Plaats reactie
1
Gisteravond bij toeval ergens achter gekomen maar misschien heb ik iets gemist.

Ik dacht dat IE11 gewoon zowel op windows 7, 8 alsook 10 ondersteund zou blijven worden. Op de site van Microsoft zelf staat dat IE 11 ook DE browser is voor Windows 7. Nou niet dus.

Het lijkt er op dat Microsoft weer eens sneaky bezig is de mensen (die niet beter weten dan IE 11 en geen Chrome of Firefox kennen of willen gebruiken) te pushen om te upgraden naar Windows 10 maar nu op een andere manier.
Een van m'n familieleden draait nog Windows 7 en maakt gewoon het liefst gebruik van Internet Explorer 11, maar kon gisteren een bepaald grappig filmpje niet bekijken.
Er kwam de melding dat de browser te oud zou zijn en dat deze niet meer ondersteund werd.

Dit wekte mijn verbazing dus zelf maar even testen met mijn IE11. Maar ik heb Windows 10. En bij mij werkte het goed met IE11, Edge, Chrome en Firefox.
Dus terug zoeken waarom het dan bij dit familielid niet werkte.

Dat was relatief snel gevonden. Er moest een verschil zitten tussen de IE11 die je in Windows 10 hebt en die wat in Windows 7 draait. Zou niet moeten mogen maar is wel zo.
Het blijkt dat IE11 in Windows 10 versie 11.48 is. In Windows 7 is dat slechts 11.09 of zoiets. Er zijn geen updates voor beschikbaar in Windows 7 naar versie 11.48, ook nergens te vinden!
Oftewel, in W7 draait een oudere versie van IE11 waardoor je tegen dit probleem aan loopt.

Ergo: Een sneaky manier om mensen toch weer te pushen om te upgraden naar W10.
Of heb ik ergens iets gemist?
Greetings, Black Tiger.
2
Dat IE11 op een Windows 10 een andere versie heeft dan op een Windows 7 lijkt me logisch. Dit is dan wel IE11 maar voor een verschillend OS.
Ik heb hier een Windows 7 met IE11.0.9600.18860 met updateversie 11.0.49
Kan je een link plaatsen van het filmpje ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Dat IE11 op een Windows 10 een andere versie heeft dan op een Windows 7 lijkt me logisch.
Over dat het logisch is verschillen wij dan van mening, maar dat mag. Het is geen andere versie maar een subversie. Nog steeds IE 11. Een andere versie zou dan IE12 of zo moeten zijn, of zoals in W10 de nieuwe Edge. Met Firefox heb je dat ook niet. Maakt me wel nieuwsgierig naar het verschil tussen IE8 in XP en W7. :)

Hier is een link naar het filmpje maar met IE 11.0.9600 ga je hem niet kunnen zien, want dat is die versie wat m'n familielid ook heeft. ;)
https://www.rtlnieuws.nl/opmerkelijk/ka ... eerscamera
Greetings, Black Tiger.
4
Het is geen andere versie maar een subversie.
Oke, een andere 'build release' dan.
Er kwam de melding dat de browser te oud zou zijn en dat deze niet meer ondersteund werd.
Deze melding verschijnt
Deze browser wordt niet meer ondersteund. Probeer te kijken via een andere browser (zoals Chrome of Firefox)

Ik denk dat de website maker dit zo aanbiedt en IE11 op Windows 7 daarin niet meer ondersteund wordt. Microsoft heeft hier m.i. niets mee van doen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Wie bedoel je precies met de website maker? Dit filmpje staat op meerdere websites waaronder bijv. ook nu.nl en daar doet ie het ook niet. Zelfde melding.
Heb hem ook op youtube gezien en getest en daar bleef hij maar laden, kan de snelheid zijn geweest omdat ik met Teamviewer bezig was, maar als ie het daar inderdaad ook niet doet lijkt het me toch wel duidelijk.
Gezien het feit dat zowel een nieuwere build van IE 11 alsook de uitspraak van Microsoft zelf dat IE11 -de- browser voor Windows 7 is, hebben zij hier wel degelijk iets mee van doen.
Als je dat als bedrijf zo stelt moet je het ook waar maken lijkt me en moet het niet mogelijk zijn dat er een melding komt dat hij niet meer ondersteund wordt.
Vandaar dat ik het als een sneaky actie zie.
Greetings, Black Tiger.
6
Ik zag het toch verkeerd. Moest vanavond toch nog eens met TV kijken dus ben gelijk gaan controleren.
En toen bleek dat youtube het nu wel deed. Nu.nl en metronieuws niet, maar.... er kwam op 1 site een melding van een adblocker.
Niet te zien in IE maar wel als je bij de invoegtoepassingen gaat kijken.

Dus vermoedelijk is dat de oorzaak dat ie niet werkt op metronieuws en nu.nl en zal het inderdaad aan de maker van rtlnieuws liggen dat ie daar als "niet meer ondersteund" wordt aangegeven.

Ik trek mijn commentaar in, sorry Microsoft, het ziet er naar uit dat ik het mis had.
Greetings, Black Tiger.
8
Ja zie mijn bericht hierboven. Heb mijn oude pc speciaal even gaan aansluiten en mijn vermoeden was correct. Bleek verborgen adblocker in IE bij 't familielid.
Hier op m'n oude W7 pc werkt het ook allemaal, behalve dan bij rtlnieuws dus zal zijn zoals jij zegt, website maker. Vandaar ook dat ik jouw antwoord gemarkeerd had als geaccepteerd.
Greetings, Black Tiger.
9
Ik had je vorige bericht al gelezen. Dan is dit topic ook weer opgelost.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”