Plaats reactie
1
Vandaag eindelijk van xp naar 7 32.
Alles werkt wel aardig maar een aantal zaken zijn storend.
1.
Waarom kan ik mn actieve lan verbinding niet middels shortcut op taakbalk zetten, kan wel op bureaublad. Taakbalk is ongrendeld.
Probeer maar: Ga naar Netwerkverbindingen, met rechter of linker muis verbinding naar bureaublad slepen en snelkoppeling maken (werkt enkel met Classic).

Met W7 het volgende: Configuratiescherm/Netwerkcentrum/en dan linksboven ergens:
"Adapterinstellingen wijzigen", dan krijg je ook dat scherm en kan je de actieve lan verbinding naar bureaublad slepen. Maar met beide opties dus niet mogelijk om op taakbalk te zetten.

2.
Met XP had ik de gewoonte om een textfile-tje "todo" op mn taakbalk te zetten, 1 klik open en op 2e monitor standby. Wanneer ik dit nu probeer met 7, dan gaat dit wel maar zodra ik de file afsluit dan is ie ook meteen verdwenen vd taakbalk... En moet dus weer terug naar verkenner etc etc, staat nu op bureaublad, dat werkt wel maar wil die file gewoon op taakbalk waar die ook blijft staan !

tia
2
Het netwerk pictogram kan je niet op jouw manier op de taakbalk krijgen.

1. Klik met je rechtermuisknop op je taakbalk en kies ‘eigenschappen’.
2. Klik vervolgens onder ‘Systeemvak’ op de knop ‘Aanpassen’.
3. Scroll naar ‘Netwerk’ en kies weergeven.
Sandra schreef:Met XP had ik de gewoonte om een textfile-tje "todo" op mn taakbalk te zetten, 1 klik open en op 2e monitor standby. Wanneer ik dit nu probeer met 7, dan gaat dit wel maar zodra ik de file afsluit dan is ie ook meteen verdwenen vd taakbalk... En moet dus weer terug naar verkenner etc etc, staat nu op bureaublad, dat werkt wel maar wil die file gewoon op taakbalk waar die ook blijft staan !
1. Open kladblok en klik met je rechtermuisknop op je taakbalk op het kladblok icoon en kies ‘dit programma vastmaken aan de taakbalk’.
2. Als je nu nog een keer erop klikt met de rechtermuisknop krijg je een menu met recent geopende kladblok bestanden zo kan je snel je textfile-tje openen.
3
Wessel schreef:Het netwerk pictogram kan je niet op jouw manier op de taakbalk krijgen.

1. Klik met je rechtermuisknop op je taakbalk en kies ‘eigenschappen’.
2. Klik vervolgens onder ‘Systeemvak’ op de knop ‘Aanpassen’.
3. Scroll naar ‘Netwerk’ en kies weergeven.
Sandra schreef:Met XP had ik de gewoonte om een textfile-tje "todo" op mn taakbalk te zetten, 1 klik open en op 2e monitor standby. Wanneer ik dit nu probeer met 7, dan gaat dit wel maar zodra ik de file afsluit dan is ie ook meteen verdwenen vd taakbalk... En moet dus weer terug naar verkenner etc etc, staat nu op bureaublad, dat werkt wel maar wil die file gewoon op taakbalk waar die ook blijft staan !
1. Open kladblok en klik met je rechtermuisknop op je taakbalk op het kladblok icoon en kies ‘dit programma vastmaken aan de taakbalk’.
2. Als je nu nog een keer erop klikt met de rechtermuisknop krijg je een menu met recent geopende kladblok bestanden zo kan je snel je textfile-tje openen.
Kladblok nu wel gelukt, tnx. Netwerk picto op taakbalk had ik ook op ''jouw manier' al geprobeerd
, je hebt daar 3 opties: picto's en meldingen weergeven, picto's en meldingen verbergen en alleen meldingen weergeven.
Dus nog geen succes, krijg trouwns wanneer ik picto op taalbalk sleep een soort parkeerverbod bord te zien, misschien dat dit je iets zegt ?

iig bedankt !
4
Sandra schreef: Netwerk picto op taakbalk had ik ook op ''jouw manier' al geprobeerd
, je hebt daar 3 opties: picto's en meldingen weergeven, picto's en meldingen verbergen en alleen meldingen weergeven.
Dus nog geen succes, krijg trouwns wanneer ik picto op taalbalk sleep een soort parkeerverbod bord te zien, misschien dat dit je iets zegt ?
Ja dit werkt niet op deze manier maar probeer het eens op deze manier dit werkt hier bij mij op Win 7

1. Klik met je rechtermuisknop op je taakbalk en kies ‘eigenschappen’.
2. Klik vervolgens onder ‘Systeemvak’ op de knop ‘Aanpassen’.
3. Klik op ‘standaard pictogrammen in of uitschakelen’
4. Zet hier netwerk op ingeschakeld en klik op OK.
5
Wessel schreef: Ja dit werkt niet op deze manier maar probeer het eens op deze manier dit werkt hier bij mij op Win 7

1. Klik met je rechtermuisknop op je taakbalk en kies ‘eigenschappen’.
2. Klik vervolgens onder ‘Systeemvak’ op de knop ‘Aanpassen’.
3. Klik op ‘standaard pictogrammen in of uitschakelen’
4. Zet hier netwerk op ingeschakeld en klik op OK.
Dat weet ik, aan de rechterkant van taakbalk(netwerk/Inet toegang), die staat er met de optie inbel/vpn en breedband maar ik ben al verbonden.....
Daarom wil dus die actieve lan verbinding op mn taakbalk hebben, daarmee schakel ik Inet toegang in/uit.
6
@ Sandra,

met onderstaande zou het moeten lukken:
Klik op Internettoegang >> Netwerkcentrum openen
>> nu opent het 1e-scherm Netwerk en internet
>> klik op Adapterinstellingen wijzigen >> nu opent het 2e scherm
>> klik op LAN-verbinding
>> [nu opent het 3e-scherm, dit scherm wil je op de taakbalk hebben] het scherm Status LAN-verbinding.

Sluit nu het 2e-scherm, het 1e-scherm wordt automatisch afgesloten.
Ga je nu met de muis op de taakbalk naar
Afbeelding Klik met de rechter muisknop >> Dit programma vastmaken aan de taakbalk.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
@iEscape , yep via de adapterinstellingen kwam ik daar ook.
Maar op deze manier staat dus het config scherm gepind ;)
Laat maar ik werk wel vanaf bureaublad.
tia !
10
@ Sandra,
Sandra schreef:Hou de site er wel even in zag nog wat andere leuke dingetjes.
Wellicht niet meer nodig ::)

Dankzij jouw Windows 7 frustaties :D , zijn er wellicht meerdere Windows 7 gebruikers die nu ook Network Activity Indicator for Windows 7 zal gebruiken.
Bij Network Status kunt je de LAN-verbinding uitschakelen / inschakelen, ja echt wel ;D

Zie http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 241&t=8296" onclick="window.open(this.href);return false;

p.s Heb Network Activity Indicator for Windows 7 net gevonden en even snel uitgewerkt.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
11
iEscape schreef:@ Sandra,
Sandra schreef:Hou de site er wel even in zag nog wat andere leuke dingetjes.
Wellicht niet meer nodig ::)

Dankzij jouw Windows 7 frustaties :D , zijn er wellicht meerdere Windows 7 gebruikers die nu ook Network Activity Indicator for Windows 7 zal gebruiken.
Bij Network Status kunt je de LAN-verbinding uitschakelen / inschakelen, ja echt wel ;D

Zie http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 241&t=8296" onclick="window.open(this.href);return false;

p.s Heb Network Activity Indicator for Windows 7 net gevonden en even snel uitgewerkt.
Wow, je bent lekker bezig geweest, ik ook maar dan met andere W7 dingetjes, ga ik morgen ff testen nu nog ff gamen :good:
12
Vraag me eigenlijk af wat de toegevoegde waarde is van W7.
Enkel geinstalleerd vanwege een spelletje dat niet op xp draaide.
W7 heeft een groot scala aan toeters en bellen die volslagen onnodig zijn.
XP kon ik qua privacy eenvoudig dicht timmeren voor W7 heb ik daar opeens allerhande prg's voor nodig,
zoals Revo, MRU blaster etc.
Ik denk dat ik morgen eens even een schone XP install ga doen.
Heb ik ook meteen mn Inet snelheid weer terug ;D
13
En idd heb nu met XP weer ca 120/10, laatste speedtest 120.1/9.7 :rofl:
Blijft derhalve de vraag waarom dl speed met W7 zo dramatisch keldert.
Wilde ook nog ff Wisefixer erop loslaten maar de enige v die ik te pakken kreeg bleek na install in het Arabisch te zijn.
ومن الصعب
14
@ Sandra,

Ik weet niet wat voor computer je hebt, maar zie het verschil betreft de systeemvereisten voor Windows XP en Windows 7.

Systeemvereisten voor Windows XP
http://support.microsoft.com/kb/314865/nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Systeemvereisten voor Windows 7
http://windows.microsoft.com/nl-NL/wind ... quirements" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat zal wellicht verklaren waarom de computer met Windows XP beter functioneert [betreft de speed] dan met Windows 7
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
15
@iEscape
Alweer enige tijd geleden dat ik hier was maar nu toch weer 7 geinstalleerd, dit mn omdat ik dacht dat in deze maand de MS ondersteuning voor XP werd gestaakt, schijnt nu weer volgend jaar april te zijn maar goed.
Heb ik weer dat zelfde probleempje met lan verbinding die niet op taakbalk mag, leuk wel.

En wat bijzonder grappig is NU, nou ja bijna 1 jaar later, heb ik met 7 wel volledige snelheid, dus zo'n 150/15. Hoe zeiden we dat ook weer?
O ja de tijd zal het leren ;)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”