Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Mijn computer is gestopt met werken.
Telkens als ik hem aandoe, hoor ik gezoem van de grafische kaart en daar blijft het bij. Het lijkt erop alsof hij daar vastloopt.
Het is het harde gezoem van de koeling die je in het begin altijd hoort, maar na een aantal seconde zachter wordt en dan dus de computer opstart.

Het volgende is ondernomen:
Toch geprobeerd met de installatiedisc de computer aan de praat te krijgen.
Kast open gemaakt en stof eruit gehaald.
Gekeken of het aan de grafische kaart lag door de grafische kaart in een andere computer te stoppen. Deze werkte prima.
Gekeken of er dingen los zaten in de kast. Bleek dat 'Power Led E' los zat, maar leek er niet op dat hij vast heeft gezeten/ vast moest zitten. (Ga straks toch maar even alles weer in elkaar zetten en proberen met deze power led E ergens ingeprikt.

Mochten jullie enig idee hebben wat ik kan doen, of waar ik mee te maken heb, alle hulp is welkom!

Bedankt!

Ewout
2
Hallo storms9124,

Krijg je nog meldingen te zien op je scherm of hoor je een pieptoon bij het opstarten van de computer?
Had je computer vooraf last van hoge temperaturen of heb je hiervan geen idee?

Groet,
Mako
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
3
Op het scherm zie ik niks, gewoon zwart en geen teken van leven. Dus totaal geen text of iets.
Geen piep bij opstarten.
Te hoge temperaturen geen idee... ;)
4
Dan kan ik nog denken aan een voeding probleem. Anders vrees ik dat je moederbord het begeven zal hebben. Laten we de zaken eens wat meer in detail bekijken: over welke computer gaat het hier? Welk merk en type moederbord heb je?

Koppel alles af van je moederbord op de voeding en de cpu na,dus haal ook het geheugen eruit.
De connectors (stroom kabeltjes) mag je ook laten zoals ze zijn.
Start nu het systeem op en kijk dan eens of je bieptonen hoort,zo ja geef dan de code ervan eens weer.
Nu, ik vermoed dat het over en uit is voor je moederbord maar zo sluiten we andere zaken wel uit.

Groet,
Mako
Met vriendelijke groet,
Mako

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators
5
De volgende gegevens even uit m'n hoofd:
- Windows Vista
- Moederbord (MSI) MS 7366
- Grafische kaart GeForce 9800 GT

Ik heb het op dit moment druk en kan vanavond pas meer opzoeken en hetgene uitvoeren wat hierboven beschreven is , maar misschien dat dit alvast helpt.

Hartelijk dank voor de hulp tot nu toe.

Ewout
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”