Plaats reactie
1
Hallo iedereen,

Sinds enkele weken heb ik last van het feit dat Windows verkenner telkens vastloopt en zich daarna vervolgens opnieuw opstart. Ik vermoedde eerste dat het een virus was of iets van dergelijke aard, daarom had ik HIER een topic aangemaakt. Dit heeft echter niets opgeleverd en daarom werd mij aanbevolen hier een nieuw topic te openen. Het lijkt dus geen probleem te zijn met een virus of iets van dergelijke aard. Voor eventuele voorgaande logs zou ik jullie graag willen verwijzen naar het vorige topic van mij. Het is namelijk niet mogelijk alle logs opnieuw in dit bericht bij te voegen.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Kevin
MVG,

Kevin
3
Ja, maar het punt is dat ik het probleem met Windows Verkenner al had voordat ik MallwareBytes er op had gezet. Dit is namelijk gebeurd voor het scannen van een test van jullie. Op dit moment heb ik MalwareBytes er weer afgegooid, proefperiode zou immers toch snel verlopen.

Het moet dus iets anders zijn, maar wat...
MVG,

Kevin
4
Hoi,

Heb je het crashen van explorer.exe alleen bij een bepaalde map, of ook op willekeurige momenten?
Als het namelijk bij een bepaalde map voorkomt dan is de oorzaak wellicht een beschadigd afbeeldingsbestand.

Eveneens kunnen beschadigde afbeeldingen soms problemen geven met de Windows Verkenner en crashes veroorzaken. Als Windows Verkenner niet werkt tijdens het werken met foto’s of bladeren in mappen die afbeeldingen bevatten, kunnen één of meerdere afbeeldingsbestanden beschadigd zijn. Voer de volgende stappen uit om dit probleem te onderzoeken:
  1. Klik op Start en vervolgens op Computer
  2. Klik op organiseren en selecteer map- en zoekopties in de vervolgkeuzelijst
  3. Klik op het tabblad weergave in het venster Mapopties . .
  4. Vink het selectievakje aan voor de optie Altijd pictogrammen weergeven, nooit miniaturen
  5. Verwijder het vinkje voor de optie het pictogram op de miniaturen weergeven
  6. Klik op OK om het venster Mapopties te sluiten
Navigeer nu naar de mappen met de afbeeldingen of en kijk of u het probleem kunt reproduceren en of het wellicht al is opgelost. Als Windows Verkenner wederom niet meer werkt, bevat de map die u bekeek mogelijk nog meer afbeeldingsbestanden die zijn beschadigd of die beschadigde miniatuurgegevens bevatten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Helaas gebeurd het echt op willekeurige momenten. Het maakt eigenlijk niet uit in welke map ik zit, ook of er afbeeldingen in staan heeft geen invloed.
Ik had de optie die je hebt aangekaart al eens geprobeerd, nu opnieuw, helaas zonder enig resultaat. Windows Verkenner blijft vastlopen...
MVG,

Kevin
6
Ga naar start - uitvoeren, typ eventvwr.msc en klik op OK.
Klik op windows logboeken.
Open het logboek voor toepassingen.
In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.
Bij geregistreerd selecteer je de afgelopen 24 uur en bij niveau vink je fout aan. Klik op OK.
Selecteer alle gebeurtenissen
Klik nu onderaan in de kolom acties op geselecteerde gebeurtenissen opslaan.
Bepaal de lokatie en noem het bestand AppLog om op te slaan.
Bij opslaan als selecteer je tekst (door tabs gescheiden) (.txt)

Open nu het logboek voor Systeem.
Stel hier dezelfde filtering in als voor het logboek toepassingen en sla het bestand op als SysLog.txt

Voeg nu de bestandjes AppLog.txt en SysLog.txt toe aan een volgend bericht.
The Good, The Bad and The Ugly : Linux, Windows and DOS
7
Hierbij de .txt bestanden, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
MVG,

Kevin
8
De verkenner crash komt waarschijnlijk van de ASUS WebStorage service.
Dat is een online opslag van 5 GB die door ASUS ter beschikking wordt gesteld.
Als je die service niet gebruikt, kan je deze beter verwijderen via configuratiescherm - programma's.
Als je de ASUS WebStorage service wel gebruikt, probeer dan een de nieuwste versie te installeren.
Die kan je hier downloaden, Neem de Suite (Advanced version)

Na het verwijderen of updaten van de ASUS WebStorage service, herstart je de pc en hou het enkele dagen in de gaten.
Als het probleem blijft, maak dan nieuwe uittreksels van de logboeken.
The Good, The Bad and The Ugly : Linux, Windows and DOS
9
Ik heb op dit moment de AsusWebstorage service geupdate en heb op dit moment geen last van eventuele crashes van windows verkenner. Ik zal jullie hier op de hoogte houden wat de eventuele veranderingen zijn!

Hartelijk bedankt!
MVG,

Kevin
10
In de logboeken waren ook foutmeldingen voor de bluetooth adapter en de cdrom driver.
Het zou kunnen dat die samen hangen met de fout van de asuswebstorage en dus nu verdwenen zijn.

Kan je nieuwe uittreksels maken van de logboeken en ook eens controleren of de BT adapter en het cdrom station normaal werken?
The Good, The Bad and The Ugly : Linux, Windows and DOS
11
Hierbij nieuwe uittreksels van de logboeken.

Wat betreft de CDrom speler kan ik duidelijk zijn. Ik bezit een Asus Ultrabook en hier zit geen CD-speler in. Wellicht wel drivers beschikbaar??
Bluetooth lijkt het overigens niet te doen. Hij kan niets verzenden of ontvangen, hij kan ook geen apparaten vinden.. Het doet niet veel in ieder geval.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
MVG,

Kevin
12
De fout in AppLog is nog van voor de update van AWS en kunnen we dus buiten beschouwing laten.
De foutmelding voor de BT is ook verdwenen maar in de vorige melding stond dat de driver verwijderd werd omdat er een fout in zat en het apparaat toch niet gebruikt werd
Er is een onbekende fout in de lokale Bluetooth-adapter opgetreden en deze wordt niet gebruikt. Het stuurprogramma wordt verwijderd.
Als je de BT wil gebruiken ga je waarschijnlijk de driver opnieuw moeten installeren, eventueel eerst downloaden van de support website van Asus.
The Good, The Bad and The Ugly : Linux, Windows and DOS
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”