Indexing Options (Zoekfunctie)

Stel hier uw vragen met betrekking tot Windows 7
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42036
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 8
Ontvangen likes: 11
Contacteer:

#16

07 mei 2011 10:49

Hoi,

Laten we eerst de system file checker van Windows maar eens proberen.

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op sfc /scannow (Let op! de spatie na sfc)
Waarschijnlijk wordt er gevraagd om de Windows cd of dvd.
Gebruikersavatar
quikfit
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 mei 2011 02:14
OS: W7 Ultimate 64 Bits
AV: Avast Free
FW: Comodo

#17

09 mei 2011 16:39

Scan uitgevoerd op mijn (nieuwe) Admin-Account maar na het bereiken van de 100% verdwijnt het frame weer en gebeurd er verder niets.
Op mijn eigen account(quikfit)wat altijd admin is geweest flitst het frame een halve seconde op na het aanklikken van sfc /scannow en gebeurt er helemaal niets(geen scan)

Ik ga nu iets typen wat misschien wel heel dom klinkt(ben geen leek maar zeer beslist ook geen specialist) :D ......maar kan het niet te maken hebben met de 1 of andere Microsoft UpDate die de admin rechten vermindert om beveiligings problemen te voorkomen.
Even ter aanvulling....de PC is gescand met mijn AV,MalwareBytes en Hitman Pro,er is niets uit deze scans gekomen.

Is er soms een testje om een logje aan te maken betreft de rechten van de 3 accounts,te weten Administrator(nieuw),Quikfit(bij mij weten ook Admin) en het Guest-account.

Super dat je je er in vastbijt,bedankt en groetjes Quikfit.
Gebruikersavatar
Cynthax
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 dec 2010 14:42
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 7
AV: Avira

#18

09 mei 2011 17:28

Heb je ServicePack 1 geïnstalleerd staan van Windows 7?
Als dit zo is verwijder deze dan eens en installeer de servicepack opnieuw.
Gebruikersavatar
quikfit
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 mei 2011 02:14
OS: W7 Ultimate 64 Bits
AV: Avast Free
FW: Comodo

#19

09 mei 2011 20:37

Yep ServicePack 1 is geïnstalleerd.De Index deed het daarna wel gewoon....
Ga me er ff in verdiepen....of niet Maxstar????

Bedankt.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42036
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 8
Ontvangen likes: 11
Contacteer:

#20

10 mei 2011 10:53

Het verwijderen en opnieuw installeren van 'servicepack 1' kan sowieso geen kwaad.
Gebruikersavatar
Maaike
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 1189
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:54
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 7
AV: Avira (free)
Locatie: Harlingen
Contacteer:

#21

11 mei 2011 16:12

Heb je ook al eens systeemherstelpunt geprobeerd om terug te zetten.
Zoals wij van PC Web Plus u helpen met informatie, advies en oplossingen kunt u ons helpen aan meer leden en/of bezoekers.
Vertel een kennis, vriend of familielid over het forum van PC Web Plus en verhoog zo onze bekendheid.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
Gebruikersavatar
quikfit
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 mei 2011 02:14
OS: W7 Ultimate 64 Bits
AV: Avast Free
FW: Comodo

#22

11 mei 2011 20:40

Maaike schreef:Heb je ook al eens systeemherstelpunt geprobeerd om terug te zetten.
Ja dat heb ik een tijdje terug geprobeerd,maar dat heeft niet mijn zoekfunctie hersteld...

Bedankt voor het meedenken ;-)
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42036
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 8
Ontvangen likes: 11
Contacteer:

#23

12 mei 2011 09:52

Hoi,

Had je het opnieuw installeren van Servicepack 1 al geprobeerd?
Gebruikersavatar
quikfit
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 mei 2011 02:14
OS: W7 Ultimate 64 Bits
AV: Avast Free
FW: Comodo

#24

12 mei 2011 21:08

Maxstar schreef:Hoi,

Had je het opnieuw installeren van Servicepack 1 al geprobeerd?

Ja,heb het verwijderd en weer geïnstalleerd maar geen verbetering merkbaar.
Gebruikersavatar
Forza
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 1625
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:40
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 8.1
AV: KIS
FW: KIS / Router

#25

13 mei 2011 14:36

Misschien moet je eens proberen om een repairinstallatie van Windows 7 uit te voeren.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
Gebruikersavatar
Phoenix
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 770
Lid geworden op: 31 okt 2008 14:13
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 7
AV: Avira
FW: Windows Firewall
Contacteer:

#26

13 mei 2011 15:44

Forza schreef:Misschien moet je eens proberen om een repairinstallatie van Windows 7 uit te voeren.
Voordat je een herstelinstallatie doet kan je het volgende ook eens proberen.

- Open het configuratiescherm en klik op Programma's
- Open Windows onderdelen in of uitschakelen.
- Als indexing-service is ingeschakeld (aangevinkt) schakel je deze uit en geef je de PC een reboot.
- Schakel indexing-service nu weer in.
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
Gebruikersavatar
quikfit
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 mei 2011 02:14
OS: W7 Ultimate 64 Bits
AV: Avast Free
FW: Comodo

#27

14 mei 2011 09:13

Hei Phoenix,

Tot mijn verbazing stond de Indexing Service NIET aangevinkt.....dit dus maar gedaan en de PC opnieuw opgestart....helaas zonder resultaat.

"Indexing is not running"

Een herstel/repair DVD heb ik bij de PC meegeleverd gekregen maar zo'n installatie heb ik eigenlijk nog nooit gedaan,zal hem er eens instoppen :lol:

Bedankt en een fijn weekend toegewenst aan allen. :good:
Gebruikersavatar
Phoenix
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 770
Lid geworden op: 31 okt 2008 14:13
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 7
AV: Avira
FW: Windows Firewall
Contacteer:

#28

14 mei 2011 09:35

Probeer nu het commando net start wsearch nog eens.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 300#p14300" onclick="window.open(this.href);return false;
Alius aliud dicit "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is" ook al is deze uit de as herrezen.
Gebruikersavatar
quikfit
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 mei 2011 02:14
OS: W7 Ultimate 64 Bits
AV: Avast Free
FW: Comodo

#29

14 mei 2011 10:20

Mmmm,nu werkt dit ook niet meer(scan) op mijn Admin Account......hiervoor wel,zie: ma 09 mei, 2011 16:39:37

The Windows Search service is starting.
The Windows Search service could not be started.

A system error has occurred.
System error 3 has occurred.

The system cannot find the path specified.

Hier nog iemand met zo'n soortgelijk probleem maar ik weet niet of dit probleem precies hetzelfde is,de oplossing begrijp ik ook niet helemaal in het Engels is het toch wat moeilijker. http://www.winvistatips.com/windows-cou ... 25593.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42036
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 8
Ontvangen likes: 11
Contacteer:

#30

14 mei 2011 13:27

quikfit schreef: Een herstel/repair DVD heb ik bij de PC meegeleverd gekregen maar zo'n installatie heb ik eigenlijk nog nooit gedaan,zal hem er eens instoppen :lol:
Maak wel eerst een backup van je belangrijke bestanden want veel 'recovery' CD/DVD's met een fabrieksimage hebben niet altijd een 'repair' optie waarbij de opgeslagen bestanden bewaard blijven, maar overschrijven de hele systeempartitie met de standaard image van de Windows installatie.
Plaats reactie

Terug naar “Windows 7”