenet.be] voor diensten Internet, WEBmail, TV, telefoon en gsm;
• in MS Office outlook 2013 heb ik eigen mailbox aangemaakt voor die WEBmail;
3. bij aanschaf 8.1 een MS-account 8.1 [iemand-oorspronkelijk@outlook.com] aangemaakt (gebruikte toen enkel tegel opstartscherm); account zelf bijna niet gebruikt;
• p.s.: ontdekte inloggen vanaf internet [blu179.mail.live.com] dat meer te bieden had: 'personen', 'agenda', 'one-drive', Word online,...
4. een tweetal weken geleden 8.1-account van ‘3.’ hierboven veelvuldig gaan gebruiken - mijn naamgeving iemand was voor ontvangers moeilijk te herkennen als zijnde van mij.
a) DUS: alias aangemaakt, en na melding ‘alias te gebruiken’ iemand-oorspronkelijk@outlook.com verwijderd en nieuwe alias ingesteld als ‘primair’.
b) RESULTAAT: niets lukte nog. UITEINDELIJK alias ook verwijderd; na 1 dag bleken beide accounts volgens 8.1 niet meer te bestaan.
5. Maakte dus nieuwe MS-account aan met gebruik alias-naam (zie 4.a). GELUKT! Werkt visueel zichtbaar, zowel via tegel startscherm als via internet
MAAR HET PROBLEEM:
Als ik of derden een mail naar mijn nieuwe MS-account versturen, dan zijn die enkel te lezen vanaf internet [blu179.mail.live.com]; via de tegel op het startscherm is in ‘postvak in’ niets te zien.

p.s.: ik probeerde al met “Microsoft Support en ondersteuning” contact op te nemen (https://support.microsoft.com/nl-nl/contactus" onclick="window.open(this.href);return false;) – schreef in de zoekbalk ‘ondersteuningsaanvraag plaatsen’ – daar hoopte ik, volgens hun schrijven, na het beantwoorden van een vijftal vragen mijn bovenstaande vraag te kunnen stellen… maar ik blijf altijd maar in het rond draaien, van de ene pagina naar de andere en dan weer terug.

Kunnen jullie helpen? ...al bedankt voor het vele leeswerk
2
@ joodemyr,
joodemyr schreef: 3. bij aanschaf 8.1 een MS-account 8.1 [iemand-oorspronkelijk@outlook.com] aangemaakt (gebruikte toen enkel tegel opstartscherm); account zelf bijna niet gebruikt;
• p.s.: ontdekte inloggen vanaf internet [blu179.mail.live.com] dat meer te bieden had: 'personen', 'agenda', 'one-drive', Word online,...
4. een tweetal weken geleden 8.1-account van ‘3.’ hierboven veelvuldig gaan gebruiken - mijn naamgeving iemand was voor ontvangers moeilijk te herkennen als zijnde van mij.
a) DUS: alias aangemaakt, en na melding ‘alias te gebruiken’ iemand-oorspronkelijk@outlook.com verwijderd en nieuwe alias ingesteld als ‘primair’.
b) RESULTAAT: niets lukte nog. UITEINDELIJK alias ook verwijderd; na 1 dag bleken beide accounts volgens 8.1 niet meer te bestaan.
5. Maakte dus nieuwe MS-account aan met gebruik alias-naam (zie 4.a). GELUKT! Werkt visueel zichtbaar, zowel via tegel startscherm als via internet
MAAR HET PROBLEEM:
Als ik of derden een mail naar mijn nieuwe MS-account versturen, dan zijn die enkel te lezen vanaf internet [blu179.mail.live.com]; via de tegel op het startscherm is in ‘postvak in’ niets te zien.
Uw MS-account 8.1 [iemand-oorspronkelijk@outlook.com] is het e-mailadres waarmee u bent geregistreerd bij Microsoft en dat gebruikt u om in te logen.

Een alias e-mailadres is een e-mailadres dat wordt toegevoegd aan het huidige primaire account (= het primaire-e-mailadres = het MS-account 8.1 [iemand-oorspronkelijk@outlook.com]. 
Dat is een manier om meerdere e-mailadressen te koppelen aan één inbox. 

Het alias-e-mailadres in gebruik nemen is OK en begrijpelijk dat u wilt uw naamgeving voor de ontvangers herkenbaar is; MAAR eenmaal een e-mailadres als één alias-e-mailadres is ingesteld, is het niet mogelijk om dat alias-e-mailadres -zomaar- als een primaire-e-mailadres te beschouwen of in te stellen.

Voorwaarde is dat u het alias-e-mailadres eerst verwijderd als één alias-e-mailadres van [iemand-oorspronkelijk@outlook.com]. Eigenlijk eerst los koppelen zeg maar.
Daarna kunt u pas [iemand-oorspronkelijk@outlook.com] verwijderen. Beter is officieel laten afsluiten om misbruik te vóórkomen via ***** (zie verder op)

Een primaire-e-mailadres krijgt een inbox, outbox, send map, delete map, concept map enz.
Door het verwijderen van het MS-account 8.1 [iemand-oorspronkelijk@outlook.com] ☞ is het primaire-e-mailadres, vervalt / verdwijnt ook de inbox ( en ook de outbox, send map, delete map, concept map enz.) van het MS-account 8.1 en werkt het alias-e-mailadres niet meer correct (op de computer). De server is de weg een beetje kwijt zeg maar.

Het alias-e-mailadres bestaat nog maar zweef ergens.

Ik weet niet hoe u uw MS-account [iemand-oorspronkelijk@outlook.com] heeft verwijderd.
Alléén via de app op de computer ?
Zo JA dan bestaat dat account nog.
Dan kunt u dat account weer instellen (op de computer) als uw primaire-e-mailadres.
joodemyr schreef:p.s.: ik probeerde al met “Microsoft Support en ondersteuning” contact op te nemen (https://support.microsoft.com/nl-nl/contactus" onclick="window.open(this.href);return false;) – schreef in de zoekbalk ‘ondersteuningsaanvraag plaatsen’ – daar hoopte ik, volgens hun schrijven, na het beantwoorden van een vijftal vragen mijn bovenstaande vraag te kunnen stellen… maar ik blijf altijd maar in het rond draaien, van de ene pagina naar de andere en dan weer terug.
Als u uw MS-account [iemand-oorspronkelijk@outlook.com] niet meer kunt herstellen, ga dan hier hulp vragen. Daar bevinden de expert van Microsoft.

***** ook hier kunt u vragen om een @outlook.com e-mailadres te laten afsluiten.
Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 8”