Plaats reactie
16
Maaike schreef:
Maxstar schreef:En de meeste PC-winkels kijken hier niet eens naar, en worden de OEM versies gewoon los verkocht. ;)
Nee idd er worden nog steeds OEM licenties los verkocht, terwijl een OEM licentie alleen met computer verkocht mag / moet worden.
De klant mag deze zelfs niet eens zelf installeren, dit dient te gebeuren door de "System Builder" en natuurlijk ook de activatie die daar op aansluit.

Als je kijkt naar menig "distributeur" dan hebben zij geen enkele kennis met betrekking tot licentie vormen.

Laatst stond er een heel artikel op nu.nl
Dus als ik een nieuwe computer koop en en installeer daar b.v. Ubuntu op dan ik nooit geen OEM versie van Windows meer kopen.
Een OEM versie is toch gekoppeld aan de hardware en niet aan het besturingssysteem waar je ervoor heb draaien.
Dus waarom mag een OEM dan niet los verkocht worden, de klant is toch zelf verantwoordelijk hiervoor, en een OEM versie is gekoppeld aan de hardware zoals je zegt.
Dus kan ik een OEM versie kopen en deze zelf installeren op mijn PC, en daar blijft het ook bij. dus toch geen enkel probleem voor MS (Microsoft).......
En de OEm versies zijn ook al niet goedkoop, voor een normaal iemand is een "full" versie toch veels te duur... ???
17
Dus als ik een nieuwe computer koop en en installeer daar b.v. Ubuntu op dan ik nooit geen OEM versie van Windows meer kopen
.

Een OEM versie is gekoppeld aan de hardware waarbij deze versie geleverd wordt, dus bij een algehele assemblage mag een OEM versie geleverd worden.
Maar een OEM mag niet los verkocht worden.

Ik neem aan dat je ook het artikel op nu.nl hebt gelezen.

Verder staat in dit topic een link naar een artikel op het forum, waarin zeer duidelijk wordt uitgelegd hoe alle licentie vormen in elkaar zitten en wat wel en niet mag.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
18
Ja ik heb deze allebij bekeken, maar ik blijf het vaag vinden dat een OEM alleen met een nieuwe PC verkocht mag worden en niet los.

Want een OEM in verder gelijk aan de RETAIL, alleen is er een andere licentie naam aangegeven... en je hebt geen support van MS.
19
@ Wessel.

Een OEM versie is alleen voor "distributeurs" en "systembuilders" en je koopt deze als pakket, om te leveren bij een nieuwe PC.
Het is geen "particuliere" versie die je zo kan aanschaffen.

Een OEM versie is gekoppeld aan de hardware een RETAIL versie niet, dus als je een ratail versie koopt kan je deze op elke PC die je nieuw koopt installeren.
Want bij een RETAIL versie heb je geen verbintenis met de gebruikte hardware.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”