Plaats reactie
1
Hallo,

Een tijdje geleden heb ik Windows 8 ge update naar 8.1.
Er is wel 1 probleem met 8.1 waar ik nu last van heb.
Telkens als ik een game aan het spelen ben heb ik na ongeveer 10 minuten een freeze en het scherm wordt zwart.
Het enigste wat ik dan nog kan doen is de computer uitschakelen of op de reset knop drukken, het toetsenbord en de muis werken niet meer als dit gebeurt.

Het valt me op dat het probleem altijd gebeurt als er in een spel iets geladen moet worden.
Verder heb ik mijn videokaart gecheckt op drivers maar die heb ik al op de nieuwste versie.
Ik heb bovendien voor Windows 8.1 alle updates al geïnstalleerd.
Dit probleem gebeurt bij meerdere games en toen ik nog Windows 8 had werkte alles nog prima.

Ik had al een tijdje naar oplossingen gezocht maar niks blijkt te helpen vandaar dat ik het nu hier probeer.
een van de oplossingen die ik had geprobeerd maar niet werkt:
http://steamcommunity.com/discussions/f ... 667653624/

Ik had ook ergens gelezen dat dit probleem waarschijnlijk wordt veroorzaakt doordat Windows 8.1 games anders opslaat. kan dit kloppen?

Als iemand een idee heeft voor een oplossing hoor ik het graag.

Groetjes,
2
Hallo,

Download CCleaner van http://www.piriform.com/ccleaner/download/standard" onclick="window.open(this.href);return false;.
Bij het installeren van de nieuwste CCleaner wordt nu ook Google Chrome (helaas) mee geinstalleerd.
Indien je dat niet wilt, haal dan het bijbehorende vinkje weg.

Installeer CCleaner en start CCleaner op.
Klik in de linkse kolom op Cleaner
Klik daarna op opschonen
Sluit hierna CCleaner af.

Meld hoeveel MB er is vrijgemaakt, en of er verschil is.

Daarnaast: welke beveiliging heb je?

Groeten, OB1
4
Download en installeer Speccy, een programma om te achterhalen welke hardware in jou pc zit.
Let op tijdens de installatie wordt gevraagd of je ook Google Chrome wilt installeren, sta dit niet toe!
Open het programma en kies File -> Publish Snapshot...
In het venstertje dat dan verschijnt kies je voor "Yes"
Vervolgens krijg je een link, selecteer deze, kies voor kopiëren en die plak je hier in een volgende reactie.
Op die manier kunnen wij precies zien welke hardware aanwezig is in je systeem.

Welk spel is het trouwens? Probeer het ook eens op lagere instellingen te spelen.
5
http://speccy.piriform.com/results/xFjF ... F6SXLlsK0o

Het gaat om meerdere spellen die hier last van hebben.
Het zijn allemaal spellen via Steam namelijk Rome2 Total War en Skyrim.
Ik heb nog 1 spel via steam die ik nog zou kunnen testen namelijk Batman Arkham Origins.

Verder heb ik nog Battlefield 3 die gaat via Origin dus die zou ik ook nog kunnen testen.
Ook heb ik nog league of legends maar die werkt prima en werkt niet via een programma zoals steam of Origin
7
heb net battlefield 3 en batman getest.
bij batman had ik geen last van een crash misschien komt dit doordat er niet zo veel ladingschermen zijn in het spel en ik ging hierna al gauw door naar battlefield 3.
toen ik met battlefield 3 een campaign missie had gedaan ging het scherm de volgende missie laden en toen gebeurde het weer freeze en zwart scherm.

Ik ga nu scannen met panda en kijken of ik iets vind.

Moet wel bekennen toen ik laatst Winrar downloadde per ongeluk ook een paar andere programma's heb meegeïnstalleerd dat ik niet wou hebben.
zou dus kunnen dat het hier door komt.
Heb toen wel zo veel mogelijk van die programma's geprobeerd te verwijderen maar weet niet of dit 100% voltooid is.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 8”