Plaats reactie
1
Is er een manier om mijn mapkolommen op te slaan / te bewaren? Bv ik wil in mijn muziekmappen enkel Naam/Afspeelduur/Bitsnelheid/Grootte weergeven maar moet telkens opnieuw alles aanpassen..
3
Bedankt voor de moeite hoor, maar staat nog nergens hoe ik m'n kolomtitels kan bewaren zodat ik ze niet telkens opnieuw moet aanpassen :/
5
Hallo Far-out, zou je jouw oplossing misschien kunnen vertellen?
Ik heb al van alles geprobeert in Windows 8, maar de ingestelde kolomtitels verdwijnen bij mij zodra ik een map afsluit.

Alvast bedankt.
7
Weet iemand hoe ik kolommen automatisch passend kan laten maken? Maar dan ook echt automatisch, laten toepassen op alle (sub)mappen?
De normale optie 'toepassen op alle submappen' neemt dit niet mee.
8
@ edks & zaodnek,

Ik gebruik zelf géén Windows 8, heb aan een collega's - Windows 8 gebruiker gevraagd om naar dit topic te kijken.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
De kolombreedte aanpassen zodat de tekst volledig zichtbaar is en dit blijvend, zou moeten lukken door het aantal pixels te veranderen.
Hoe je dat kan doen lees je in deze link.

Er voor zorgen dat alle instellingen die je in de verkenner aanbrengt behouden blijven, daar moet er een aanpassing voor gebeuren in het register.
Hoe je dat moet lees je hier.

Bovenstaande tips zijn gemaakt voor Windows 7 maar zijn ook uitvoerbaar in Windows 8.
10
Dit heeft allemaal geen effect. Hij onthoud wel alles voor de specifieke map waarin ik het wijzig, maar alle submappen neemt hij niet mee.

De oorzaak zit ergens anders (sinds windows 7 en 8):
Als ik bij map-opties aanvink 'sjabloon toepassen op alle submappen', gebeurt er helemaal niets. In een submap heb ik dan andere kolommen (titels) en andere breedtes.
Als ik dan weer terug ga naar de map waarin ik het aangepast heb, is het vinkje verdwenen.

Moet ik niet ergens iets resetten naar fabrieksinstellingen? Ik heb het idee dat ik ooit iets geprobeerd heb wat nu averechts werkt.
12
Ohh man, ik deed iets helemaal verkeerd.

@Edks: jij misschien ook.

Ik verwachtte dat 'dit sjabloon toepassen op alle submappen' automatisch zorgde voor de overname van kolommen en hun breedtes.
Dit doe je echter ergens anders. In het 'strook-menu' naar tabblad Beeld - Opties - tabblad Weergave - Op alle mappen toepassen.

Thanks allemaal
13
Ik heb nog niks gedaan. Maar ik zie dat in de meeste tips gesproken wordt over het blijvend aanpassen van de breedte van de kolommen, dat is niet wat ik zoek. Ik wil de kolom-titels aangepast hebben.
Bijv. in de map voor afbeeldinge staat standaard de kolom 'Labels'. Die kolom mag van mij weg maar ik wil er andere kolommen voor in de plaats hebben.
Des al niet te min zal ik enkele tips gaan uitproberen, misschien helpen ze toch wel.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 8”