Plaats reactie
1
Ik ben de wanhoop nabij. Ben inmiddels al 2 dagen bezig om mijn windows 8 te updaten met als uiteindelijk doel upgraden naar windows 8.1.
Inmiddels al vele to do's gedaan:
- Firewall uitgeschakeld
- Antivirus uitgeschakeld
- Update per stuk geprobeerd te downloaden
- Audio drivers tijdelijk uitgeschakeld
- Netwerk adapter uitgeschakeld
- Windows repair van tweakers.com gedraaid
- windowsupdate.bat script gedraaid
- een totale systeem herinstallatie met originele Acer Boot CD
- systeem herstel gedaan
- Windows Fix It geprobeerd, lukt niet; ik krijg een foutmelding "Fix It encounterd an error"
- een hele map geprobeerd te deleten (lukte niet, was een tip op een forum).

Ik heb een Acer Aspire E1-531
Processor: Intel(R) Pentium(R) CPU B960 @ 2.20Ghz
Geïnstalleerd geheugen: 6,00 GB (5.82 GB beschikbaar)
Type systeem: 64-bits besturingssysteem, x64-processor

Wie kan mij helpen? Wel een beetje in gemakkelijke taal, want ik ben niet goed ingevoerd in deze materie.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Ik zag in een ander topic op dit forum het volgende staan:
Bedankt voor je vraag. Ik weet niet of dit probleem nog aanwezig is maar mocht dat zo zijn dan:
- Zorg je dat een eventuele virusscanner van derde tijdelijk uitgeschakeld wordt en test je nogmaals. Deze kunnen een en ander blokkeren.
---> Had ik al gedaan

- Windows schoon opstarten om andere software uit te sluiten. Windows toets + x, taakbeheer, opstarten, alles uitzetten
---> Had ik al gedaan

- Eventueel de app troubleshooter proberen http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind" onclick="window.open(this.href);return false; ... oblems-app
---> ---> Had ik nog niet gedaan. En nu wekt het updaten wel!
- Een nieuw Windows profiel aanmaken end daarin testen. Data overzetten naar nieuw account indien het werkt.

Ongelofelijk, twee dagen prutsen...eindelijk maar eens een topic starten hier...nog even verder zoeken....en het werkt!
Ik zie nu ook de upgrade naar 8.1 in de windowsstore staan...waar het allemaal om te doen was.
3
Ik word echt h-e-l-e-m-a-a-l gek! 82 updates gedownload en geïnstalleerd. ESET AV weer geïnstalleerd en de firewall aangezet. En daarna weer hetzelfde probleem, updates niet te downloaden.
Het liefst zou ik hier een flink aantal krachttermen richting Windows willen zetten, maar laat ik het netjes houden. Ik vraag mij echter wel af waarom Windows niet gewoon iets goeds en stabiels kan bouwen. Ik lees h-e-e-l veel problemen op internet over 8 en 8.1.

Wie zou mij kunnen helpen? Zou het aan mijn antivirus kunnen liggen; ESET?

Het systeem lijkt trouwens een stuk trager geworden...ik word er moedeloos van.
5
Ik draai ESET Smart Security en daarbij ESET Anti-theft.

Heb vanmorgen vroeg weer een poging gedaan, met antivirus aan. Er stonden twaalf updates te wachten, tot nummer 11 ( kb2928678) ging het goed. Daarna was er een tijdlang geen voortgang. Heb toen de firewall en de antivirus gestopt. Laptop ging toen vanzelf opstarten. Kreeg toen het blauwe scherm met de mededeling :( er is een probleem met de computer. Laptop bleef weer hangen.
Laptop heb ik daarna volledig uitgeschakeld en van de netvoeding afgehaald. Daarna de truc om even een paar keer op start te drukken om de stroom volledig uit alle componenten van de laptop te halen. Daarna gaan zwemmen en ruim 4 uur weggeweest ( netstroom los van de laptop)

De laptop heb ik nu weer net opgestart en het scherm blijft nu hangen op het welkomstscherm van Acer met een aantal puntjes die ronddraaien in een cirkel.

Ik vermoed eerlijk gezegd niet dat het aan ESET ligt omdat deze vanmorgen gewoon aanstond en ik een aantal updates binnen kon halen.
6
Even een live blog dan maar.
Net een zwart scherm...
Nu krijg ik: Configuratie van Windows voorbereiden. Schakel de computer niet uit".

Duurt dus een goed kwartier....
7
Net terug van even een hapje buiten de deur eten. Laptop stond nog steeds op dezelfde melding; Configuratie van Windows uitvoeren. Computer niet uitschakelen.

De laptop toch maar weer uitgeschakeld. Zal wel weer een systeemherstel moeten uitvoeren en daarna weer drie dagen moeten ploeteren om de updates binnen te halen. <zucht>

Iemand nog ideeën om het meteen goed te doen?
8
Goedemorgen,

Dit ziet er niet goed uit, en denk ook niet dat het aan ESET ligt maar eerder aan een corrupte Windows-installatie of een fysiek (hardwarematig) probleem gezien de BSOD en de opstartproblemen.
Laten we als eerste eens kijken waardoor de BSOD is veroorzaakt.

Download Afbeelding BlueScreenView in installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op je bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Beste Admin,

Dank voor de reactie, ga ik mee aan de slag zodra ik weer in windows kan.

De laptop gisteravond toch maar met een harde reset (aan/uit knop lang indrukken) uitgeschakeld. Daarna kwam ik niet verder dan het ASUS scherm. Vanmorgen nog (vlak voor mijn werk) geprobeerd om met de Boot CD (originele van ASUS) middels alt-F10 in het herinstallatiescherm te komen; is niet meer gelukt. Denk dat er nu een zeer ernstige situatie is ontstaan.

Vanavond opnieuw proberen en kijken of ik nog eventuele garantie heb.

Als ik erin kom, dan zal ik BlueScreenView draaien.
11
Even een domme vraag van mijn kant als no-no: dat alt-F10 herinstallatie scherm, dat is de BIOS? want op mijn desktop pc zag de BIOS er altijd heel anders uit.
13
De laptop heb ik gisteren teruggebracht naar de winkel. Er zat nog twee dagen officiele garantie op (van een jaar). Hij wordt opgestuurd ter reparatie en als het goed is heb ik de laptop na zes dagen weer terug. Ben benieuwd wat er mee aan de hand is. Ik zal de uitkomst hier plaatsen.
Wel aangegeven het vertrouwen in de laptop een beetje kwijt te zijn. Is nu de tweede keer dat de laptop terugmoet. Daarbij gebruiken we deze zeer weinig omdat we twee ipads, twee smartphones en voorheen een desktop computer hadden. Laptop is in totaal bij elkaar misschien slechts 20 maal gebruikt.
15
De laptop is weer terug.

Het vastgestelde probleem:
- fout door software derde partij
- Systeem blijft hangen
- Systeem instabiel
- Toestel gaat niet aan

Het reparatiecentrum heeft het volgende waargenomen:
- Systeem blijft hangen
- Systeem start niet op

Het reparatiecentrum heeft de volgende actie(s) ondernomen:
- de BIOS van uw systeem is ge-flashed
- de software op uw systeem is correct ingesteld
- de software op uw systeem is hersteld
- onderdelen zijn vervangen
- uw harde schijf werd vervangen
- uw toestel is gereinigd

Heb wel nog twee vragen die de "ik ben toch niet gek!"-winkel niet kon beantwoorden:
- Wat is BIOS flashen?
- Hoe kan een harde schijf in één jaar tijd crashen bij zéér weinig gebruik van de laptop?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 8”